آریا بانو
ایجاد یک‌پنجم از اشتغال‌زایی کشور توسط کمیته‌امداد
دوشنبه 1 بهمن 1397 - 18:40:29
آریا بانو - معاون اشتغال‌ و خودکفایی کمیته امداد از ایجاد یک‌پنجم از اشتغال‌زایی کشور، توسط این نهاد خبر داد و گفت: در طول دوران خدمت کمیته‌امداد، 700 هزار خانوار به خودکفایی رسیده‌اند.

به گزارش ایسنا، دکتر حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی این نهاد، در سفر به استان کردستان و جلسه با مدیران این نهاد عنوان کرد: افتخار کمیته ‌امداد این است که در طول 40 سال گذشته به این موفقیت دست یافته که قشر محروم جامعه را به افرادی مولد و خودکفا تبدیل کند و این دستاورد مهمی است.
وی با بیان اینکه در طول سه سال گذشته 5500 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال از طریق این نهاد به خانوارهای تحت حمایت پرداخت شده است، افزود: سال گذشته 173 هزار شغل در سطح کشور برای مددجویان کمیته‌امداد ایجاد شد که این عدد در 9 ماهه نخست امسال به 82 هزار شغل رسیده است.
عبدالملکی با اشاره به اینکه در طول دوران خدمت این نهاد، 700 هزار خانوار نیازمند به خودکفایی کامل رسیده‌اند، ادامه داد: سخت‌ترین کار در حوزه اقتصاد، اشتغال زایی است و سختی این کار در رابطه با محرومین دو برابر می شود چون این افراد با محدودیت های زیادی در زندگی مواجه بوده اند ولی با این وجود این نهاد با بهره گیری از علم و دانش روز و با تلاش شبانه روزی توانسته است در کنار سایر خدمات در حوزه اشتغال زایی موفق عمل کند.
وی افزود: یک پنجم از تعداد شغل‌های ایجاد شده در سطح کشور توسط کمیته امداد صورت گرفته است که این شغل‌ها از نظر کیفیت یک چهارم شغل های کل کشور را شامل می شود و این موفقیت نتیجه یک کار تیمی و فرایند کاری است که از طریق استعداد سنجی، آموزش، مشاوره و نظارت دقیق بر شغل های ایجاد شده افراد تحت حمایت حاصل شده است.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه این نهاد مدلی مناسب برای حل اشتغال کشور ارائه داده است، عنوان کرد: دانش، خلاقیت و نوآوری نخستین عنصر و ارتقاء انگیزه ها و توسعه ذی نفعان دو عنصر دیگر در زمینه توسعه اشتغال نیازمندان هستند.
وی با اشاره به اینکه کارآفرینان، متخصصان اشتغال زایی در جامعه هستند که باید از علم و تجربه آنها بهره برد گفت: راهبران شغلی، خیران کارآفرین و جهادگران کارآفرین سه گروه از اقشار جامعه هستند که کمیته‌امداد با ایجاد تعامل با آنها و با استفاده از ظرفیت های هر یک از این افراد در جهت اشتغال زایی برای مددجویان این نهاد استفاده خواهد کرد.
انتهای پیام
دبیرخبر: سولماز خوان

http://www.banounews.ir/fa/News/120124/ایجاد-یک‌پنجم-از-اشتغال‌زایی-کشور-توسط-کمیته‌امداد
بستن   چاپ