آریا بانو
نقش اعتماد در زندگی زناشویی
يکشنبه 30 دي 1397 - 16:13:20
آریا بانو -
زن و شوهر باید در همه ابعاد زندگی به یکدیگر اعتماد داشته باشند‎
زن و شوهر باید در همه ابعاد زندگی، خواه بعد مالی و یا بعد ناموسی به یکدیگر اعتماد داشته باشند تا بتوانند زندگی مشترک خانوادگی را اداره کنند، چرا که معنای واقعی زندگی مشترک که سکون و آرامش است در چنین محیطی ملموس خواهد بود.
تکنیک‌های رفتاری برای اعتماد در زندگی زناشویی
تکرار این رفتارها به مرور زمان زن و مرد را نسبت به یکدیگر سرد و آنها را از هم دور می‌سازد.
در این زمان مراجعه به یک روانشناس متبحر جهت بهبود رابطه زوجین و حل مشکلات کمک شایانی به زوجین می‌کند و زن و مرد می‌توانند با توسل با تکنیک‌هایی رفتارهای که سبب تحریک و از بین رفتن رابطه‌شان شده است را به کمک درمانگر و روانشناس‌شان کشف و جهت بهبود رابطه تلاش کنند.
آموختن یکسری مهارت‌ها و رعایت برخی نکات می‌تواند کمک شایانی به زوجین کند در اولین قدم درست‌ترین کار شاید این باشد که مطمئن شد آیا واقعا مشکلی حقیقی سبب از بین رفتن اعتماد زوجین شده است و یا اینکه حاصل ذهنیت منفی خودمان و یا شریک زندگی‌مان است؟ و اینکه آیا هنوز همسرتان به شما اعتماد دارد یا خیر؟ دو راه ابتدایی برای از بین بردن یا کاهش اعتماد در یک رابطه:
اول اینکه قرارداد و توافقی را که با همسرتان دارید لغو کنید. فقط کافی است به یکی از قول‌های خود عمل نکنید تا اعتماد همسرتان نسبت به شما کمرنگ شود.
دوم: ضربه زدن و سوء استفاده به طرق مختلف به همسر گاهی اوقات تنها یک ضربه کوچک می‌تواند اعتماد طرف مقابل را از بین ببرد و این ضربه زدن می‌تواند در ابعاد مختلف باشد از یک ناهماهنگی کوچک که سبب تحقیر وی در جمع شده است تا آسیب‌های بزرگتر.

فقط کافی است به یکی از قول‌های خود عمل نکنید تا اعتماد همسرتان نسبت به شما کمرنگ شود‎
در یک ازدواج موفق چه نوع اعتمادهایی وجود دارد در اینجا به 5 مورد آن اشاره خواهیم کرد
1. به یکدیگر هیچ‌گاه خیانتی نخواهید کرد
2. بروی یکدیگر کنترل شدیدی ندارید
3. همسر خود را به خاطر خودش دوست دارید
4. همسر خود را در مواقع عصبانیت، دعوا و مخالفت ها تنها نمی گذارید
5. همسرتان اولویت اول شما باشد
هدف اساسی از ازدواج وصول به سکون و آرامش است و بدیهی است که این هدف وقتی تحقق می یابد که زن و مرد نسبت به یکدیگر اعتماد داشته باشند. در برخی از روایات اسلامی در باب ویژگی های همسر خوب چنین آمده است: زن شایسته کسی است که وقتی همسرش به مسافرت می رود با دقت و اهتمام از ناموس و اموال او جدا مراقبت به عمل آورد. طبعا این گونه پاسداری وقتی انجام می گیرد که زن و شوهر با همه وجود به یکدیگر اعتماد و اطمینان داشته باشند.
زندگی خانوادگی یک نوع مشارکت است و اولین و اساسی ترین شرط در شرکت ها، اطمینان و اعتماد شرکاء نسبت به یکدیگر می باشد. در نتیجه پایه و اساس هر نوع رابطه ای اعتماد و اطمینان می باشد بدیهی است که در رابطه زناشویی زن ومرد باید زمینه های اعتماد را برای یکدیگر فراهم کنند که حتی کمترین خللی در صفا و صمیمیت آنان وارد نشود.
گردآوری: بخش زناشویی بیتوته


http://www.banounews.ir/fa/News/119858/نقش-اعتماد-در-زندگی-زناشویی
بستن   چاپ