آریا بانو
در بسته اخبار اجتماعی امروز ایسنا بخوانید:
سقوط هواپیمای حامل گوشت
دوشنبه 24 دي 1397 - 23:38:02
آریا بانو - سقوط هواپیما در شهرک مسکونی، اعلام اسامی جانباختگان سقوط هواپیما، مخالفت استانداری با پولی شدن معابر و تونل‌های پایتخت، بیش از50 درصد شمشادزارهای کشور دچار آفات و بیماری و از «بهداری 57» تا «تحول 97» تیتر برخی اخبار امروز اداره اجتماعی ایسنا است.

به گزارش ایسنا، تحریریه اجتماعی امروز (دوشنبه 24 دی ماه) بیش از 50 خبر،مصاحبه و گزارش منتشر کرده است که گزیده‌ای از مهمترین این اخبار به همراه لینک در ادامه آمده است:
سقوط هواپیما در شهرک مسکونی/پیدا شدن جعبه سیاه/ انتقال 15 جسد و اعلام اسامی 10 تن از قربانیان
یک فروند هواپیمای باری صبح امروز درساعت 8 و 30 دقیقه در حوالی کرج سقوط کرد.
این هواپیمای غیرمسافربری 707 حامل گوشت بود که هنگام فرود اضطراری در فرودگاه فتح البرز از باند خارج و پس از برخورد با دیوار انتهایی باند و شهرک مسکونی مجاور دچار حریق شد.
اعلام اسامی جانباختگان سقوط هواپیما
دکتر مهرداد علی بخشی - مدیرکل بحران سازمان پزشکی قانونی کشور- اسامی جانباختگان سقوط هواپیما در زیبادشت کرج را اعلام کرد.
گره‌ای که به دست وزارت صنعت باز می‌شود
مرتضی ضامنی - مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور- گفت: اگر فرآیند نوسازی تاکسی‌های فرسوده فعال باشد و 116 هزار دستگاه تاکسی در یک بازه مشخص نوسازی شوند، قاعدتا با اجرای نوسازی نیازی به صرف هزینه‌ای در حوزه تعمیرات و تعویض کاتالیست نیست. به عبارت دیگر وزارت صنعت در ابتدا باید تحویل خودرو را در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده فعال کند و پیرو آن تولید و تأمین کاتالیست را با قیمت مناسب در دستور کار خود قرار دهد.
مخالفت استانداری با پولی شدن معابر و تونل‌های پایتخت
انوشیروان محسنی بندپی - استاندار تهران- با هرگونه افزایش هزینه و اخذ عوارض جدید برای شهروندان از جمله پولی شدن تونل‌ها مخالفت کرد.
طلب 2000 میلیارد تومانی شهرداری از نیروهای مسلح
محسن هاشمی - رییس شورای اسلامی شهر تهران - از طلب 2000 میلیارد تومانی شهرداری از نیروهای مسلح خبر داد.
وی در جریان بررسی ماده‌های برنامه سوم توسعه شهرداری تهران در مورد ماده 35 برنامه که در خصوص تعیین تکلیف بدهی‌های شهرداری بود، گفت: بر اساس این ماده شهرداری تهران مجاز است مطالبات قطعی اشخاص حقیقی و حقوقی و ... را در چارچوب مقررات تا پایان سال 96 ایجاد شده را با اسناد خزانه یا اوراق بهادار دولتی قابل واگذاری به غیر در سقف بودجه غیر نقدی تسویه کند.
پولی شدن معابر دروغ است
علی پیرحسینلو - مشاور فرهنگی معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران - در مورد حواشی خبر پولی شدن و اخذ عوارض از تونل‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.
وی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر اخذ عوارض از تونل‌ها و معابر خاص اظهار کرد: علی رغم توضیحات شهردار، رییس شورای اسلامی شهر تهران و تاکیدات مقامات دیگر مبنی بر این که قرار نیست عوارضی از معابر و تونل‌ها اخذ شود اما هنوز ارقامی همچون اخذ 3000 تومان یا 60 هزار تومان در رسانه‌ها مطرح می‌شود.
