آریا بانو
برگزاری انتخابات الکترونیکی مجمع ملی سمن‌های جوانان
يکشنبه 9 دي 1397 - 12:00:24
آریا بانو - مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان از برگزاری دومین مجمع ملی جوانان در اول تا سوم بهمن ماه خبر داد.

سجاد سالک در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری دومین مجمع ملی جوانان در کرمان افزود: پس از تصویب اساسنامه مجمع ملی در شورای عالی جوانان، مجامع استانی و ملی رسمیت پیدا کردند و به این ترتیب برای اولین بار انتخابات هیئت‌رئیسه آنها در بهمن ماه با حضور نمایندگان 31 استان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه 230 نفر به نمایندگی از سازمان های مردم نهاد جوانان از سراسر کشور در این مجمع حضور خواهند یافت اظهار کرد: هر استان یک کاندیدا برای هیئت ریسه معرفی می‌کند و در نهایت ٩ نفر به عنوان هیئت رئیسه انتخاب می‌شوند. همچنین از هر استان یک نفر به عنوان عضو شورای مرکزی معرفی خواهد شد.
مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان از برگزاری انتخابات مجمع ملی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان به شکل الکترونیکی خبرداد و گفت: در این مجمع از معاون اول رئیس جمهور دعوت شده و همچنین تعدادی از وزراء و نمایندگان مجلس حضور خواهند داشت.
سالک در مورد اهمیت برگزاری مجمع ملی سازمانهای مردم نهاد جوانان نیز توضیح داد: با برگزاری انتخابات هیئت رئیسه و با توجه به آغاز فرآیند ثبت رسمی آن، هیئت رئیسه مجمع ملی مبنای فعالیت و مکاتبات سمن‌های جوانان با ارگان های رسمی خواهد شد. در واقع این افراد به نمایندگی از سازمان های مردم نهاد در سطوح ملی به مطالبه گری می‌پردازند و در ارتباط با ارگان‌های مختلف جلساتی را برگزار می‌کنند.
وی افزود: در عین حال موضوع نمایندگی نیز برای جوانان تجربیاتی را به همراه خواهد داشت و ضمن فعالیت قانونی در سطوح رسمی، نوعی کادرسازی اتفاق افتاده و امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در آینده باشیم.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/111376/برگزاری-انتخابات-الکترونیکی-مجمع-ملی-سمن‌های-جوانان
بستن   چاپ