آریا بانو
دو ويژگي در مردان، که زنان را جذب مي‌کند
يکشنبه 22 مرداد 1396 - 3:23:30 PM
بيتوته - زناشويي
بانو نيوز - سرنخ‌هاي شنودي و بويايي روي دريافتي که ما از جذابيت يک فرد داريم، تاثير زيادي مي‌گذارند‎

ممکن است شما خيلي خوش‌تيپ باشيد، مثلا مانند فلان هنرپيشه‌ي معروف، اما شايد اين براي جذب دختري که دوستش داريد کافي نباشد. طبق يک بررسي جديد که توسط محققان لهستاني انجام شده، جذابيت، به ظاهر شما بستگي ندارد، بلکه بيشتر به اين مربوط است که صداي شما چقدر آرامش بخش است و چقدر بوي خوب مي‌دهيد!

محققان براي اين بررسي‌ها، به ارزش‌هاي ادبي سه دهه‌ي گذشته نگاه کردند و چيزي که يافتند اين بود که صدا مي‌تواند طيفي از رفتارها را به شنونده منتقل کند، مثلا اينکه شما تا چه حد مسلط و چيره‌دست هستيد، چقدر اهل کمک و همکاري هستيد، وضعيت روحي و عاطفي شما چگونه است و حتي بدن‌تان چقدر تنومند است!

حالا اگر صداي چندان خوشايندي نداريد نگران نشويد! چون بررسي‌هاي ديگر هم نشان داده که رايحه‌اي که از شما به مشام مي‌رسد هم مي‌تواند همين اطلاعات گفته شده را در اختيار ديگران بگذارد. خوشبختانه براي بويي که مي‌دهيد ترفندهايي وجود دارد!

هر دوي ويژگي‌هاي گفته شده مي‌توانند به جنس مخالف اين را القا کنند که خواستني هستيد يا نه!

دانشمنداني که روي اين پروژه کار کرده‌اند فکر مي‌کنند اين يافته‌ها به دليل تکامل‌ و تحول مثبتي است که به افراد اجازه مي‌دهد شما را از راه دور قضاوت کنند (در مورد ظاهر و صدا) و همچنين وقتي نزديک شما هستند از روي بويي که مي‌دهيد، درموردتان نظر بدهند. محققان در گذشته دريافته بودند که افراد معمولا جذب کساني مي‌شوند که شبيه خودشان هستند، اما اين تحقيق جديد گفته که افراد آنهايي را ترجيح مي‌دهند که بويي متفاوت‌تر دارند!

سرنخ‌هاي شنودي و بويايي، جداگانه يا با هم، روي دريافتي که ما از جذابيت يک فرد داريم، تاثير زيادي مي‌گذارند و بنابراين عقايد و رفتارها و واکنش ها نسبت به فرد مقابل، در درجه‌ي دوم اهميت قرار دارند.


http://www.banounews.ir/fa/News/11134/دو-ويژگي-در-مردان،-که-زنان-را-جذب-مي‌کند
بستن   چاپ