فقرو معلولیت علت بازماندگی از تحصیل حدود 19 هزار کودک
حبیب‌الله مسعودی فرید - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور- از پیگیری وضعیت حدود 19 هزار کودک بازمانده از تحصیل از سوی سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: براساس بررسی‌های انجام شده حدود 2400 کودک به دلیل فقر و حدود 16 هزار کودک به دلیل معلولیت، از تحصیل بازمانده بودند.
اختلاف نظر بهزیستی با برخی نهادها در خصوص بیمار یا مجرم بودن معتادان
وحید قبادی دانا - معاون وزیر رفاه و رئیس سازمان بهزیستی کشور- در اولین سفر استانی خود به خراسان رضوی در جمع خیرین و مدیران مؤسسات غیردولتی و تشکل‌های معلولان تحت نظارت این سازمان حضور یافت و با آنان به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.
گلایه آموزش و پرورش از وزارت نیرو
علی الهیار ترکمن - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش- از اجرا نشدن قانون «معافیت مدارس از پرداخت بهای انرژی از سوی وزارت نیرو» گلایه کرد و گفت: ما به میزانی که از پرداخت بهای برق معاف شدیم به وزارت نیرو مبلغی پرداخت نمی‌کنیم تا تکلیف قانون روشن شود چون همه ما برای اجرای قانون تعهد داریم و وزارت نیرو هم باید تعهد خود را اجرا کند.
بیش از50 درصد شمشادزارهای کشور دچار آفات و بیماری
کامران پور مقدم - رییس شورای عالی جنگل - با اشاره به اینکه بیش از50 درصد رویشگاه‌های شمشاد شمال کشور دچار آفات و بیماری قارچی است، گفت: قطع درختان شمشاد برای مقابله با آفات فقط به عنوان یک پیشنهاد مطرح شده و هنوز هیچ مجوزی برای این کار صادر نشده است.
وی با اشاره به اینکه شمشادزارهای کشور از حدود سال 91 دچار یک بیماری قارچی به نام «بلایت» شمشاد شده‌اند، اظهار کرد: ابتدا این بیماری در سطح کوچکی از شمشادزارها شروع شد و بخش حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها همراه کارشناسان موسسه گیاه پزشکی مطالعات ابتدایی شناسایی این قارچ را شروع کردند.
تداوم بارش برف و باران در تهران
احد وظیفه - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی - ضمن اشاره به بارش برف و باران در استان‌های قزوین، تهران و البرز از افت شدید دما و ماندگاری هوای سرد در روزهای پایانی هفته‌ جاری خبر داد.
از "بهداری 57" تا "تحول 97"
47 وزیر در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و 13 وزیر هم پس از انقلاب، سکاندار وزارتخانه مربوط به سلامت ایرانیان از قبل تولد تا بعد از مرگ، بوده‌اند؛ وزارتخانه‌ای که به لحاظ تشکیلات و پرسنل و بازنشستگانش دومین وزارتخانه بزرگ کشور است و در طول تاریخ تشکیلش فراز و فرودهای بسیاری را از سر گذارنده است.
درمان سکته مغزی برای کدام بیمارستان‌ها اجباری است؟
دکتر جمشید کرمانچی - مشاور معاون درمان وزارت بهداشت - از درمان 30 هزار بیمار سکته مغزی در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 4500 بیمار داروی ترومبولیتیک دریافت کرده و کاملا بهبود یافته‌اند.
وی درباره برنامه درمان سکته‌های حاد مغزی اظهارکرد: باید توجه کرد که سکته‌های مغزی دومین عامل مرگ و اولین عامل ناتوان‌کننده افراد بالغ در کشور ما محسوب می‌شوند. بر همین اساس از سال 1395 برنامه درمان سکته‌های حاد مغزی با عنوان برنامه 724 برای درمان این بیماران در وزارت بهداشت آغاز شد.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
سقوط هواپیما در شهرک مسکونی/پیدا شدن جعبه سیاه/ انتقال 15 جسد و اعلام اسامی 10 تن از قربانیان
شهادت آتش‌نشان تهرانی در حین عملیات
اعلام اسامی جانباختگان سقوط هواپیما
تحویل اجساد 15 قربانی سقوط هواپیما به پزشکی قانونی و تشخیص هویت 10 تن
تداوم بارش برف و باران در تهران
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/116849/سقوط-هواپیمای-حامل-گوشت
بستن   چاپ