آریا بانو
طنز/ گوسفند پلاک‌‌دار و کبابی که باب نیست!
شنبه 4 اسفند 1397 - 23:10:45
آریا بانو -
طنز/ گوسفند پلاک‌‌دار و کبابی که باب نیست!
١٠٠
٠
روزنامه شهروند / آخرهفته خود را درحالی سپری می‌کنیم که در هفته گذشته اعلام شد گاو و گوسفندها قرار است پلاک‌‌دار بشوند. در همین زمینه من سعی کردم نظر خودشان را جویا شوم؛ برای همین به سراغ نزدیک‌ترین گاوی که می‌شناختم، رفتم. گاو مذکور درحالی ‌که با چشم‌های خمارش یک نگاه عاقل اندر سفیه بهم انداخت، خیلی مختصر و مفید گفت: «ماااا، ماااا.» و دیگر هیچ نگفت و به نشخوارکردنش ادامه داد. اصولا گاوها زیاد اهل بحث و تنش نیستند و سعی می‌کنند نشخوارشان را بکنند و به نقش مفید خود در جامعه ادامه دهند. در خبری دیگر آمده بود که رئیس اتحادیه رستوران‌داران گفته است؛ اون چیزی که جای کباب و با قیمت زیر 15‌هزار تومان به خوردتان می‌دهند، کباب نیست. در این‌جا یک سوال اساسی پیش می‌آید و آن این است که خب پس آن چیزی که ما داریم می‌خوریم، چیست؟ خب چرا ته داستان را باز می‌گذاری عزیزکم؟ تو که تا اینجایش را گفتی و دل ما را ریش کردی، لااقل کامل می‌گفتی که آن چیزی که می‌خوریم، چی هست. البته من خودم حدس‌هایی می‌زنم. بالاخره مقداری مزه گوشت در آن چیز 15‌هزار تومانی وجود دارد؛ پس نتیجه می‌گیریم که داریم گوشت می‌خوریم اما گوشت چی را دیگر متخصصان باید نظر بدهند. در خبر دیگری که این هفته بیرون آمد، گفته شد که حدود ٢٠٠ دلال ارزی در زندان هستند. امیدواریم که این عزیزان بعد از طی‌کردن دوره استراحت، خیلی زود و با انرژی مضاعف به بازار برگردند و با توجه به این‌که بزرگان زیادی در امور اختلاس و کلاهبرداری و پولشویی در زندان هستند، با کسب آموزه‌های جدید بتوانند جیب گشادشان را پُر‌تر از قبل
بکنند.
تازه اینها قسمتی از عزیزان صنف دلالی در کشور هستند و تمام این جامعه را نمایندگی نمی‌کنند. بزرگان دیگری هم در زمینه دلالی طلا و سکه، اتومبیل، مخصوصا پراید عزیز، گاو و گوسفند و مرغ و گوشت این حیوانات وجود دارند. البته با تشکر و سپاس از سایر دلال‌هایی که ما را در ساخت این اقتصاد یاری کردند. خبر جنجالی دیگر این هفته، فروش پشت‌بام‌ها در شهر تهران بود. قدیم‌ها پشت‌بام محلی بود که جوانان تازه بالغ محل، به وسیله آن از اتفاقات خانه‌های مجاور باخبر می‌شدند. یا در تابستان‌ها، خانواده‌ها در کمال صلح و صفا و صمیمیت رویش می‌خوابیدند. کفترها هم رویش پشتک می‌زدند و کلا مکان دنجی برای هرکاری که فکرش را بکنید، بود.
اما الان ممکن است شب که برگشتید خانه، با این صحنه مواجه بشوید که یک خانواده جدید و محترم یک کانکس روی پشت‌بام گذاشته‌اند و همسایه جدیدتان شده‌اند. ان‌شاءالله که بچه کوچک نداشته باشند که سروصدایش باعث آزارتان شود. درنهایت هم این‌که آخر هفته است و سعی کنید خوب استراحت کنید. جمعه‌شب هم شلوار کارتان را بپوشید، کمربندتان را هم محکم ببندید، کفش‌تان هم پای‌تان باشد که شنبه صبح مسابقه کسب امتیاز برای چند روز زندگی بیشتر شروع می‌شود و خدای‌نکرده عقب می‌افتید.
شهاب نبوی طنزنویس

http://www.banounews.ir/fa/News/129929/طنز--گوسفند-پلاک‌‌دار-و-کبابی-که-باب-نیست!
بستن   چاپ