آریا بانو
ابراز امیدواری ابتکار برای ایجاد اشتغال پایدار برای زنان سرپرست خانوار
چهارشنبه 24 بهمن 1397 - 01:30:20
آریا بانو - معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: امیدواریم با رویکرد خوبی که در وزارت کار وجود دارد برای زنان سرپرست خانوار زمینه‌ای برای اشتغال پایدار و شرافتمند فراهم کنیم.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در حاشیه پنجمین جلسه شورای هماهنگی کارگروه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در پاسخ به اینکه برای 3 میلیون و 500 هزار زن سرپرست خانوار چه طرح‌های حمایتی دارید به خبرنگاران، گفت: معاونت زنان و خانواده بر اساس تکلیفی که قانون برنامه ششم بر عهده‌اش گذاشته ستادی را برای زنان سرپرست خانوار تشکیل داده است و مهمترین اقدام ستاد نیز تقسیم کار ملی است.
وی ادامه داد: تمام دستگاه‌هایی که به نوعی مسئولیت دارند در آنجا وظایفشان مشخص شده است. مثلاً در حیطه تدوین بانک اطلاعات یا پرتال‌ها یا درگاه واحد برای زنان سرپرست خانوار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مسئولیت دارد. یا در ارتباط با کارآفرینی و مهارت‌ها، سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این زمینه مسئولیت دارد.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اضافه کرد: این تقسیم کار ملی در کمیسیون اجتماعی آخرین مراحل را می‌گذراند و به دولت خواهد آمد و نهایی خواهد شد. همچنین دستگاه‌ها در این زمینه مشغول هستند. در حال حاضر نیز برای زنان سرپرست خانوار خدماتی ارائه می‌دهند.
ابتکار افزود: کاری را با همکاری شورای اجتماعی کشور در هشت استان شروع کردیم و امروز گزارشی در این جلسه ارائه شد. کار مهمی در جهت توان‌افزایی زنان سرپرست خانوار در سکونتگاه‌های غیررسمی است که از جنبه‌های آموزش‌های مهارتی برای ایجاد کسب و کارها و کمک به تأمین تسهیلات و حمایتی که نیاز دارند خواهد بود تا بتوانند کسب و کار موفق راه اندازی کنند. این کار هم با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و معاونت زنان و خانواده در حال اجراست. در حقیقت بخش غیر دولتی در این طرح نقش پررنگی دارد و سازمان‌های مردم‌نهاد این طرح را اجرا خواهند کرد.
وی در پایان گفت: بسیار امیدواریم با رویکرد خوبی که در وزارت کار وجود دارد بتوانیم برای زنان سرپرست خانوار که نیازمند اشتغال پایدار و شرافتمند هستند زمینه را فراهم کنیم.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/125931/ابراز-امیدواری-ابتکار-برای-ایجاد-اشتغال-پایدار-برای-زنان-سرپرست-خانوار
بستن   چاپ