آریا بانو
محمدرضا انصاری: اندیشه‌های نو و جوانان خوش‌فکر به حوزه مد و لباس کشور رونق بخشیده‌اند
جمعه 21 دي 1397 - 10:42:52
آریا بانو - محمدرضا انصاری از فعالان عرصه مارکتینگ و برندسازی می‌گوید بسیاری از طراحان همچنان شناخت عمیقی درباره ذائقه، سلیقه و خواست مخاطبان خود ندارند و بر مبنای تصورات شخصی به طراحی لباس می‌پردازند.


سرویس مد و لباس هنرآنلاین: محمدرضا انصاری از فعالان عرصه مارکتینگ و برندسازی در داخل و خارج از کشور به تازگی همکاری با رویدادهای حوزه مد و لباس در حیطه ارائه مباحث آموزشی در این حوزه را آغاز کرده و در جریان برپایی دو دوره کارگاه آموزشی مد، بازاریابی دیجیتال و برندسازی و همچنین کارگاه طراحی و تولید مجموعه با موضوع "نقش مکران" به همت مؤسسه مد و هنر "آرتا" همکاری مؤثری داشته است.
انصاری درباره شرایط حاکم بر حیطه برندینگ مد و لباس ایرانی به خبرنگار هنرآنلاین گفت: تاکنون مشاور 120 برند ایرانی در حوزه‌های مختلف همچون خودرو، پزشکی و غیره بوده‌ام و اکنون که پا به عرصه مد و لباس گذاشته‌ام به نکاتی در این بخش پی برده‌ام که شاید در سخن به سادگی عنوان شوند، اما در عمل نیاز به صرف هزینه مادی و معنوی بسیار داشته باشد که البته برای ساخت آینده‌ بهتر بدون شک لازم و ضروری است.
این فعال عرصه مارکتینگ و برندسازی ادامه داد: اندیشه‌های نو و جوانان خوش‌فکر با تکیه بر جریان‌سازی مستمر به حوزه مد و لباس کشور رونق بخشیده‌اند.
او با اشاره به دو مسئله اساسی در زمینه مد و لباس کشور اظهار داشت: بسیاری از طراحان همچنان شناخت عمیقی درباره ذائقه، سلیقه و خواست مخاطبان خود ندارند و بر مبنای تصورات شخصی به طراحی لباس می‌پردازند.
انصاری گفت: برندسازی در زمینه طراحی به شرطی محقق می‌شود که هدف ما بخش عمده جامعه باشد و همواره این سه پرسش را ازخود مطرح کنیم که "مشتری ما کیست؟ چه ویژگی دارد و چه می خواهد؟
این مدرس درحوزه مارکتینگ و برندسازی در ادامه به مهمترین معظل جامعه طراحان مد و لباس در ایران اشاره کرد و گفت: ما در کشور قانون کپی رایت نداریم، پس آثار طراحان به سهولت کپی می‌شود و با تغییری اندک، علاوه بر فرار از تضعیف حق مالکیت اثر، با قیمتی بسیار پایین به فروش می رود. اینگونه طراح لباس به شدت متضرر خواهد شد.
انصاری افزود: وقتی نمونه کارها کپی می‌شوند و قیمت گذاری‌ها همخوانی با انتظارات ندارد، پس درعمل حاشیه امنیت از طراح گرفته می‌شود و با نبود این میزان از امنیت نمی‌توان توقع برندسازی داشت.
او در خاتمه گفت: رفع این نقاط ضعف نیازمند فرهنگسازی در میان طیف وسیع جامعه است. در گام‌های بعدی می‌توان به جهانی شدن فکر کرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/115909/محمدرضا-انصاری--اندیشه‌های-نو-و-جوانان-خوش‌فکر-به-حوزه-مد-و-لباس-کشور-رونق-بخشیده‌اند
بستن   چاپ