آریا بانو
خواص خوردن عرق رازیانه برای باردار شدن
دوشنبه 29 بهمن 1397 - 20:32:46
آریا بانو - مجله دلگرم / یکی از مشکلات بدن خانم ها که می تواند موجب عدم بارداری شود ، عدم تنظیم بودن هورمون های بدن است. شرایط زندگی و مصرف برخی مواد غذایی از جمله مرغ های ماشینی می توانند سبب به هم خوردن تنظیمات هورمون ها در بدن زنان شوند. به هم خوردن تنظیمات هورمون های زنانه موجب ایجاد مشکلاتی در بدن خانم ها می شود. مثلا یکی از مشکلات ناشی از مصرف مرغ های ماشینی ، پرمویی خانم ها است. علاوه بر مساله پرمویی ، یکی از تاثیرات منفی به هم ریختن تنظیم هورمون ها در بدن زنان ، ایجاد کیست تخمدان در خانم ها می باشد. کیست تخمدان در خانم ها علل و عوامل مختلفی دارد و یکی از علل مهم آن ، عدم تنظیم هورمون ها در بدن آن ها می باشد.
درمان کیست تخمدان و تنظیم هورمون های زنانه می تواند راه را برای باردار شدن خانم ها هموار کند. رازیانه در این میان نقش فوق العاده ای دارد. مصرف رازیانه می تواند هورمون های زنانه را تنظیم کرده و کیست تخمدان ناشی از عدم تنظیم هورمون ها را درمان کند. به این طریق است که مصرف رازیانه در خانم ها می تواند بر باردار شدن تاثیر داشته باشد. امروزه در طب سنتی یکی از روش هایی که برای درمان کیست تخمدان خانم ها تجویز می گردد مصرف رازیانه (بیشتر ممکن است به صورت عرق رازیانه باشد) است.
رازیانه چیست ؟
رازیانه یا بادیانه یا بادیان گیاهی است گلدار از راسته آپیالس (Apiales)، این گیاه دارای ترکیباتی است که بسیار به هورمون زنانه استروژن (فیتواستروژنها) شباهت دارد.
چگونگی مصرف رازیانه معمولا به این صورت است که پودر یا دم کرده و گاهی هم بصورت عرق رازیانه مصرف می شود
یکی از بیمار های زنان دردهای دوران قاعدگی، نامنظمی های این دوران، عفونت و اختلالات هورمونی است،در چنین شرایطی مصرف گیاهان دارویی مانند رازیانه به میزان روزانه حداقل یک لیوان، میتواند این دردها را بر طرف می کند و همچنین با تنظیم هورمونهای زنانه بهبود وضعیت زنانه را به همراه بیاورد.
دلیل تاثیر مصرف عرق رازیانه برای باردار شدن
استروژن به طور طبیعی در رازیانه وجود دارد. این هورمون نقش موثری در تنظیم چرخه قاعدگی و بارداری دارد. چنانچه سطح هورمون استروژن در زنان در سنین بارداری کاهش پیدا کند، دچار قاعدگی نامنظم می‌شوند. این امر منجر به عدم رشد کافی لایه‌های داخل رحم برای لانه گزینی سلول تخم و رسیدن به حاملگی می‌شود. کمبود استروژن علاوه بر تاثیر بر لایه‌های داخل رحم می‌تواند بر تخمدان‌ها اثر گذارد و مانع تخمک گذاری شود. کاهش هورمون استروژن با علائمی همچون عفونت واژینال، خشکی واژن، سردرد، افسردگی، گر گرفتگی و ... همراه است.
روش مصرف رازیانه برای باردار شدن
طول مدت مصرف عرق رازیانه برای باردار شدن یا در واقع برای درمان کیست تخمدان و تنظیم هورمون‌ها حداقل 40 روز است. برای بارداری باید روزانه یک استکان عرق رازیانه به مدت 40 روز مصرف کنید. در طی این 40 روز حتی در دوران قاعدگی نباید مصرف عرق رازیانه قطع شود. اما چنانچه بعد از 40 روز قصد دارید مصرف عرق رازیانه را ادامه دهید فقط در دوران غیر قاعدگی مصرف کنید و در مورد عوارض جانبی آن با یک متخصص طب سنتی مشورت کنید. چنانچه در زمان مصرف عرق رازیانه برای بارداری متوجه شدید که باردار شده اید، مصرف آن را قطع کنید. عرق رازیانه از مواد قاعده آور است و می‌تواند منجر به سقط جنین شود.
عوارض جانبی مصرف عرق رازیانه
عرق رازیانه در صورتیکه برای یک دوره کوتاه استفاده شود ایمن است و همانطور که ذکر شد فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد. برخی از خطرات مصرف رازیانه عبارتند از :
تنگی نفس
درد قفسه سینه
حالت تهوع و استفراغ
جوش
خارش و ورم پوست
خونریزی شدید در دوران قاعدگی
حساسیت به نور خورشید
یکی از عوارض جانبی و جدی مصرف عرق رازیانه که به ندرت اتفاق می‌افتد تشنج است.
