آریا بانو
«مجمع ملی جوانان»، بزرگترین آرزوی جوانان بعد از انقلاب
سه شنبه 2 بهمن 1397 - 9:26:08 PM
آریا بانو - معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تشکیل مجمع ملی جوانان را تحقق آرزوی ٢٠ ساله جوانان و بزرگترین دستاورد جوانان بعد از انقلاب عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی تندگویان در مراسم دومین مجمع ملی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان کشور گفت: تشکیل مجمع ملی جوانان دستاورد بزرگی در کشور است و با تشکیل مجمع، جوانان به آرزوی بزرگشان رسیدند.
وی در ادامه اظهار کرد: بررسی مصوبات شورای عالی جوانان نشان می‌دهد مصوبه سال ٧6 برای تشکیل مجمع ملی جوانان مربوط به ٢٠ سال پیش است و تشکیل این مجمع دستاورد بزرگی برای دولت است.
معاون امور جوانان وزارت ورزش با بیان اینکه امروز سندیکای غیر دولتی ملی جوانان تشکیل شده است، تصریح کرد: تشکیل این مجمع یک سال زمان برای توافق با وزارت کشور و سایر نهادها و دریافت مصوبه شورای عالی جوانان صرف کرد. دو سال پیش انتخابات مجامع استانی برگزار شد و همه استان‌ها مجامع استانی تشکل دادند.
تندگویان با اشاره به اینکه ١٨٠ تشکل مردم‌نهاد حوزه جوانان از ابتدای شروع دولت به ٢٢٠٠ تشکل رسیده است، اظهار کرد: طی یکسال گذشته شبکه سازی تخصصی در اشتغال، پژوهش و تحقیقات شکل گرفته است و بزرگترین شبکه هم که در حوزه گردشگری است در حال حاضر هم در تنظیم بازار داخلی و هم تفاهمات بین المللی نقش فعال دارد.
تندگویان با بیان اینکه پیشنهاد ما به همه جوانان این است که وارد تشکل‌ها شوند، گفت: امسال با استفاده از تسهیلات صندوق امید و رسالت تنها در نیمه دوم سال تا الان ١٠٠٠ اشتغال مستقیم ایجاد شده و امیدواریم تا سال بعد به ٢٠٠٠ مورد افزایش یابد.
وی ادامه داد: البته وزارت ورزش و جوانان مسئولیت اشتغال جوانان را به عهده ندارد اما این طرح و ایده خود ما بود تا تشکل‌ها به سمت اشتغال زایی بروند. انتظار داریم دولت هم در برونسپاری کارها همکاری کند.
تندگویان اظهار کرد: به ویژه در آسیب‌های اجتماعی بیشترین خدمت را در همه حوزه ها انجام می‌دهیم. بزرگترین دستاورد جوانان بعد انقلاب در کرمان رقم خورد. انتخابات نهایی شکل گرفته و سمبل اجرای اخلاق در انتخابات جوانان بودند.٣١ کاندید ٣ دقیقه وقت داشتند خودشان، کار، برنامه و فعالیتشان را معرفی کنند و در این میان هیچ تشکلی به دیگری توهین نکرد.
تندگویان با بیان اینکه این انتخابات به شکل الکترونیکی برگزار شده است، ادامه داد: یکی از خواسته‌های ما بحث تامین اجتماعی، بیمه و سنوات خدمت جوانان در بخش خدمات عمومی است.
به گزارش ایسنا، معاون امور جوانان در پایان اسامی اعضای هیئت رئیسه مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد امور جوانان را قرائت کرد.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/120409/«مجمع-ملی-جوانان»،-بزرگترین-آرزوی-جوانان-بعد-از-انقلاب
بستن   چاپ