آریا بانو
بسته اخبار اجتماعی ایسنا در پنجمین روز دی ماه؛
از آخرین اخبار اتوبوس حادثه«علوم و تحقیقات» تا سهم شهرداری در بودجه 98
چهارشنبه 5 دي 1397 - 19:44:35
آریا بانو - اتوبوس حادثه «علوم و تحقیقات» معاینه فنی نداشت، لایحه بودجه 98 تیر خلاص به ستون فقرات شهرداری‌ها، زمان ازدواج و بارداری را به تاخیر نیندازید، دشواری اعمال قانون معاینه فنی بر موتورسیکلت‌ها و سهم چهار درصدی مشارکت ایران برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای احتیاط‌ آمیز است تیتر برخی اخبار اجتماعی امروز ایسنا است.

به گزارش ایسنا، اداره اخبار اجتماعی امروز (5 دی ماه) حدود 60 خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که مهمترین آن‌ها در ادامه آمده است:
اتوبوس حادثه «علوم و تحقیقات» معاینه فنی نداشت/بی توجهی به بخشنامه استاندار
نواب حسینی منش -مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران- اعلام کرد: اتوبوس حادثه دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات معاینه فنی نداشته است.
وی با اشاره به حادثه روز گذشته و مرگ 10 نفر در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات، اظهار کرد: در پی استعلام از سامانه سیمفا مشخص شد که اتوبوس واژگون شده ساخت شرکت شهاب تولید سال 81 بوده است که متاسفانه با این که در سن فرسودگی قرار داشت اما معاینه فنی نداشته است.
"لایحه بودجه 98" تیر خلاص به ستون فقرات شهرداری‌ها
مجید فراهانی -رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران- با اشاره به لایحه بودجه 98 کشور که روز گذشته از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، گفت: این لایحه تیر خلاص به شهرداری‌ها بود.
وی در مورد لایحه بودجه 98 کشور که روز گذشته از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد، گفت: لایحه بودجه 98 توسط رئیس محترم جمهور تقدیم مجلس شد؛ اما مرور کوتاهی به این لایحه نشان‌ ‌می‌دهد، علیرغم حمایت‌های لفظی دولت از مدیریت شهری، در عمل شاهد ایجاد حصر حقوق شهرداری‌ها در بن بست بروکراسی دولتی هستیم.
مسیرهای دسترسی داخل واحد علوم تحقیقات به شدت ناایمن است
استاندار تهران با انتقاد از محورهای ناایمن دسترسی درون دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات، گفت: متأسفانه این مسیرها به شدت ناایمن بوده و شیب استانداردی ندارد.
به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه دومین نشست مجمع جوانان استان تهران به حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران اشاره کرد و افزود: یک بار دیگر مراتب نگرانی و تاسف خود را از حادثه تلخ واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات و درگذشت جمعی از دانشجویان ابراز می‌کنم. متأسفانه بر اساس شناختی که از مسیر حادثه دارم این مسیر به شدت نا ایمن بوده و شیب استانداردی ندارد. همان گونه که بلافاصله پس از حادثه نیز عنوان کردم استانداری تهران به عنوان مقام عالی دولت به مسئله ورود کرده و این حادثه را با جدیت و در نظر گرفتن ابعاد تخصصی پیگیری خواهد کرد.
زمان ازدواج و بارداری را به تاخیر نیندازید
نسرین چنگیزی -رییس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت- ضمن تشریح علل شایع مرگ‌ومیر مادران باردار در کشور و اقدامات انجام شده در جهت کاهش آن، در عین حال به زنان توصیه کرد که زمان ازدواج و بارداری خود را به تاخیر نیندازند.
دستور سازمان غذا و دارو برای جمع‌آوری فوری یک کپسول از داروخانه‌ها
سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای به معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بر جمع‌آوری یک نوع از کپسول VigRX از داروخانه‌های سراسر کشور تاکید کرد.
پیشنهاد 25 میلیونی معاونت جوانان برای «وام ازدواج»
محمد مهدی تندگویان -معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان- گفت: پیشنهاد این وزارتخانه برای وام ازدواج جوانان 25 میلیون تومان بوده است اما این پیشنهاد مورد تصویب سازمان برنامه و بودجه قرار نگرفت.
وی با اشاره به پیشنهاد وام 15 میلیونی در لایحه بودجه 98 و ارائه آن به مجلس گفت: پیشنهاد وزارت ورزش برای وام ازدواج سال آینده 25 میلیون تومان بود که مورد تصویب سازمان برنامه و بودجه قرار نگرفت و حالا مجلس باید در این مورد اعمال نظر کند.
