آریا بانو
رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی در گفت و گو با ایرنا:
بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز بسته حمایتی دریافت نکرده اند
سه شنبه 4 دي 1397 - 14:01:30
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - تهران- رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: با وجود تامین بخشی از بودجه مورد نیاز برای پرداخت بسته حمایتی به بازنشستگان این سازمان، هنوز بازنشستگان تامین اجتماعی بسته حمایتی را دریافت نکرده اند.

اصغر بیات روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اشاره به وجود سه میلیون و 200 هزار بازنشسته تحت پوشش تامین اجتماعی، افزود: برای دریافت بسته حمایتی، در مجموع 2 میلیون و 550 هزار نفر از بازنشستگان با حقوق زیر سه میلیون تومان به دولت معرفی شدند تا بتوانند از این بسته بهره مند شوند اما به دلیل اینکه هنوز بودجه کامل آن تامین نشده است، این مبلغ به آنان داده نشده است.
وی با بیان اینکه برای پرداخت این بسته حمایتی باید 508 میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه به بازنشستگان تامین اجتماعی داده شود، اظهار داشت: تاکنون سازمان برنامه و بودجه 383 میلیارد تومان این مبلغ را پرداخت کرده است که فقط برای پرداخت این رقم به یک میلیون و 915 هزار نفر کافی است.
بیات ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه باید 125 میلیارد تومان برای پرداخت بسته حمایتی به بازنشستگان به تامین اجتماعی پرداخت کند تا بتوانیم تمام بازنشستگان را از این بسته حمایتی بهره مند کنیم.
وی با بیان اینکه کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی نمی تواند پرداخت بسته حمایتی به نیمی از بازنشستگان را انجام دهد و نیمی دیگر منتظر تامین بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه بمانند، اظهار داشت: به همین منظور پس از تکمیل تمام بودجه مورد نیاز همه بازنشستگان از این بسته حمایتی بهره مند خواهند شد.
رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: به محض پرداخت این مبلغ با توجه به اینکه تمام ساز و کار و زیرساخت ها تامین شده است، در کوتاه ترین زمان مبلغ بسته حمایتی به حساب بازنشستگان این سازمان پرداخت خواهد شد.
وی با اشاره به این موضوع که بازنشستگان از درآمدهای پایینی برخوردار هستند، تصریح کرد: بسیاری از آنها منتظر دریافت این مبلغ و بسته حمایتی هستند، پس انتظار داریم همان گونه که سایر صندوق های بازنشستگی از این بسته حمایتی بهره مند شده اند، بازنشستگان تامین اجتماعی هم در سریعترین زمان از این بسته بهره ببرند.
بیات ادامه داد: برخی از صندوق های بازنشستگی حتی در حال تامین منابع مالی مرحله دوم این بسته حمایتی هستند اما تامین اجتماعی هنوز نتوانسته است مرحله اول آن را پرداخت کند. اگر چه قرار است تا پایان امسال در سه مرحله بازنشستگان از این بسته حمایتی دولت بهره مند شوند.
* 7268 * 3063

http://www.banounews.ir/fa/News/110195/بازنشستگان-تامین-اجتماعی-هنوز-بسته-حمایتی-دریافت-نکرده-اند
بستن   چاپ