آریا بانو
قانون جدید حمایت از حقوق معلولان چه می‌گوید؟
پنجشنبه 4 بهمن 1397 - 21:43:57
آریا بانو - قائم مقام دبیر خانه هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور گفت: شهرداری‌ها از صدور پروانه ساختمانی برای ساختمان‎هایی که مناسب‌سازی را رعایت نکردند خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، سید حسین خادم حسینی در اولین نشست تخصصی مناسب سازی معاونین عمرانی و مدیران کل بهزیستی منطقه شش کشور که به میزبانی لرستان و در سالن اجلاس بهزیستی استان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مباحثی که مورد پیگیری قرار می‌دهیم ارزیابی مناسب‌سازی است.
وی ادامه داد: لرستان جزو استان‌های امتیاز الف در بحث مناسب‌سازی بودند و این نشان‌دهنده تلاش همکاران لرستانی در دبیرخانه مناسب‌سازی استان است.
قائم مقام دبیر خانه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور اضافه کرد: قانون جدید حمایت از حقوق معلولان مورد بازنگری قرار گرفته و در این قانون تحولاتی صورت گرفته است. این قانون هر چه سریعتر ابلاغ شود.
خادم حسینی با بیان اینکه در امر مناسب‌سازی سه کمیته تشکیل شده که کارهای تخصصی ستاد را انجام می‎دهند، اظهار کرد: برای اولین بار نظارت بر ستاد مناسب‎سازی بصورت مدون در حال انجام است.
قائم مقام دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور تصریح کرد: شهرداری‌ها را موظف کردیم که از صدور پروانه احداث و پایان کار برای تعدادی از ساختمان‌ها و اماکن عمومی را اصلاح کند و پروانه ساختمانی برای ساختمان‎هایی که مناسب‌سازی را رعایت نکردند، صادر نکنند.
وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی بر مناسب‌سازی نظارت جدی دارد، گفت: براساس ماده سه قانون جدید حمایت از جامعه معلولین قرار شد آیین‌نامه‎ای در نظر گرفته شود و ماده چهار این قانون شهرداری‌ها را مکلف کرده از صدور پروانه احداث بازسازی و پایان کار برای همه ساختمان‌ها و اماکن با کاربری عمومی خودداری کنند.
خادم حسینی با اشاره به اینکه در قانون قبلی این بود که ضمانت اجرایی نداشت، عنوان کرد: از نقاط قوت قانون فعلی این است که ضمانت اجرایی وجود دارد و متخلفان از رعایت این ماده مورد مجازات قرار می‌گیرند.
قائم مقام دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب سازی بیان کرد: دستگاه‌های مشمول در هنگام واگذاری امور به پیمانکاران، تاییدیه گذراندن دوره مناسب‌سازی را از پیمانکاران اخذ کنند.
وی با بیان اینکه آشنایی متخصصین، مسئولین و آحاد مردم با مناسب‌سازی وجود دارد، تصریح کرد: در فرایند طراحی کنترل و نظارت در ساخت و سازها ضوابط و مقررات مناسب‌سازی رعایت شود.
خادم حسینی با بیان اینکه وظیفه 23 دستگاه در آیین نامه فعلی مشخص در امر مناسب‎سازی دارند و ضمانت اجرایی لحاظ شده است، افزود: همچنین نحوه تامین بودجه نیز مشخص شده است.
قائم مقام دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب سازی بیان کرد: پلیس راهور از پارک وسایل نقلیه در محل پارک ویژه معلولین جلوگیری کند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/121573/قانون-جدید-حمایت-از-حقوق-معلولان-چه-می‌گوید؟
بستن   چاپ