آریا بانو
چطور بدون فقر تغذيه‌اي، مي‌توان گوشت قرمز نخورد؟
شنبه 28 مرداد 1396 - 3:07:38 PM
سلامانه
بانو نيوز - اجتناب از گوشت از رژيم غذايي اگر به درستي انجام نشود، عواقب جدي سلامت را به همراه دارد.

به گزارش پايگاه خبري سلامانه به نقل از steptohealth بنابراين توصيه متخصصان تغذيه بر اين است که متوقف کردن مصرف گوشت بايد هوشمندانه و در قالب يک رژيم غذايي سالم و متعادل باشد.

مصرف کافي تخم مرغ: تخم مرغ يک غذاي کامل و سرشار از پروتئين حيواني است. شما مي‌توانيد اگر گوشت قرمز مصرف نمي‌کنيد و در صورتي که دچار کلسترول بالا نيستيد، روزانه از مزاياي اين ماده غذايي سود ببريد. هنگام خريد تخم مرغ، سعي کنيد که نوع ارگانيک آن را انتخاب کنيد.

دقت در مصرف لبنيات: بسياري از افرادي که از مصرف گوشت پرهيز مي‌کنند، علاقه وافري به مصرف محصولات لبني دارند. با اين حال نوع پرچرب اين محصولات، مضرتر از آنچه شما تصور مي‌کنيد، هستند و باعث اختلالات هضم مي‌شوند. نوع کم چرب و يا بدون چربي محصولات لبني را انتخاب کنيد و يا سراغ شيرهاي گياهي مانند شيرسويا و يا شير بادام برويد.

اجتناب از مصرف بيش از حد آرد: اشتباه بزرگ اکثر افرادي که به مصرف گوشت علاقه‌اي ندارند، مصرف بيش از حد آرد است. مصرف آردهاي تصفيه شده ضمن اين که شما را دچار اضافه وزن فوري مي‌کند، عاملي براي ابتلا به سوء تغذيه است. به جاي مصرف آرد سفيد موجود در شيريني‌ها، کوکي‌ها و يا انواع نان‌ها و ماکاروني، مي‌توانيد سبزيجات، سالاد و يا آب سبزيجات را انتخاب کنيد تا از اين طريق ويتامين‌ها، مواد معدني، و فيبر کافي را دريافت نماييد.

انتخاب درست ماهي: اگر به مصرف گوشت قرمز رغبت نداريد، اما ماهي هنوز جزو رژيم غذايي‌تان است، از انتخاب ماهي‌هاي بزرگ چرب مانند ماهي آزاد يا تن اجتناب يا مصرف آنها را محدود کنيد زيرا اين نوع ماهي‌ها ممکن است حاوي مقادير زيادي فلزات سنگين باشند که البته براي کودکان و مادران باردار بسيار خطرناک هستند. مي‌توانيد ماهي‌هاي چرب مانند ماهي ساردين و ماهي سفيد را با خيال راحت مصرف کنيد.

بهره گيري از منابع کلسيم: شير تنها منبع کلسيم نيست و شما مي‌توانيد از منابع ديگر اين ماده معدني مانند دانه کنجد، کلم بروکلي، بادام و ... بهره ببريد.

پيشگيري از کمبود ويتامين ب 12: کمبود ويتامين ب 12 در کساني که از مصرف محصولات حيواني اجتناب مي‌کنند، رايج است و در موارد شديد احتياج به مصرف مکمل دارد. اين ويتامين در محصولاتي از قبيل غذاهاي دريايي، ماهي، تخم مرغ و لبنيات نيز يافت مي‌شود و تنها منبع آن گوشت قرمز نيست.

مصرف کافي آهن: مکمل‌هاي آهن در کساني که محصولات حيواني از جمله گوشت قرمز را مصرف نمي‌کنند، تحت نظر پزشک ضروري است. با اين حال اگر شما دچار کم خوني فقر آهن نيستيد، مي‌توانيد از محصولاتي مانند اسفناج، آجيل‌هايي مانند پسته، جعفري، چغندر قند، عدس، جو و کلم بروکلي بهره ببريد.

مصرف کافي سبزيجات: بسياري از غذاهاي گياهي منابع غني از پروتئين هستند و براي کساني که ميلي به مصرف گوشت قرمز ندارند، اضافه کردن آجيل و دانه‌ها، حبوبات، دانه‌هاي کامل مانند گندم و جو، و نخود فرنگي به رژيم غذايي توصيه مي‌شود.



http://www.banounews.ir/fa/News/11504/چطور-بدون-فقر-تغذيه‌اي،-مي‌توان-گوشت-قرمز-نخورد؟
بستن   چاپ