آریا بانو
زن روسی که 69 فرزند به دنیا آورده است
سه شنبه 25 دی 1397 - 12:35:30 PM
آریا بانو - بچه ها گل های زندگی هستند اما با این وجود بسیاری از ما شاید دو یا سه گل کوچک بیشتر نداشته باشیم. در این میان استثنائاتی هم وجود دارد مثل زنی روسی به نام والنتینا واسیلیوا که در 76 سال گذشته 69 بچه به دنیا آورده است. والنتینا با 69 بچه نام خود را در مجله گینس ثبت کرده است.
امروز بدونیم می خواهد شما را با داستان زندگی والنتینا آشنا کند.
باروری باور نکردنی یک زن روستایی روسی

والنتینا همسر اول یک کشاورز روسی به نام فئودور واسیلیو بود که در دهه 1700 بین سال های 1707 الی 1782 زندگی می کردند. والنتینا که در 76 سالگی از دنیا رفت 69 بچه به دنیا رفت و از بین آن ها 2 نوزاد از دنیا رفتند.
طبق گفته های مجله گینس که او را بارورترین مادر دنیا معرفی کرده است والنتینا 27 مرتبه باردار شده است: 16 بار دو قلو، 7 بار سه قلو و 4 بار چهارقلو به دنیا آورده است.

بدون شک والنتینا نمی توانست تمام عمرش را باردار باشد و اگر محاسبه کنید متوجه می شوید که سال های باروری او بین 1725 الی 1765 بوده است. یعنی 40 سال برای 27 بار زایمان. شاید به نظر غیرممکن بیاید اما بیایید جریان را کمی ارزیابی کنیم.
هر بارداری 40 هفته زمان می برد. هر چه تعداد بچه ها بیشتر باشد دوره بارداری کمتر خواهد شد. دوره بارداری خانم والنتینا برای دوقلوها 37 هفته، برای سه قلوها 32 هفته و برای چهارقلوها 30 هفته بوده است.
مجموع آن ها 936 هفته می شود. هر سال 52 هفته است. بنابراین به این نتیجه می رسیم که خانم والنتینا 18 سال از عمرش را باردار بوده است.

علاوه بر دوره بارداری حقایق دیگری هم هست که باید در نظر بگیریم.
زمانی که بدن زن در طول دوره قاعدگی چند تخمک آزاد می کند به آن تخمک گذاری چندگانه می گویند. البته این اتفاق چندان رایجی نیست اما برای والنتینا کاملا عادی بود.
بارداری برای بدن زن یک چالش است. زمانی که یک زن در فاصله کمتر از 18 ماه دوباره باردار شود هم برای مادر و هم برای کودک عوارضی به دنبال خواهد داشت. بدن مادر فرصت برای ریکاوری و به دست آوردن مواد مغذی که از دست داده است پیدا نمی کند. 2 مرتبه بارداری بدون فاصله برای بدن بسیار خطرناک است تصور کنید 27 بارداری بدون فاصله برای والنتینا چه عوارضی می توانست داشته باشد.

اکنون که با این اطلاعات علمی آشنا شده اید شاید به درست یا غلط بودن این آمار در رابطه با والنتینا شک کنید اما می توان با سند و مدرک این واقعیت را اثبات کرد.

در تاریخ بیست و هفتم فوریه سال 1782 لیستی توسط صومعه نیکولسکی به مسکو فرستاده شده است که ثابت می کند فئودور واسیلیو صاحب 82 فرزند از 2 ازدواج است. این اطلاعات در سال 1834 در Saint-Petersburg Panorama ثبت شده است.

در سال 1783 مجله The Gentleman’s Magazine مقاله ای در رابطه با فئودور واسیلیو منتشر کرده است و نویسنده تاکید کرده است که تمام بچه های او حاصل یک ازدواج هستند اما احتمال این که حاصل دو ازدواج باشند بیشتر است.

http://www.banounews.ir/fa/News/116799/زن-روسی-که-69-فرزند-به-دنیا-آورده-است
بستن   چاپ