آریا بانو
موفقیت فنلاند در زمینه مقابله با معضل بی‌خانمانی
سه شنبه 11 دي 1397 - 20:50:56
آریا بانو - در حالی که بسیاری از کشورهای جهان با معضل زندگی افراد بی‌خانمان در خیابان‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند فنلاند موفق شده است راه حلی برای این مشکل پیدا کند.

به گزارش ایسنا،‌ آمار مرکز توسعه و تامین هزینه مسکن در فنلاند نشان می‌دهد که در سال 1987 میلادی بیش از 18 هزار نفر در این کشور بی‌خانمان بوده‌اند.
این آمار در سال 2016 به 7000 نفر کاهش پیدا کرد. این در حالی است که اغلب این افراد هم شب‌ها را به جای خیابان‌ها در منزل دوستان و بستگان خود سپری می‌کنند.
دولت فنلاند با تهیه مسکن، حذف پناهگاه های ویژه افراد بی‌خانمان و حمایت‌های بلندمدت از افراد بی‌خانمان توانسته است بر این معضل اجتماعی غلبه کند.
در حالی که در بسیاری از کشورها افراد بی خانمان پیش از یافتن سرپناه باید بر مشکلات مالی و اعتیاد خود غلبه کنند دولت فنلاند اولویت را به تهیه مسکن برای آنها داده است.
فنلاند همزمان با کاهش پناهگاه های ویژه افراد بی‌خانمان به طور گسترده‌ای ساخت مسکن را افزایش داده است.
هلسینکی، پایتخت فنلاند در سال 2008 بیش از 550 پناهگاه برای بی‌خانمان‌ها داشت و این در حالی است این آمار در سال 2016 به تنها 52 پناهگاه رسید.
به گزارش یورونیوز، یکی از عوامل موثر در موفقیت دولت فنلاند در مبارزه با معضل زندگی افراد بی خانمان در خیابان‌ها توافق گسترده سیاست‌گذاری در این مورد بود. دولت‌های مختلف فنلاند سیاست مبارزه با زندگی بی خانمان‌ها در خیابان‌ها را طی سال‌های متوالی در پیش گرفتند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/111971/موفقیت-فنلاند-در-زمینه-مقابله-با-معضل-بی‌خانمانی
بستن   چاپ