آریا بانو
6 عامل کلیدی برای تداوم عشق میان زوجین
يکشنبه 14 بهمن 1397 - 11:51:50
عصر بانوان
آریا بانو - فراموش نکنید که اساس عشق طولانی، خود شما هستید زیرا تصور درست از خود و احترام گذاشتن به خود برای جلوگیری از سرد شدن رابطه و تداوم عشق در آن ضروری است.

همه ما به دنبال کسی هستیم که به عنوان شریک زندگی با ما تناسب داشته باشد و عشقی پایدار و همیشگی کنار او داشته باشیم. اما همان طور که می دانیم این موضوع پیچیده تر از آن است که به نظر می رسد. ایجاد یک رابطه عاشقانه طولانی مدت و دائمی مسئله آسانی نیست. چندین فاکتور در این روند تاثیر دارند و گاهی آن قدر پیچیده اند که نمی توانیم آن ها را کنترل کنیم: جنبه های عاطفی، جسمی، روانی و تجربیات در پیچیدگی تداوم عشق دخیل هستند. با این حال روابط زناشویی بر حسب تصادف و اتفاق نیست و همه چیز به خود ما و درون ما بستگی دارد.
در این مطلب با هم به 6 عامل کلیدی برای ایجاد رابطه عاشقانه طولانی مدت می پردازیم.
1- افزایش اعتماد به نفس
بعضی از روانشناسان معتقدند که وقتی شخصی نیاز دارد که یک رابطه به طول بیانجامد، به این دلیل است که آن فرد اعتماد به نفس پایینی دارد. اگر کسی با ناامیدی به دنبال یافتن فردی است که او را دوست داشته باشد معمولاً و به طور کلی با مشکل عدم اعتماد به نفس مواجه است.
در این صورت، بهتر است فرد ابتدا شناخت کافی از خود به دست بیاورد و نیازهای واقعی خود و انتظاراتش را از زندگی تعیین کند و بعد به دنبال یافتن نیمه گم شده خود باشد. فردی که اعتماد به نفس پایینی دارد نمی تواند وارد رابطه عاشقانه سالم و طولانی مدتی شود. بر عکس، اعتماد به نفس کاذب نیز باعث می شود که فرد احساس کند که نیازی به هیچ کس ندارد و در نتیجه نتواند کسی را در کنار خود تحمل کند.
2- به دنبال دلخواه سازی رابطه عاشقانه نباشید
نگاه ما به عشق و برداشت ما از آن در زمان تصمیم گیری برای ورود یک فرد به زندگی و شروع رابطه عاشقانه با او مشکل آفرین است. ایده ها و تصورات مختلفی از پیش در ذهن هر فرد وجود دارد و فرهنگ و پیش داوری ها در شکل گیری این تصورات در مورد چگونگی روابط زناشویی هم نقش دارند.
منتظر ماندن برای رسیدن “شاهزاده رویاها” و ساختن زندگی بر اساس این افسانه ها اشتباهی بزرگ است. هر کسی از عشق تصور منحصر به فرد و متفاوتی دارد. روابط عاشقانه و اتفاقات آن چیزی فراتر و پیچیده تر از قصه های پریان است. باید چشم ها را به روی واقعیات زندگی باز کنیم.
3- همسرتان وسیله نیست!
نداشتن اعتماد به نفس کافی در رابطه عاشقانه همیشه با به وجود آمدن مشکل حسادت همراه است. بعضی افراد تصور می کنند رابطه عاشقانه یعنی آن که طرف مقابل شیئی است و او اختیار تمامی حقوقش را دارد و همسر “مال” او است. اما هیچ انسانی نمی تواند انسان دیگر را به اختیار خود در آورد. حتی در رابطه عاشقانه هم هر دو فرد باید آزادی و استقلال در تصمیم گیری داشته باشند. حسادت موجب بر هم خوردن روابط می شود.
عشق پایدار عشقی است که هر دو طرف به هم اطمینان داشته باشند و در رابطه یشان تبادل نظر و بیان همه مواردی که برایشان پیش آمده جای داشته باشد.
4- برآمدن از پس با بحران ها
عشق طولانی مطمئناً عشقی نیست که همه چیز آن عالی پیش رفته باشد و مراحل مختلفی را طی کرده است. تمامی زوجین خوشبختی که روابط عاشقانه آن ها طولانی بوده است تایید می کنند که بحران های مختلف، بخش مهمی از روابط آن ها بوده است. با هم بودن و حفظ رابطه بعد از بحران های مختلف زندگی باعث قوی شدن روابط می شود. اما برای قوی شدن روابط در زمان مواجهه با بحران ها و مشکلات، باید هر دو طرف به نیازها و آرزوهای طرف مقابل اهمیت دهند و از خود بپرسند که خودم برای بهبود روابطمان باید چه کاری انجام دهم.
5- روابط عاشقانه را تقویت کنید
عاشق شدن و آغاز رابطه عاشقانه کار آسانی است که از پس همه بر می آید زیرا بدن تحت تاثیر هورمون ها قرار می گیرد و روح را احیا می کند و به آن شور زندگی می بخشد. آن چه که دشوار است، حفظ رابطه با گذشت زمان است.
روابط طولانی مدت و عاشقانه روابطی هستند که با گذر زمان تقویت می شوند و شور آن ها بیشتر می شود. مهربانی، نوازش، تحسین یکدیگر، درک همدیگر و تمامی مواردی که نشان از عشق و محبت دارد با گذر زمان متوقف نمی شود.
مهم ترین راه برای رسیدن به این وضع این است که بیاموزیم خودمان را جای همسرمان بگذاریم و به جای بحث و جدل های بی فایده با او، با او با مهربانی صحبت کنید و حرف های او را بشنوید.
6- پایداری عشق کار آسانی نیست
تا بحال کسی نگفته است که حفظ پایداری عشق و تفاهم داشتن با هم کار آسانی است. رابطه عاشقانه به معنی به اشتراک گذاشتن جنبه های حیاتی زندگی با یکدیگر است: جنبه های روانی، عاطفی، روحی، اخلاقی، جنسی و اجتماعی. اما این پایداری غیرممکن هم نیست و با تلاش طرفین امکان پذیر است. فقط کافی است تفاوت های هم را بپذیریم و با هم زندگی عاشقانه ای بسازیم. به یاد داشته باشید که باید تفاوت میان عشق و عادت را از یکدیگر تشخیص دهیم.
فراموش نکنید که اساس عشق طولانی، خود شما هستید زیرا تصور درست از خود و احترام گذاشتن به خود برای جلوگیری از سرد شدن رابطه و تداوم عشق در آن ضروری است.

http://www.banounews.ir/fa/News/124318/6-عامل-کلیدی-برای-تداوم-عشق-میان-زوجین
بستن   چاپ