آریا بانو
چهار ساختمان و معماری شگفت‌انگیز/ تصاویر
جمعه 21 دي 1397 - 10:59:59
آریا بانو -
ایده ساختن استخرهایی در ارتفاع، که یک ضلع آنها آزاد و به سمت بیرون باشد، ایده جالبی است. در سراسر دنیا شماری از هتل‌های و آپارتمان‌های لوکس و سواحل توریستی، مجهز به چنین استخرهایی هستند و استقبال خوبی از آنها شده است. اما یکی از مرتفع‌ترین این استخرها در سنگاپور است.
1- خیابان مسقف میلان: ما بازار مسقف در ایران کم نداریم، مثلا بازار زنجان که لقب طولانی‌ترین بازار مسقف ایران را دارد یا بازار تبریز را که یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازارهای سرپوشیده در سطح ایران و قارهٔ آسیا به‌شمار می‌رود و با مساحتی حدود یک کیلومتر مربع، بزرگ‌ترین بازار سرپوشیدهٔ جهان است.
اما بد نیست در اینجا عکس‌هایی از یک خیابان سرپوشیده در میلان را ببینید. این خیابان با یک سقف قوس‌دار شیشه‌ای بسیار زیبا پوشیده شده است، این خبابان موسوم به Galleria Vittorio Emanuele II است و در مرکز میلان قرار دارد.

2- استخری در آسمان رو به ابدیت: ایده ساختن استخرهایی در ارتفاع، که یک ضلع آنها آزاد و به سمت بیرون باشد، ایده جالبی است. در سراسر دنیا شماری از هتل‌های و آپارتمان‌های لوکس و سواحل توریستی، مجهز به چنین استخرهایی هستند و استقبال خوبی از آنها شده است. اما یکی از مرتفع‌ترین این استخرها در سنگاپور و در طبقه 57‌ام هتلی به نام Marina Bay Sands قرار دارد، به این استخر SkyPark می‌گویند و 12400 متر مربع مساحت دارد. منظره این استخر بی‌نظیر است.

اگر این استخر نظرتان را جلب کرده است، بهتر است به اینجا بروید تا بیشتر شگفت‌زده شوید.

3- پل‌های برای حیوانات: خیلی جالب است که در بعضی از نقاط دنیا انقدر برای محیط زیست و حیات وحششان ارزش قائل هستند که اگر از روی اجبار، مقامات مجبور شدند، جاده‌ای را از دل طبیعت عبور بدهند، پل‌هایی برای عبور حیوانات می‌سازند!
البته ساختن این پل‌ها توجیه اقتصادی هم دارد، چرا که در تنها در ایالات متحده سالانه 8 میلیارد دلار خسارت به خودروها به خاطر تصادف با حیوانات رخ می‌دهد.
فرانسه نخستین کشوری بود که در سال‌های دهه 1950، یک پل برای حیوانات ساخت، بعد از فرانسه کشورهای هلند، سوئیس، کانادا و آمریکا هم مبادرت به این کار کردند.
تنها در کشور هلند، 600 تونل در زیر راه‌های بزرگ و کوچک تعبیه شده است که نتیجه آن افزایش جمعیت حویانات در معرض انقراض مثل گورکن‌ها بوده است. (+)
در اینجا نگاهی می‌اندازیم به تعدادی از این پل‌های باورنکردنی؛
– کانادا، آلبرتا، پارک ملی Banff:

– هلند

– بلژیک

و باز هم هلند

4- خانه‌هایی روی یک مرکز خرید: به تصویر این چهار خانه بر روی مرکز خرید Zhuzhao در چین نگاه کنید، این تصاویر این روزها در اینترنت دست به دست می‌شوند، بعضی‌ها به قانونی بودن ساخت این خانه‌های شک دارند، اما گویا مجوزهای لازم برای ساخت آنها گرفته شده است.

در راستای سیاست احداث شهرهای سبز از سوی دولت چین، شهر Zhuzhou همراه 33 شهر دیگر چین، برای این منظور انتخاب شده است. به عنوان قسمتی از این سیاست، کلیه ساختمان‌های کوتاه‌تر از 45 متر یا آنهایی که کمتر از 12 طبقه دارند و در بیست سال اخیر ساخته شده‌اند، باید روی سقف خود فضای سبز داشته باشند. اما ساخت خانه به این سبک روی سقف یک عمارت بزرگ، در نوع خود جالب است!

تابناک باتو

http://www.banounews.ir/fa/News/115947/چهار-ساختمان-و-معماری-شگفت‌انگیز--تصاویر
بستن   چاپ