آریا بانو
طرز تهیه ته چین گوجه فرنگی
دوشنبه 10 دي 1397 - 14:13:56
آریا بانو -
طرز تهیه ته چین گوجه فرنگی
مدت زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه
مواد لازم برای ته چین گوجه فرنگی :
برنج 750 گرم (5 پیمانه)
کره 60 گرم
سینه‌ مرغ خلالی خرد کرده 500 گرم
قرص عصاره‌ مرغ 1 عدد
ادویه‌ کاری 1 قاشق چایخوری
قارچ ورقه ای خرد کرده 400 گرم
ماست چکیده 200 گرم
زعفران آب کرده 4 قاشق سوپخوری
روغن مایع 150 میلی لیتر (حدود دو سوم پیمانه)
نمک و فلفل به میزان لازم
زرده ی تخم مرغ 4 عدد
فیله‌‌ گوجه فرنگی رنده کرده 7-8 عدد

طرز تهیه ته چین گوجه فرنگی :
برنج را در قابلمه‌ حاوی آب و نمک بپزید و آبکشی کنید. نیمی از کره را در تابه‌ مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم‌ قرار دهید. آن گاه سینه‌ مرغ، قرص عصاره‌ مرغ و ادویه کاری را بیفزائید و تفت دهید تا مرغ، طلائی رنگ شود.
حالا قارچ را بیفزائید و حرارت را زیاد کنید تا قارچ نرم شود. سپس تابه را از روی حرارت بردارید. اکنون ماست، زعفران، روغن، نمک، فلفل و زرده‌ تخم مرغ ها را در کاسه‌ مناسبی بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا مایه‌ صاف و یکدستی حاصل شود.
آن گاه برنج پخته را به این مخلوط بیفزائید و هم بزنید. اینک کف ظرف نسوز را با کره چرب کنید و یک چهارم از مخلوط برنج را در آن بریزید و با پشت قاشق صاف کنید.
حالا قدری از مایه‌ مرغ و قارچ روی برنج بریزید و روی آن را با اندکی از مخلوط برنج بپوشانید. سپس روی آن گوجه فرنگی بدهید و به همین ترتیب لایه های برنج، مرغ و قارچ و گوجه فرنگی را تکرار کنید. به گونه ای که آخرین لایه ی ته چین، گوجه فرنگی باشد.
حالا باقیمانده‌ کره را خرد کنید و روی ته چین بچینید. اکنون روی ظرف را با فویل بپوشانید و چند جایش را سوراخ کنید تا بخار ته چین خارج شود. اینک ته چین را به مدت تقریبی یک و نیم ساعت در فر گرم کرده با دمای 180درجه‌ سانتیگراد قرار دهید تا بپزد و طلائی رنگ شود.
منبع : blog.okcs.com


http://www.banounews.ir/fa/News/111603/طرز-تهیه-ته-چین-گوجه-فرنگی
بستن   چاپ