آریا بانو
ولادت باسعادت بانوی قهرمان کربلا و روز پرستار مبارکباد
شنبه 22 دی 1397 - 1:11:56 PM

آریا بانو-پنجم جمادی الاولی روز ولادت باسعادت بانوی قهرمان کربلا، پرچم دار نهضت پس از شهادت حسین علیه السلام، حضرت زینب کبری سلام الله علیها است.

این روز را روز پرستار می‌نامند و علت نام گذاری این روز به نام «روز پرستار» این است که حضرت زینب پرستاری امام زمانش حضرت زین العابدین علیه السلام و دیگر بیماران و مصیبت زدگان اهل بیت را برعهده داشت.
جایگاه بانوی کربلا، حضرت زینب کبری(س) در تبیین چرایی و چگونگی واقعه عاشورا و رساندن پیام بزرگی که امام حسین(ع) با نثار خون خود، در پی اعلام آن به امت اسلامی بود، بر هیچ‌کس پوشیده نیست. دوران زندگانی حضرت زینب(س) با عصر امامت چهار امام معصوم(ع) همزمان بود و آن حضرت، از دوران طفولیت، در کوران حوادث غم‌آلودی که به وقوع می‌پیوست، آبدیده شد. با این حال، منابع تاریخی زیادی درباره وقایع دوران جوانی و همچنین، سیره فردی و اجتماعی حضرت زینب(س) در این دوره وجود ندارد. هرچند در سال‌های اخیر، پژوهش‌های جامعی در این باره انجام شده و آثار درخور ستایشی پدید آمده است، اما به نظر می‌رسد که شناخت ما از حضرت زینب(س)، بیشتر محدود به وقایعی می‌شود که از ذی‌الحجه سال 60 تا دهم محرم سال 61 هـ.ق روی داده است.
آریا بانو این روز مبارک را به پرستاران عزیز و فداکار ایران تبریک می گوید



http://www.banounews.ir/fa/News/116183/ولادت-باسعادت-بانوی-قهرمان-کربلا-و-روز-پرستار-مبارکباد
بستن   چاپ