آریا بانو
نکاتی که باید برای پخت برنج در آشپزی ایرانی رعایت کنید
دوشنبه 10 دی 1397 - 1:32:44 PM

آریا بانو-اگر شما هم جزو طرفداران آشپزی ایرانی و غذاهای خوش عطر و طعم آن هستید، باید بدانید که برنج ایرانی، یکی از مهم‌ترین ترکیبات موجود در آشپزی ایرانی است و رعایت برخی نکات هنگام تهیه آن می‌تواند عطر، طعم و ظاهر آن را بسیار بهبود ببخشد. نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

بهتر است برای ایجاد بافت و طعم بهتر، برنج را حدود 12 تا 15 ساعت قبل از پخت با نمک و برگ بو، خیس کنید.

برنج دمی، همواره عطر و طعم بهتری نسبت به برنج آبکش دارد. برای تهیه برنج دمی‌باید به ازای هر پیمانه برنج، 2 قاشق غذاخوریِ سرخالی روغن مایع و یک و نیم پیمانه آب استفاده کنید.

برای تهیه برنج آبکش باید پس از جوش آمدن آب و ریختن برنج‌ها در آب جوش، هنگامی‌که اولین دانه‌های برنج روی سطح آب آمدند و حلقه‌هایی موازی روی سطح برنج‌ها ایجاد شدند، آن‌ها را آبکش کنید.

اگر برنج آبکش شما کمی‌سفت بود، می‌توانید قبل از دم انداختن آن، مقداری آب و روغن روی برنج بکشید.

برای پیشگیری از خمیر شدن برنج، حتما آن را در قابلمه‌ای کمی‌جادار دم بیندازید تا پس از دم کشیدن، فضای کافی برای پخت و رِی کردن داشته باشد.

در آشپزی ایرانی برای ایجاد عطر بهتر در برنج آبکش، از کره به جای روغن استفاده می‌کنند.

اگر می‌خواهید برنج‌تان بیش از حد ته‌دیگ نشود، حتما آن را قبل از دم کشیدن، از کناره‌ها قابلمه جمع کنید و به صورت کوهی در وسط قابلمه در بیاورید.

برای بخار کردن و دم کشیدن بهتر برنج، با دسته قاشق یا چنگال، سوراخ‌هایی را در قسمت‌های مختلف برنجی که آماده دم کشیدن است، ایجاد کنید.


http://www.banounews.ir/fa/News/111575/نکاتی-که-باید-برای-پخت-برنج-در-آشپزی-ایرانی-رعایت-کنید
بستن   چاپ