آریا بانو
توانمندسازی اقتصادی خانواده زندانیان از مهمترین اقدامات دولت است
دوشنبه 3 دي 1397 - 15:24:34
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - تهران- معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: توانمندسازی اقتصادی خانواده زندانیان از مهمترین طرح ها و پروژه های دولت است که در کارنامه دولت یازدهم به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، اطهره نژادی روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه نشست تخصصی تشکل های اجتماعی و آیین پاسداشت خدمات شهیندخت مولاوردی معاون سابق معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: از آنجا که مولاوردی برنامه های خوبی برای رسیدگی به خانواده های زندانیان داشت، این موضوع در کارنامه وی به ثبت رسیده است.
وی تصریح کرد: این اقدام مهم با همکاری سازمان زندان ها، تمام متولیان امر و با همت مولاوردی به ثمر نشست.
نژادی افزود: در کارنامه مولاوردی در دولت یازدهم حمایت های خوبی از حوزه زنان و خانواده انجام شده است که امیدواریم این اقدامات بتواند ما را در دستیابی به اهداف مان کمک کند؛ چراکه معتقدیم وی برای برابری دستیابی بانوان به امکانات تلاش های بسیار مناسبی داشت.
وی خاطرنشان کرد: مولاوردی تلاش کرد که برنامه های حوزه زنان و خانواده در مسیر درست ریل گذاری شود تا بتوانیم عملکرد خوبی در این زمینه داشته باشیم. بسیاری از مردم مولاوردی را با شجاعت، صراحت و سعه صدر در بیان می شناسند که با صدای رسا مشکلات حوزه زنان و خانواده را بیان می کرد.
نژادی با بیان اینکه مولاوردی تلاش های زیادی برای برنامه‌ریزی دقیق و درست در حوزه زنان و خانواده انجام داد، اظهار داشت: مهمترین این اقدامات اجرای طرح تاب آوری اجتماعی، توانمندسازی تشکل های اجتماعی، آموزش حقوق به کودکان و نهادینه سازی ارزیابی اثرات توسعه بر جنسیت است که این موضوع در ماده ١٠١ قانون برنامه ششم توسعه آمده است.
وی با مروری بر اقدامات حوزه زنان و خانواده در دولت یازدهم و دوازدهم اظهار داشت: تلاش و برنامه ریزهایی زیادی در این مدت برای احقاق حقوق زنان در این معاونت انجام شده است.
نژادی ادامه داد: به همین منظور تمام تلاش این معاونت اجرای دقیق برنامه ها در حوزه زنان و خانواده است تا بتوانیم به جایگاه خوبی در این زمینه برسیم.
نشست تخصصی تشکل های اجتماعی از امروز دوشنبه با حضور جمعی از مشاوران امور زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور در محل استانداری تهران به مدت سه روز در حال برگزاری است.
در این نشست معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر تهران حضور دارند. قرار است در این نشست از خدمات شهیندخت مولاوردی تقدیر شود.
* ٧٢6٨*1834

http://www.banounews.ir/fa/News/110033/توانمندسازی-اقتصادی-خانواده-زندانیان-از-مهمترین-اقدامات-دولت-است
بستن   چاپ