آریا بانو
با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامي؛
غرويان:اهليت وزرا مهم است نه جنسيت/عباس صالحي فردي روشنفکر است
سه شنبه 24 مرداد 1396 - 3:40:11 PM
ایرنا - زن و خانواده
بانو نیوز - تهران- ایرنا- استاد حوزه قم گفت: وزیر پیشنهادی ارشاد فردی روشنفکر است و می تواند در اصلاح تفکری در حوزه که موسیقی و هنر را خلاف دین می داند، نقش بسزایی داشته باشد.

آیت ا... محسن غرویان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آقای سیدعباس صالحی از دوستان قدیم من در حوزه است و شناخت خوبی از ایشان دارم. ایشان هم در قم درس می خواند و هم نشریه ای را منتشر می کرد. مطلعم که از نظر فضل، بینش و تفکر هم مورد تایید برخی بزرگان است.
وی با بیان اینکه ایشان جزو روشنفکران حوزه است، اظهار داشت: انتظار من این است که ایشان جایگاه اهل علم و هنرمندان را اعتلا دهند چرا که اهل قلم، هنر و دانش جایگاه درخوری در کشور ندارند و بر صدر نمی نشینند.
مدرس فلسفه اسلامی تصریح کرد: حوزه های علمیه هم باید هنر را مورد توجه قرار داده و از ابزارهای هنری برای انتقال مفاهیم دینی و اخلاقی استفاده کنند. .
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر این که روحانیون می توانند بهره فراوانی از هنر ببرند، ادامه داد: تفکری در بخش هایی از حوزه وجود دارد که موسیقی و هنر را برخلاف دین می داند. این فکر باید اصلاح شود و آقای سیدعباس صالحی در این زمینه می تواند نقش قابل توجهی داشته باشد.


http://www.banounews.ir/fa/News/11369/غرويان-اهليت-وزرا-مهم-است-نه-جنسيت-عباس-صالحي-فردي-روشنفکر-است
بستن   چاپ