آریا بانو
بهترين زمان بچه‌دارشدن
يکشنبه 6 مهر 1393 - 2:52:09 PM
قاره
fiogf49gjkf0d
به زوج‌هايي كه در سنين بالا - 35 تا40 سالگي - ازدواج مي‌كنند توصيه مي‌شود هرچه زودتر اقدام به بارداري كنند؛ چون بعد از سن 35 سالگي شانس بارداري كاهش مي‌يابد. برخي از زوج‌ها به دليل اينكه در ظاهر مشكلي ندارند، تصور مي‌كنند كه دچار نازايي نمي‌شوند. اگرچه احتمال نازايي در افرادي كه مبتلا به تخمدان پلي‌كيستيك هستند، سابقه عمل جراحي دارند يا به بيماري‌هاي ديگري مبتلا هستند که باعث اختلال تخمك‌گذاري مي‌شود و همچنين در افرادي كه پيشگيري طولاني‌مدت داشته‌اند، بيشتر است. اما فقدان اين موارد، تضميني بر اين مساله نيست كه زوجي براي مدت زماني طولاني، از بارداري پيشگيري كند.

پرتال قاره رتبه شماره يک تبليغات و نيازمندي در ايران

به طور كلي، اگر مدت زمان پيشگيري (چه به روش طبيعي و چه روش‌هاي مختلف ديگر) طولاني باشد، احتمال نازايي به وجود مي‌آيد؛ چون شما و همسرتان از هنگام ازدواج به دليل عدم تمايل به بارداري بررسي نشده‌ايد و از نازايي خود غافل مي‌مانيد. از سوي ديگر در اين ميان باور غلطي وجود دارد كه استفاده از قرص ضدبارداري باعث نازايي مي‌شود. چنين باوري درست نيست. تا زماني كه فرد قرص مي‌خورد تخمك‌گذاري‌اش متوقف شده و بعد از قطع قرص، مجددا تخمك‌گذاري شروع مي‌شود. لازم به ذكر است يكي از عواملي كه در پيشگيري‌هاي طولاني‌مدت باعث نازايي مي‌شود، عفونت مكرر و چسبندگي لوله‌هاي رحمي است.

بنابراين به طور كلي، پيشگيري طولاني‌مدت به زوج‌ها توصيه نمي‌شود و زوج‌ها حداكثر يك تا 2 سال بعد از ازدواج بايد اولين بارداري را تجربه كنند. ما به هيچ‌عنوان به زوجين توصيه نمي‌كنيم که بارداري خود را تا 10 سال به تعويق بيندازند اما اگر زوجي پس از اين مدت زمان تمايل به بارداري داشت، حتما بايد قبل از بارداري تحت مشاوره قرار بگيرد، البته به همه زوج‌ها، مشاوره قبل از بارداري توصيه مي‌شود.
پرتال قاره رتبه شماره يک تبليغات و نيازمندي در ايران


http://www.banounews.ir/fa/News/1290/بهترين-زمان-بچه‌دارشدن
بستن   چاپ