آریا بانو
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی:
مردان در موضوع بدحجابی بانوان، 50 درصد مقصرند
جمعه 14 دي 1397 - 12:54:28
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - تهران- رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: 50 درصد بدحجابی زنان جامعه، تقصیر مردان است اما بانوان مجوز ندارند که به دلیل این بی توجهی، سهم خودشان را ادا نکنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «حسن بنیانیان» امروز پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به هفدهم دی ماه سالروز اجرای فرمان کشف حجاب به دستور رضاشاه پهلوی در سال 1314 افزود: همواره تغییر رفتارها در جامعه از 2 منشا درونی و بیرونی سرچشمه می گیرد؛ اگر هر دو آنها همزمان دیده نشود موفقیت های ما کمتر می شود. برای نمونه اگر در تریبون های مختلف مانند مدارس، خانواده و دانشگاه فلسفه حجاب را برای زنان و دختران به خوبی تبیین کنیم و افراد از درون اعتقاد داشته باشند که پوشش بسیار ارزشمند است اما در خیابان افراد بدحجاب زودتر گزینش شوند و جامعه این زنان را بیشتر تشویق کند، نسلی را خواهیم داشت که به حجاب اعتقاد دارند اما در رفتار آنها ظاهر نمی شود.
وی اضافه کرد: اگر به طور مستقیم درباره حجاب حرف می زنیم و در مدارس با استفاده از ابراز هنری این مفهوم را جا می اندازیم وقتی دختر یا زن جوان ما به فروشگاه می آید نباید فروشنده دختر بدحجاب را بیشتر تحویل گیرد؛ بلکه باید همه نسبت به حجاب و عفاف به همه احترام بگذارند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اینکه مردان چگونه در بدحجابی و تضعیف حجاب نقش ایفا می کنند باید دیده شود.
** لزوم اصلاح همزمان افراد و ساختارها
بنیانیان درباره «سیاست فرهنگی و فرهنگ سیاست زده» افزود: این یک مشکل جدی است که افراط و تفریط در این زمینه وجود دارد، چون برخی نخبگان اصرار دارند با اصلاح ساختارها مسائل فرهنگی حل می شود و برخی اعتقاد دارند اگر جامعه اصلاح شود مردم اصلاح می شوند اما ما معتقدیم باید افراد و ساختارها با هم اصلاح شود.
در حال تکمیل است.
*7268*1961*

http://www.banounews.ir/fa/News/113347/مردان-در-موضوع-بدحجابی-بانوان،-50-درصد-مقصرند
بستن   چاپ