آریا بانو
ارتباط شعر و معارف دینی دوسویه است / شاعران آیینی برای روشنگری معارف دینی به میدان بیایند
یکشنبه 30 دی 1397 - 4:08:16 PM
آریا بانو - محفل شعر فاطمی با حضور شاعران آیینی کشور شنبه 29 دی ماه در فرهنگسرای حضرت امام خمینی (ره) زنجان برگزار شد.


به گزارش هنرآنلاین به نقل از بنیاد شعر و ادبیات داستانی، در آغاز این برنامه، فاطمه کرباسی مدیرکل ارشاد استان زنجان، گفت: برگزاری محفل فاطمی در سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) و در پایتخت شور و شعور حسینی توفیقی است که باید قدردان آن باشیم.
مهدی قزلی دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، سخنران بعدی این مراسم با اشاره به این که پرداختن به اشعار مرتبط با اهل بیت(ع) توفیقی برای جشنواره شعر فجر است، افزود: شعر مهم‌ترین هنری است که ارتباط دو سویه جدی با معارف اهل بیت دارد به گونه‌ای که شعر موجب تثبیت این معارف و این معارف هم به تثبیت شعر در زبان فارسی و دیگر زبان‌ها منجر می‌شود.
مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی با اشاره به این که دوسالانه جایزه غزل کشور که با نام زنده‌یاد حسین منزوی گره خورده به زودی اجرایی شود، توضیح داد: با توجه به اهتمام معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که قول مساعدی در این زمینه داده‌اند، امید می‌رود این دوسالانه اجرایی و مستمر باشد.
در ادامه این محفل، ساعد باقری با قرائت فرازی از مقاله "نوزدهم ماه صیام" سیدحسن حسینی از کتاب "سکانس کلمات"، اظهارداشت: شاعر شیعه آیینی امروز که در مکتبی بزرگ شده که چراغ خرد را با نورافکن‌های عقل ظاهر بین عوضی نگرفته است، باید تا از آنچه از فرهنگ علوی بر می‌آید بر شعر انتشار دهد تا مرزها را بین ایمان کور و ایمانی که از سر منشا زلال هدایت الهی آب می خورد، مشخص کند.
او افزود: با نظر به تاریخ دنیا، می‌بینیم اگر ایمان، ضریب جهل قرار گیرد می‌تواند از آدمی شقاوت‌هایی سربزند که از کافر هم سر نمی‌زند.
باقری اظهار داشت: واقعا بیم آور است اگر شاعر و هنرمند آیینی و یا هر فرد اهل فرهنگ، در باره بعضی از این دکان دستک‌ها و ادعاها و فرقه‌ها به معنای تام و تمام کلمه، هم‌چون ادعای ارتباط با امام زمان(عج) و دامنه بسیار گسترده و عجیب و غریبش، هشدار ندهد چرا که ممکن است گرفتاری‌هایی پیش بیاورد.
در ادامه این مراسم، شاهی اردبیلی، ساعد باقری، حاج ولی‌ا... کلامی، بهروز منزوی، سعید بیابانکی، حمیدرضا شکارسری، احمد علوی، محمدسعید میرزایی، مهدی رحیمی، امیر اکبرزاده، مصدق آقاجانلو، حسن پاکزاد، علی حنیفه، امیر رسولی، امیر سلیمانی، لیلا عبدی و هادی وحیدی شعرخوانی کردند.
محفل شعر فاطمی با مدیحه سرایی حاج جواد رسولی به پایان رسید.
پیش از آغاز این مراسم، شاعران میهمان در محفل شعر فاطمی با حضور بر مزار حسین منزوی، یاد و خاطره این غزل‌سرای معاصر را گرامی داشتند.

http://www.banounews.ir/fa/News/119832/ارتباط-شعر-و-معارف-دینی-دوسویه-است---شاعران-آیینی-برای-روشنگری-معارف-دینی-به-میدان-بیایند
بستن   چاپ