آریا بانو
بسته اخبار اجتماعی در روز سه‌شنبه
بیمه‌شدگان تامین‌ اجتماعی مشمولان بعدی دریافت «سبد حمایتی»/ تاثیر انتقال آب خزر بر عمر این دریا
سه شنبه 18 دي 1397 - 22:17:37
آریا بانو - "بیمه‌شدگان تامین‌ اجتماعی مشمولان بعدی دریافت «بسته‌های حمایتی»، آتش‌نشان دوچرخه‌سوار به تهران می‌آید؟، افزایش30 سانتیمتری تراز دریاچه ارومیه، پرداخت وام 5 میلیونی به 200 هزار بازنشسته در سال 98، جزییات سند درمان کشور تا 1404، پیشتازی پیکان در مردودی تست معاینه فنی خودروهای سبک، کارت‌های ملی قدیمی چه گروهی هفته گذشته باطل شد؟" از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:
آتش‌نشان دوچرخه سوار به تهران می آید؟
مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انجام بررسی‌ها برای فعالیت آتش‌نشان دوچرخه‌سوار خبر داد.
وی درباره اینکه آیا امکان استفاده از دوچرخه در ماموریت های آتش نشانان وجود دارد یا خیر گفت: باید کاربرد هر چیزی را دقیقا بررسی کنیم و شرایط عملیاتی آن تعریف شود. در حال حاضر ما آتش نشانان موتورسیکلت سوار و حتی نیروهای پیاده را نیز در مجموعه آتش نشانی داریم و از توان این نیروها در معابر سخت و صعب العبور استفاده می کنیم.
افزایش30 سانتیمتری تراز دریاچه ارومیه
مسعود تجریشی، مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به این که حجم آب دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته 600 میلیون متر مکعب بیشتر شده است، از افزایش 30 سانتیمتری تراز این دریاچه خبر داد.
وی با تاکید بر این که طی پنج سال گذشته با کاهش تراز و سطح دریاچه ارومیه روبرو نبوده‌ایم، گفت‌: اگر اقدامی برای احیای دریاچه ارومیه صورت نمی‌گرفت به‌طور قطع آب بیشتری در این دریاچه از دست می دادیم. دریاچه ارومیه تنها دریاچه دنیا است که در مراحل احیا نسبت به سال قبل به وضعیت تثبیت رسیده است و حتی حد تراز بیشتر شده است.
ورود سامانه بارشی به کشور
احد وظیفه، مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز (18 دی ماه) از بارش برف و باران و وزش باد شدید در بیشتر مناطق کشور خبر داد.
وی گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی از بعد ازظهر امروز (18 دی ماه) سامانه بارشی وارد کشور می‌شود و در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری بارش برف و باران و در شمال غرب فارس، شرق خوزستان، جنوب لرستان و برخی مناطق ایلام بارش پراکنده برف و باران و وزش باد رخ می‌دهد. فردا (19 دی ماه) این سامانه در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و به‌تدریج در مناطق مرکزی و شرق، برخی نقاط شمال شرق و ارتفاعات البرز سبب بارش برف و باران و وزش باد شدید می‌شود.
پرداخت وام 5 میلیونی به 200 هزار بازنشسته در سال 98
محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در زمینه بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری گام‌هایی برداشته شده اما چندان پر و پیمان نیست گفت: قرار شد 30 درصد سهم صندوق در حق بیمه‌های تکمیلی افزایش یابد و شرایط مطلوب‌تری رقم بخورد.
وی افزود: تا کنون بیش از یک میلیون بازنشسته از صندوق وام گرفته‌اند که البته رقم بسیار پایینی است. 828 هزار نفر از بازنشستگان نیز از تورهای سیاحتی و زیارتی بهره مند شده‌اند و رئیس صندوق بازنشستگی قول داد تعداد سفرها را به 200 هزار مورد برساند و 50 هزار مورد دیگر هم به آنها در سال جاری اضافه کند.
