آریا بانو
هاشمی: نمی‌دانیم چرا "زعفرانیه 14 تیر" از جشنواره فجر حذف شد / "ماه در آب" در قشقایی به صحنه می‌رود
يکشنبه 9 دي 1397 - 08:11:17
آریا بانو - سیدعلی هاشمی از دلایل باز ماندن فیلم "زعفرانیه 14 تیر" از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر ابراز بی‌اطلاعی کرد.


سرویس سینمایی هنرآنلاین: سیدعلی هاشمی کارگردان سینما و تئاتر که قصد داشت با فیلم سینمایی "زعفرانیه 14 تیر" در بخش "نگاه نو" سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور یابد، از این رویداد سینمایی باز ماند.
"زعفرانیه 14 تیر " عنوان اولین فیلم سینمایی هاشمی در مقام کارگردان است. در این فیلم مهدی هاشمی، هنگامه قاضیانی، مسعود رایگان، نازنین بیاتی و لیندا کیانی به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: تو شروع کردی ... اما من تمومش می‌کنم... "زعفرانیه 14 تیر " یک درام اجتماعی است و درباره یک خانواده پولدار سطح بالاست که یک اتفاق باعث بحرانی عجیب در خانواده می‌شود. کل فیلم در یک روز و در یک خانه اتفاق می‌افتد.
هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین دراین باره گفت: صبح شنبه هشتم دی ماه متوجه شدیم که "زعفرانیه 14 تیر" با نظر هیئت انتخاب از رقابت در جشنواره فیلم فجر باز مانده است. متاسفانه هیچ توضیحی دراین‌باره داده نشده است.
هاشمی ادامه داد: دوستان در هیئت انتخاب به ما گفتند که فیلم خوبی است و آن را دوست داشتند، اما چه اتفاقی افتاد که فیلم از دور رقابت خارج شد برای ما نیز جالب است بدانیم. این در حالی است که سال گذشته فیلمی که شرکت داده شده بود، امسال پذیرفته شده است و حتی برخی از فیلم‌هایی که هنوز کامل نشده‌اند در لیست حضور دارند. در این میان نام دو فیلم کمدی و حتی دو فیلم دومی نیز دیده می‌شود.
این کارگردان درباره فیلم و وضعیت اکران آن نیز اظهار کرد: فیلم کاملا آماده است و حتی تصحیح رنگ آن نیز انجام شده است و با توجه به این که از حضور در جشنواره بازماندیم باید درخواست پروانه نمایش بدهیم و بعد درباره زمان اکران آن تصمیم بگیریم.
وی همچنین درباره تازه‌ترین فعالیت تئاتری خود نیز توضیح داد: از 18 دی ماه در تالار قشقایی نمایش "ماه درآب" نوشته محمد یعقوبی را به روی صحنه می‌برم. این نمایش به مدت یک ماه هر شب ساعت 19:45 به روی صحنه می‌رود. در این نمایش کریم امینی، سهند جاهد، آذر خوارزمی، فرهاد روشن، لیلی فرهادپور، آزاده مویدی فرد، شکوفه هاشمیان و دو بازگیر خردسال ترنم کرمانیان و تارا وفاخواه به ایفای نقش می‌پردازند.
هاشمی درباره دلیل انتخاب این نمایشنامه نیز گفت: کارهای یعقوبی را دوست دارم و تفکراتمان شبیه به هم است و یک رئالیستی در کار است که آن را دوست دارم. ضمن این که ابتدا قرار بود کار دیگری را به روی صحنه ببرم که متاسفانه متن آن نمایشنامه مورد قبول واقع نشد و در نهایت با اجازه از محمد یعقوبی به این کار رسیدم و امیدوارم که اجرای متفاوتی نسبت به اجرای خود او باشد.

http://www.banounews.ir/fa/News/111280/هاشمی--نمی‌دانیم-چرا-"زعفرانیه-14-تیر"-از-جشنواره-فجر-حذف-شد---"ماه-در-آب"-در-قشقایی-به-صحنه-می‌رود
بستن   چاپ