آریا بانو
هفته آینده اعضای هیات رئیسه مجمع ملی سمن های جوانان مشخص می‌شوند
دوشنبه 24 دي 1397 - 23:38:03
آریا بانو - مدیرکل دفتر مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: 31 کاندیدای هیئت رئیسه مجمع ملی سمن های جوانان تبلیغات انتخاباتی خود را شروع کرده‌اند و هفته آینده 9 عضو هیات رئیسه مجمع در کرمان مشخص می شوند.

به گزارش ایسنا، سجاد سالک افزود: در این انتخابات همه چیز از جمله ائتلاف، تخریب، توهین، اردوکشی خیابانی، رقابت، رفاقت، سهمیه زنان داشته‌ایم و فقط یک چیز نداشتیم و آن هم رد صلاحیت است.
مدیرکل دفتر مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: کاندیداهای شرکت در انتخابات هیات رئیسه در روندی دموکراتیک توسط نمایندگان سمن‌های هر استان معرفی شدند و هر استان یک کاندیدا معرفی کرد و از 31 کاندیدای معرفی شده در مجموع چهار خانم به عنوان کاندیدا معرفی شدند. همچنین از میان 207 فرد حق رای دار حاضر در مجمع ملی 53 خانم حق رای دارند.
وی در خصوص چگونگی عضویت در مجمع ملی سمن های جوانان گفت: نشست روز دوم بهمن که در کرمان برگزار می شود در واقع مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان است. برای انتخابات مجامع سال آینده اول از همه باید عضو یک سمن حوزه جوانان شد سپس در انتخابات استانی شرکت کرد تا بتوان با جلب نظر سمن های استان، عضو مجمع استان خود شد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سجاد سالک ادامه داد: منتخبان استانی سپس از میان خود یک نفر را به عنوان عضو شورای مرکزی انتخاب و یک نفر را به عنوان کاندیدای هیئت رئیسه معرفی می‌کنند. کاندیداها در نهایت باید بتوانند نظر اکثریت اعضای مجمع ملی را برای حضور در هیئت رئیسه جلب کنند. اتفاقی که کار راحتی نیست و مسائل قومیتی هم تاثیرگذار است.
وی در پایان گفت: تشکیل مجمع ملی یکی از خواسته‌های فعالان سازمان‌های مردم نهاد و فرصتی است تا جوانان نمایندگی را تمرین، مطالبات سمن‌ها را در عالی ترین سطح ممکن پیگیری کنند و یک پل ارتباطی مناسب میان جامعه مدنی و دولت شکل دهند و صدای سمن‌ها پژواک مناسبی پیدا کند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/116850/هفته-آینده-اعضای-هیات-رئیسه-مجمع-ملی-سمن-های-جوانان-مشخص-می‌شوند
بستن   چاپ