انتشار ویدئویی از رفتار تحقیرآمیز یک معلم با شاگردش و چند نکته
سریال تنبیه دانش آموزان در مدارس به قسمت آخر نمی‌رسد و هر از چند گاهی تصاویر و ویدئوهایی از تنبیه، ضرب و شتم و کتک کاری در مدارس در فضای مجازی منتشر و دست به دست می‌شود و زنگ خطر کاهش اعتماد عمومی به گروه مرجع معلمین را به صدا در می‌آورد.
محمدرضا نیک‌نژاد، معلم و کارشناس آموزش و پرورش در این باره اظهار کرد: فارغ از جنبه‌های منفی انتشار فیلم‌هایی از تنبیه در مدارس و سایر مشکلات نظام آموزشی، بازتاب دادن مشکلات و به راه‌افتادن گفتمان غالب توجه به آموزش و پرورش و تاکید بر ضرورت در اولویت قرار گرفتن آن می‌تواند یکی از جنبه‌های مثبت باشد. البته اینکه یک دانش‌آموز علیرغم ممنوعیت‌ها تلفن همراه با خود به کلاس درس آورده و از این رفتار نادرست معلم با همکلاسی‌اش فیلم برداری کرده نیز جای تامل دارد.
صدور «کارت ویژه» مربیان پیش دبستانی
رخساره فضلی، مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش از شروع دوره‌های آموزشی ارتقای صلاحیت حرفه‌ای مربیان پیش دبستانی خبر داد و گفت: دوره‌های آموزشی را شروع و به موازات آن طرح را در کمیسیون منابع انسانی شورای عالی آموزش و پرورش مطرح کرده‌ایم و به محض آنکه مصوبه را دریافت کنیم از سال آینده «کارت شناسایی» ویژه مربیان پیش دبستانی را صادر می‌کنیم.
مطالبات معلولان از رئیس جدید سازمان بهزیستی
علی‌همت محمودنژاد، رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان در دیدار با رئیس سازمان بهزیستی مطالبات جامعه معلولان را مطرح کرد.
وی با اشاره به دیدار خود با رئیس سازمان بهزیستی کشور، بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان تاکید کرد و گفت: انجمن حمایت از حقوق معلولان و سایر نهادهای مردم نهاد معلولان کشور آمادگی دارند تا سازمان بهزیستی را در جهت ارتقای کیفیت زندگی معلولان یاری دهند.
در گفت‌وگو با ایسنا تشریح شد
جزییات سند درمان کشور تا 1404/وجود 125000 تخت در کشور
دکتر قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت ضمن تشریح جزییات سند درمان 1404، گفت: آنچه که در سند درمان نوشته شده، نوعی تعیین ظرفیت است و به سمتی رفتیم تا امکانات درمانی کشور را با آمارهای بین‌المللی منطبق کنیم.
جان‌بابایی با بیان اینکه در حال حاضر 125 هزار تخت بیمارستانی در کشور داریم، ‌ افزود: از طرفی بخشی از مردم به دلیل وضعیت اقتصادی‌شان امکان استفاده از تخت‌های بخش خصوصی را ندارند. ما اعلام کردیم که می‌توانیم از بخش‌های خصوصی که از ظرفیت تخت‌هایشان استفاده نمی‌شود، خرید خدمت کنیم، اما نه با تعرفه خصوصی، بلکه با تعرفه دولتی. زیرا دولت نمی‌تواند منابع بخش خصوصی را تامین کند. در هر جا که بخش خصوصی بخواهد پا پیش بگذارد و ما با تعرفه دولتی از آنها خرید خدمت کنیم، به نفع دولت است.
مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سراسر کشور خبر داد
پیشتازی پیکان در مردودی تست معاینه فنی خودروهای سبک
سعید قیصر، مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سراسر کشور با اشاره به رمزگذاری دیتای ارسالی مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین به سیمفا از پیشتازی پیکان در مردودی تست معاینه فنی خودروهای سبک در کشور خبر داد.
وی با تاکید بر اتصال حدود 150 مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین به سیمفا در کشور گفت: به این ترتیب سازمان راهداری به سیمفا متصل شده است اما نظارت بر عملکرد این مراکز بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.