طریقه مصرف رازیانه در بارداری
مصرف گیاه رازیانه در بارداری ضرری به همراه ندارد و داروخانه‌های گیاهی ایران به شکل‌های مختلف (مثل قطره آنتی‌میگرن، شربت توسیان، شربت تیسیان، پودر ژنرال تونیک، قطره سنکول، سنالین، منتازین و لوسیون تقویت موی سنیره) عرضه میکند که داخل تمام این محصولات رازیانه وجود دارد. گفته می‌شود اگر می‎خواهید نوزادی با چشمان شهلا و زیبا داشته باشید مصرف رازیانه را فراموش نکنید. همچنین اگر خانم قبل از باردای رازیانه بخورد احتمال دختر شدن جنین بیشتر می‌شود، یعنی مصرف رازیانه در بارداری به تعیین جنسیت فرزند نیز کمک می‌کند.
بهتر است روزانه حداکثر 5 گرم رازیانه یا یک تا سه استکان عرق آن را مصرف کنید و برای اینکه نتیجه درمان مشخص شود و گیاه خواص درمانی خود را به جای بگذارد، حداکثر 40 روز زمان نیاز دارد. البته برخی گفته اند که رازیانه اثر قاعده‌آور دارد و ممکن است منحر به سقط جنین شود. در هر حال بهتر است در مصرف رازیانه در بارداری زیاده‌روی نکنید
طریقه مصرف رازیانه برای لاغری
رازیانه به عنوان یک چربی سوز قوی عمل می کند و در حفظ تناسب اندام بسیار موثر است.
رازیانه با سرعت بخشیدن به متابولیسم بدن روند آن را تسریع می‌کند؛ در نتیجه با مصرف سریع تر کالری از طریق سلول‌ها انرژی حاصل از آن به چربی سوزی کمک می‌کند.
این گیاه همچنین تاثیر بسزایی در کاهش اشتها و گرسنگی را دارد.
رازیانه خون را تصفیه می‌کند و با دفع باقی‌مانده ادرار مانع از تراکم چربی اضافه در کبد می‌شود.
رازیانه با تولید ملاتونین که هورمون مسئول چرخه خواب است. یک خواب خوش و کامل را برای شما به ارمغان می آورد. خوردن آب رازیانه کمک می‌کند تا میزان ملاتونین تنظیم شود.البته بدان معنا نیست که این گیاه خواب‌آور است بلکه با مصرف آن در طی روز احساس می‌کنید که انرژی اضافه دارید اما هنگام شب راحت‌تر به خواب می‌روید. بهتر است با مصرف روزی یک تا 2 لیوان شروع کنید؛ ابتدا میزان مصرف کم باشد و سپس افزایش دهید. اگرچه دمنوش رازیانه طبیعی است اما باید مراقب بود که به آن حساسیت نداشته باشید. زنان باردار نباید آن را مصرف کنند.
اگرچه رازیانه در کاهش وزن موثر است اما خوردن زیاد آن باعث تسریع روند کاهش وزن نخواهد شد، مانند همه چیز باید تعادل رعایت شود.
تداخلات دارویی با مصرف عرق رازیانه
رازیانه ممکن است با برخی از دارو‌ها تداخل داشته باشد و مانع متابولیزه شدن کامل آن‌ها شود. در صورت استفاده از دارو‌های سیپروفلوکساسین و فلوروکینولون از مصرف رازیانه خودداری کنید و یا حداقل دو ساعت قبل و بعد از مصرف این دارو ها، رازیانه مصرف نکنید.
موارد منع مصرف عرق رازیانه
برخی از گیاهان از جمله زیره، گشنیز و رازیانه باعث واکنش آلرژیک شدید در برخی از افراد می‌شود، درصورت آلرژی به این گیاهان از مصرف رازیانه اجتناب کنید.
بتا بلوکرها، دارو‌های قلبی و ضد اضطراب، باعث افزایش سطح پتاسیم خون می‌شود. هنگام مصرف بتا بلوکر‌ها باید از مصرف مواد غذایی با پتاسیم بالا از جمله رازیانه خودداری شود.
سطح بالای پتاسیم در بدن خطر جدی برای افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی است، کلیه‌های آسیب دیده ممکن است قادر به فیلتر کردن پتاسیم اضافه از خون نباشند که این می‌تواند مرگبار باشد.
خواص خوردن عرق رازیانه برای باردار شدن

http://www.banounews.ir/fa/News/127971/خواص-خوردن-عرق-رازیانه-برای-باردار-شدن
بستن   چاپ