درخواست تخصیص 3 میلیارد دلار برای ایمن سازی160هزار کلاس ناایمن
مهراله رخشانی مهر -رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور- با اشاره به وجود 160 هزار کلاس درس ناایمن در سطح کشور خواستار تخصیص بودجه سه میلیارد دلاری تصویب شده در قالب برنامه ششم توسعه برای ایمن سازی مدارس شد.
وی با بیان اینکه حدود 107 هزار مدرسه با 530 هزار کلاس درس در کشور داریم اظهار کرد: از این میزان، 30 درصد مدارس نیازمند مقاوم سازی و تخریب و بازسازی‌اند که به تفکیک می‌توان گفت 18 درصد مدارس باید مقاوم سازی و 12 درصد تخریب و بازسازی شوند.
دشواری اعمال قانون معاینه فنی بر موتورسیکلت‌ها
حسین شهیدزاده -سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران- با اشاره به اینکه در زمینه موتورسیکلت مشکلات بسیار زیاد است، گفت: در حال حاضر دوربین‌های پلاک‌خوان، پلاک جلو را می‌خوانند این در حالیست که موتورسیکلت‌ها پلاک جلو ندارند، به همین دلیل اعمال قانون معاینه فنی بر موتورسیکلت‌ها به‌صورت اتوماتیک دشوار است.
وی با اشاره به دو آلاینده ذرات معلق کوچکتر از 2.5 و 10 میکرون در تهران اظهار کرد: طی سال گذشته غلظت متوسط ذرات معلق کوچکتر از 10 میکرون از ابتدای پاییز تا 27 آذر 98.1 بود. طی امسال این عدد به 67.1 رسید و حدود 32 درصد کاهش یافت. غلظت متوسط ذرات کوچکتر از 2.5 میکرون نیز طی سال گذشته 36.06 بود که امسال با کاهش حدود 26 درصدی به 26.8 درصد رسید.
سهم چهار درصدی مشارکت ایران برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای احتیاط‌ آمیز است
مجید شفیع‌پور -استاد دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران- با اشاره به این‌که برنامه مشارکت ملی ایران برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در کارگروه ملی تغییر اقلیم تهیه شده است، گفت: سهم چهار درصدی مشارکت ایران برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای احتیاط‌ آمیز است و عدم اجرای این توافق‌نامه هیچ تنبیهی و آسیبی را برای کشور ما به دنبال ندارد.
سند مشارکت ایران برای کاهش گازهای گلخانه‌ای مغایر توسعه نیست
محمدصادق احدی -معاون سابق دفتر طرح ملی تعییرات آب و هوا سازمان حفاظت محیط‌زیست- با تاکید بر اینکه INDC (سند مشارکت ایران برای کاهش گازهای گلخانه‌ای) براساس اسناد مصوب دولت و کشور طراحی شده است، گفت: این برنامه به هیچ عنوان مغایر با برنامه‌های توسعه کشور نیست.
اتوبوس دانشگاه آزاد از سال 91 وارد سن فرسودگی شده بود
سردار محمدرضا مهماندار -رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران- از پیگیری تصادف دانشگاه آزاد توسط سه تیم کارشناسی خبر داد و اعلام کرد که معاینه فنی اتوبوس حادثه دیده دانشجویان دانشگاه آزاد منقضی شده بود.
وی با اشاره به تصادف روز گذشته در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات گفت: با توجه به اینکه این تصادف ابعاد مختلفی دارد که باید تمام آن‌ها در نظر گرفته شود، با هماهنگی دادستان تهران و دستور او سه تیم کارشناسی خبره برای این موضوع تعیین کرده‌ایم.
به گزارش ایسنا پربازدیدترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
آخرین اسامی مصدومان و جانباختگان حادثه واژگونی اتوبوس واحد علوم و تحقیقات
فوت یکی دیگر از مصدومان حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد/ شمار قربانیان 10 تن شد
دلیل تیراندازی در خیابان جمهوری اعلام شد
زمان ازدواج و بارداری را به تاخیر نیندازید
تندگویان: کاش به احترام دانشجویان عزای عمومی اعلام کنیم
اتوبوس حادثه «علوم و تحقیقات» معاینه فنی نداشت/بی توجهی به بخشنامه استاندار
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/110584/از-آخرین-اخبار-اتوبوس-حادثه«علوم-و-تحقیقات»-تا-سهم-شهرداری-در-بودجه-98
بستن   چاپ