آریا بانو
در گردهمایی فعالان مشارکت اجتماعی مطرح شد
رشد کشور با دولت کارگزار و ملت کارفرما محقق می شود
جمعه 12 بهمن 1397 - 00:20:18
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - تهران- نماینده سازمان های غیر دولتی فعال در حوزه زنان گفت: لازمه پیشرفت و توسعه کشور این است که دولت کارگزار و ملت کارفرمای دولت باشند و حتما لازم است نماینده سازمان های غیر دولتی در شوراهای عالی مرتبط با زنان و خانواده عضو باشند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، شکوه نوابی نژاد، رئیس شبکه ارتباطی سازمان های غیردولتی زنان عصر چهارشنبه در گردهمایی فعالان مشارکت اجتماعی در وزارت کشور گفت: مشارکت ملی ورای قومیت، مذهب و گرایش های سیاسی می تواند الگوی بی بدیلی در همگرایی و هم اندیشی در سطح کشور باشد. هر چه میان دولت و ملت صمیمیت به وجود آید کارها بهتر پیش می رود و اعتماد به وجود خواهد آمد.
وی افزود: مقام معظم رهبری در فرازی بر همکاری های صمیمانه میان دولت و ملت تاکید کرده بودند اما لازمه اجرایی شدن این مهم دو شرط است. دولت کارگزار ملت و ملت کارفرمای دولت باشد.
نوابی نژاد ادامه داد: شبکه ارتباطی سازمان غیردولتی زنان تنها شبکه فعال در حوزه زنان و خانواده در ایران است که با مقام مشورتی سازمان ملل و همکاری بیش از 400 سازمان مردم نهاد در حوزه زنان 24 سال است فعالیت می کند و اقدامات خوبی در حوزه زنان و خانواده انجام داده است.
نوابی نژاد خاطر نشان کرد: امروزه در اغلب کشورها سازمان های مردم نهاد ابزار اجتماعی مناسبی برای کمک به حاکمیت در اجرا و پیشبرد برنامه های اجتماعی، اقتصادی و ... در میان اقشار مختلف جامعه است. این کشورها برای رشد همه جانبه سعی در مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد در امور کشور دارند. به همین دلیل مشارکت سمن ها امری اجتناب ناپذیر است.
وی ادامه داد: نقش کلیدی این سمن ها و هدایت آنها، نیاز به توجه مسئولان کلان کشور دارد تا آنها فعالیت هایشان را در طراحی و اجرای برنامه های مورد نظر نظام مثل تحکیم خانواده، سلامت، آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه زنان، کودکان و خانواده هماهنگ و اجرا کنند.
نوابی نژاد بیان کرد: در همین زمینه شبکه سمن ها در حوزه زنان و خانواده برای تقویت فضای اعتماد و تعامل میان این سازمان ها بین مردم و دولت خواستار حضور در نقش مشورتی در شوراهای عالی مرتبط با زنان و خانواده هستیم.
* انقلاب ایران وابسته به خارج نبود
نصرت الله لطفی، رئیس ستاد بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی نیز در این همایش گفت: حضرت امام راحل به دو دلیل قیام کردند. یکی آنکه در رژیم پهلوی اسلام ناب نادیده گرفته می شد و رضا خان تحت تاثیر «آتاترک» با دین و نمادهای دینی در افتاد و اقدام به کشف حجاب کرد و فرزند ناخلف وی نیز راه او را ادامه داد.
وی افزود: دلیل دوم قیام امام (ره) نادیده گرفته شدن عزت و کرامت ایران و ایرانی بود که با تصویب قانون کاپیتولاسیون بیش از 40 هزار مستشار آمریکایی ارتش و دستگاه های ما را به چنگ گرفته بودند.
لطفی یادآور شد: حضرت امام (ره) با انتشار اولین نامه سیاسی خود قیام را آغاز کردند و سپس دستگیر و راهی تبعید شدند.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دارای سه ویژگی اسلامی بودن با تکیه بر دین، مردمی بودن و استکبارستیزی بوده است، خطاب به جوانان افزود: انقلاب ما کودتا نبود. انقلاب ما دینی و مردمی بود.
رئیس ستاد بزرگداشت چهل سالگی انقلاب تاکید کرد: انقلاب ما وابسته به بیرون نبود. خود مردم با تبعیت از ولایت فقیه راهپیمایی و اعتصاب کردند و به همین دلیل انقلاب به لطف الهی و هدایت امام و خود مردم پیروز شد.
وی ادامه داد: 40 سال است انقلاب با کمترین هزینه و بیشترین رشد و اثرگذاری و با حضور مردم همیشه در صحنه به کار خود ادامه می دهد.
لطفی خاطر نشان کرد: بعد از 40 سال تهدید، تحریم سیاسی، اقتصادی و تهاجم فرهنگی برای اولین بار بعد از 200 سال مردم جنگیدند و کمترین امتیازی به دشمن ندادند.
وی با اشاره به اینکه امروز دشمن به دنبال کاهش امیدواری مردم به آینده و کاهش اعتماد آنها به مسئولان است افزود: جوانان عزیز، امروز گرانی، تورم و مشکلات وجود دارد، اما آینده درخشان، نورانی و امیدوارکننده ای پیش رویمان است.
* ف ش* 3063

http://www.banounews.ir/fa/News/123823/رشد-کشور-با-دولت-کارگزار-و-ملت-کارفرما-محقق-می-شود
بستن   چاپ