آریا بانو
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
بودجه ناکافی، مقابله با فقر خوراکی زنان باردار را ناقص گذاشت
چهارشنبه 24 بهمن 1397 - 3:40:32 PM
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - تهران- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 40 هزار نفر برای قرار گرفتن زیر پوشش طرح مقابله با فقر خوراکی زنان باردار و شیرده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معرفی شده اند اما به دلیل منابع مالی ناکافی فقط پنج هزار نفر از این بانوان مشمول طرح شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، احمد میدری عصر سه شنبه در پنجمین جلسه شورای هماهنگی کارگروه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار که در سالن کنفرانس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اعلام کرد: برای حمایت از زنان باردار و شیرده و مقابله با فقر خوراکی آنان ماهانه به هر فرد 200 هزار تا 500 هزار تومان یارانه نقدی پرداخت می شود.
میدری بر ضرورت ایجاد پنجره واحد برای شناسایی بانوان سرپرست خانوار زیر پوشش نهادهای حمایتی و خارج از آن تاکید و یادآوری کرد: پیش از این، پنجره واحد را برای بیماران خاص ایجاد کردیم که تا پیش از نوسان ارزی، ماهانه 2 میلیون تومان به آنها یارانه پرداخت می شد.
وی ادامه داد: ایجاد پنجره واحد برای توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار نیازمند استخراج شناسنامه و کدسازی برای 45 خدمتی است که از سوی نهادهای حمایتی به آنان ارائه می شود.
«همچنین باید استحقاق سنجی و تایید میدانی فرم متقاضیان انجام شود؛ به همین دلیل ایجاد پنجره واحد در این زمینه کمی زمانبر خواهد بود».
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد برای حمایت و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار باید اطلاعات بانوان زندانی و مطلقه نیز در اختیار وزارتخانه قرار بگیرد.
میدری تصریح کرد: فقدان اطلاعات درباره زنان مطلقه و زندانی موجب شد نتوانیم به آنها بسته حمایتی بدهیم.
** احصای مشاغل مناسب برای بانوان
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه یادآوری کرد: 400 میلیون تومان از اعتبار 1.5 میلیارد دلاری مشاغل روستایی به ایجاد مشاغل خرد و خانگی اختصاص پیدا کرده است.
عیسی منصوری افزود: در مشاغل خرد و خانگی زنان سرپرست خانوار جزو گروه های هدف برای تخصیص تسهیلات هستند.
وی ادامه داد: برای تامین شغل مناسب بانوان سرپرست خانوار فعالیت هایی را که فرصت شغلی مناسب در اختیار آنان قرار می دهد احصا و تلاش کردیم فضای کسب و کار اختصاصی برای خانم ها لحاظ شود.
** راه حلی برای تامین ضمانت وام های زنان سرپرست خانوار
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره مشکل تامین ضمانت های لازم برای بانوان سرپرست خانوار گفت: برای حل این مشکل تسهیلات دریافتی از سوی زنان سرپرست خانوار تا سقف 300 میلیون تومان از سوی صندوق ضمانت تعاونی ها با دریافت سفته ضمانت می شود.
به گزارش ایرنا، عصر امروز (سه شنبه) پنجمین جلسه شورای هماهنگی کارگروه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری و شماری دیگر از مسوولان در سالن کنفرانس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.
در این جلسه گزارش روند پیشرفت طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در 10 استان مبتنی بر تفاهمنامه سه جانبه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت کشور و سازمان آموزش فنی و حرفه ای ارایه شد.
حدود 2 میلیون و 500 هزار زن سرپرست خانوار در جامعه حضور دارند که با اعضای خانواده خود به حدود پنج میلیون نفر می رسند.
*9454*1961

http://www.banounews.ir/fa/News/125898/بودجه-ناکافی،-مقابله-با-فقر-خوراکی-زنان-باردار-را-ناقص-گذاشت
بستن   چاپ