آریا بانو
شبنم فرشادجو: منتظر یک شاه‌نقش دیگر هستم
جمعه 21 دي 1397 - 10:42:58
آریا بانو - شبنم فرشادجو می‌گوید کار با کیفیت مخاطب خودش را دارد، اما متاسفانه این روزها آثار بی کیفیت بسیار تولید می‌شوند.


سرویس سینمایی هنرآنلاین : شبنم فرشادجو بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که بیشتر او را به خاطر بازی در نقش‌های طنز می‌شناسیم، مدتی قبل با بازی در نقشی متفاوت در یک سریال تاریخی نشان داد که توانایی ایفای نقش در قالب‌های دیگر بازیگری را نیز دارد. او با ایفای نقش مهرنسا در سریال "بانوی عمارت" هر شب مهمان خانه‌ها بود.
فرشادجو در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره پذیرش این نقش بیان کرد: من سه سال قبل با شاهکار آقای مدیری در تلویزیون حضور داشتم و پس از آن برایم مهم بود که با چه نقشی به تلویزیون باز می‌گردم. در این مدت چند پیشنهاد در حوزه طنز، فانتزی و کودک داشتم، اما همه را رد کردم چون منتظر یک شاه نقش دیگر هستم تا خوب بدرخشد. اگر سر کار دیگری کمتر از این سریال بروم به خودم ظلم کرده‌ام. پیشنهادهایی شد اما به خودم گفتم شبنم صبر کن چرا که تو در طی این مدت بیکاری بسیار کشیدی و تلاش بسیاری کردی تا دیده شوی، حالا اگر بخواهی متفاوت کار کنی باید صبر کنی تا یک نقش خوب به تو پیشنهاد شود.
او درباره سریال‌های بی کیفیت تلویزیون در طی این مدت و پیشنهادهایی که به آن‌ها داده می‌شود اظهار کرد: تلویزیون با پخش این سریال موفق شد فضای کار را تغییر دهد و تصمیمات جدید بگیرد. مطمئن هستم تاثیر سریال "بانوی عمارت" و موفقیت آن در جذب مخاطب به گونه‌ای بوده است که شبکه‌های دیگر نیز در این راستا گام بردارند و بخواهند آثار با کیفیت تولید کنند، چون کار با کیفیت مخاطب خودش را دارد و هر کجا که باشد این اتفاق رخ می‌دهد؛ بنابراین تمهیدات و سیاست گذاری‌های خوبی پیش رو خواهد بود. متاسفانه امروز برخی سریال‌هایی که ساخته می‌شود بسیار بی کیفیت و غیرقابل تحمل هستند و به همین دلیل مخاطب آنها را پس می‌زند ، اما اگر کار با کیفیت و خوب ارائه شود مخاطب نیز از آن استقبال می‌کند.
فرشادجو درباره نقش مهرنسا و تغییراتی که روی نقش ایجاد کرده‌است، گفت: من تقریبا کل نوشته را کار کردم، اما این نقش خیلی خوب نوشته شده بود. با خواندن دو قسمت از این سریال قرارداد حضور در این کار را بستم و بسیار به دلم نشست. از آنجا که نقش جذاب و متفاوتی بود آن را پذیرفتم، چرا که حس کردم جای کار بسیاری دارد. به هر حال بازیگر با خود رفتار خودش را هم به نقش می‌آورد و اضافه می‌کند. من هنگام ایفای نقش گاهی کاملا متوجه می شدم که رفتارهای خودم است که به نقش اضافه شده است و حتی متعجب می‌شدم. این رفتارها مختص به خودم بود و بازیگر دیگری اگر آن را ایفا می‌کرد اینگونه نبود و کاملا متفاوت می‌شد.
بازیگر "درحاشیه" در بیان هدایت کارگردان در ایفای نقش نیز توضیح داد: من پشت صحنه شیطنت بسیار داشتم. آقای حمیدنژاد از من می‌خواستند که اینگونه نباشد و مهرنسا کاملا با پختگی خاصی ایفا شود. تاکید زیاد او بیشتر روی صدای من بود تا آن پختگی را داشته باشد و گاهی اگر کاتی هم می‌دادند بلافاصله من متوجه می‌شدم که در این زمینه قطعا دچار اشکال شده‌ام و سریع بر می گشتم به نقش و روی صدا و پختگی نقش تمرکز بیشتری می‌کردم.
وی در ادامه درباره حضور در تئاتر عنوان کرد: متاسفانه امسال نتوانستم کاری انجام دهم، اما دوست دارم کارگردانی کنم چون رشته تحصیلی من کارگردانی است. در طی این مدت متن‌هایی خواندم، اما این امکان فراهم نشد و امیدوارم سال آینده بتوانم یک کار زنانه جمع و جور به روی صحنه ببرم. قصد داشتم پرده خوانی استاد بیضایی را روی صحنه ببرم که متوجه شدم به تازگی کار شده و از اجرای آن منصرف شدم.
فرشادجو که در سریال "گسل" به ایفای نقش پرداخته بود در خاتمه به این سریال اشاره کرد و گفت: سریال "گسل دو" در حال نگارش است. قرار است به زودی پیش تولید آن آغاز شود و اوایل سال آینده کار کلید زده شود. من در آن نقش عمه فرصت را تکرار می‌کنم. هنوز از جزئیات آن اطلاعی ندارم، اما می‌دانم با "گسل یک" کاملا متفاوت است.

http://www.banounews.ir/fa/News/115912/شبنم-فرشادجو--منتظر-یک-شاه‌نقش-دیگر-هستم
بستن   چاپ