دعوت حناچی از دانشجویان برای حضور در سه‌شنبه‌های بدون خودرو
پیروز حناچی، شهردار تهران از دانشجویان به خصوص دانشجویان دانشگاه تهران خواست که به کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو بپیوندند.
شهردار تهران در مورد گرانی دوچرخه نیز با بیان این‌که دوچرخه‌های بدون برق حدود 1.5 تا دو میلیون تومان قیمت دارند و می‌توان شرایطی را فراهم کرد که دوچرخه‌ها با قیمت ارزان‌تر در اختیار مردم قرار گیرند، گفت: شرکت‌های دوچرخه‌سازی می‌توانند به شکل قسطی دوچرخه‌ها را در اختیار مردم قرار دهند، اما قول سوبسید به دوچرخه را نمی‌دهیم.
کارت‌های ملی قدیمی چه گروهی هفته گذشته باطل شد؟
سیف‌الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: کلیه کسانی که تا پایان سال 96 کارت‌های ملی هوشمندشان صادر شده اما هنوز برای دریافت آن مراجعه نکرده‌اند، کارت‌های ملی نمونه قدیم آن‌ها باطل شد.
سخنگوی سازمان ثبت‌احوال افزود:کلیه کسانی که تا کنون نیز درخواست کارت ملی هوشمند نداشته‌اند تا پایان سال فرصت دارند به دفاتر پست و پیشخوان مراجعه و نسبت به تکمیل ثبت‌نام اقدام کنند. همچنین کارت‌های ملی نمونه قدیم افرادی که تکمیل ثبت نام انجام داده‌اند تا زمان صدور کارت‌های جدید دارای اعتبار است.
بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی مشمولان بعدی دریافت «بسته‌های حمایتی»
محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آخرین روند توزیع بسته‌های حمایتی دولت را تشریح کرد.
وزیر رفاه با اشاره به یک دسته از افراد که در هیچ صندوقی سابقه بیمه ندارند ولی مدعی‌اند درآمد ماهانه‌شان زیر سه میلیون تومان است گفت: پس از پرداخت بسته بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، این افراد از طریق بانک‌های اطلاعاتی موجود و مراجعه خود افراد به مراکز مختلف بهزیستی در برنامه پرداخت قرار می‌گیرند. کارگران ساختمانی، قالیبافان، کارگران واحدهای صنعتی از همین جمله‌اند. بسته‌ها تا آخر سال انشاله به دست افراد می‌رسد.
تاثیر انتقال آب خزر بر عمر این دریا
مسعود تجریشی ، مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه در مورد بالا آمدن کف دریاچه ارومیه با اشاره به ارتباط مستقیم میزان ورودی آب با عمیق شدن کف دریاچه اظهارکرد: تاکنون مشخص شده است که آب جدیدی که به دریاچه ارومیه می‌رسد می‌تواند نمک‌ها را حل و کف دریاچه را عمیق کند بنابراین واضح است که ورود آب شیرین به دریاچه کف این دریاچه را عمیق خواهد کرد.
وی ادامه‌ داد: این ابهام در مورد آب خزر نیز وجود دارد به‌طوری که نتیجه‌ مطالعات نشان داده است که اگر آب خزر را انتقال دهیم، عمر دریاچه 50 سال است اما اگر کاری به خزر نداشته باشیم، عمر آن 500 سال خواهد بود.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
کارت‌های ملی قدیمی چه گروهی هفته گذشته باطل شد؟
200 خانه و خودروی سازمانی همچنان در اختیار مدیران اسبق شهرداری !
جلسه حناچی با شهرداران تهران پس از انقلاب/4 شهردار غائب جلسه
بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی مشمولان بعدی دریافت «بسته‌های حمایتی»
افزایش30 سانتیمتری تراز دریاچه ارومیه
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/115354/بیمه‌شدگان-تامین‌-اجتماعی-مشمولان-بعدی-دریافت-«سبد-حمایتی»--تاثیر-انتقال-آب-خزر-بر-عمر-این-دریا
بستن   چاپ