آریا بانو
براي کودکانمان جوجه رنگي بخريم يا نه؟ ‌
سه شنبه 27 خرداد 1393 - 10:47:30 AM
ايسنا
fiogf49gjkf0d

دکتر عليرضا حيدري  با اشاره به افزايش فروش جوجه‌هاي رنگي در ايام تابستان، گفت: اين جوجه‌ها مازاد نياز جوجه کشي‌ها هستند که از نظر پرورش مناسب نيستند.

 وي ادامه داد: اين جوجه‌ها از مجاري مختلفي وارد بازار مي‌شوند و گاهي با رنگ‌هاي شيميايي رنگ آميزي شده و به فروش مي‌رسند.

 به گفته اين مسئول، اين جوجه‌ها چنانچه در تماس با تخم مرغ‌هاي آلوده و يا جوجه‌هاي آلوده يا بيمار ديگر باشند، مي‌توانند زمينه ساز انتقال بيماري‌ها باشند.

 حيدري، سالمونلا را از مهم‌ترين عوامل ميکروبي دانست که مي‌تواند از طريق اين جوجه‌ها به کودکان منتقل شود و بيماري‌هاي گوارشي و اسهال را ايجاد کند.

 وي به خانواده‌ها توصيه کرد، از خريد اين جوجه‌ها براي فرزندان خود اجتناب کنند و در صورتي که جوجه خريداري شد، از دست زدن به آن خودداري شود.

 سرپرست اداره بهداشت و مبارزه با بيماري‌هاي طيور دامپزشکي استان کرمانشاه افزود: لازم است چنانچه دست با اين جوجه‌ها تماس پيدا کرد ،حتما شسته شود و در صورت تهيه، جوجه در حياط و در محلي خنک نگهداري شود.

 حيدري با اشاره به عمر کوتاه اين جوجه‌ها، ادامه داد: چون اين جوجه‌ها با نگهداري در منازل مدام در معرض استرس قرار دارند، نمي‌توانند خوب غذا بخورند و زود مي‌ميرند.

 وي در خصوص جوجه اردک‌هايي که با همين شرايط به فروش مي‌رسند نيز يادآوري کرد: اين جوجه‌ها نيز مي‌توانند زمينه ساز بروز بيماري شوند.


http://www.banounews.ir/fa/News/1129/براي-کودکانمان-جوجه-رنگي-بخريم-يا-نه؟-‌
بستن   چاپ