آریا بانو
عضو تیم ملی دراگون بوت:
قهرمانی در لیگ ملاک رسیدن به تیم ملی است
دوشنبه 6 اسفند 1397 - 16:08:08
آریا بانو - تهران - ملی پوش دراگون بوت با بیان اینکه رقابت های لیگ حکم انتخابی تیم ملی داشت، گفت: نیمی از ملی پوشان این رشته با قهرمانی تیم خود در لیگ به اردوی تیم ملی می رسند.

«آسیه عرش یعقوب» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انتخاب تیم «آوش نیلگون خلیج فارس» به جای تیم ملی برای رقابت های قهرمانی آسیا در سال 2018، موضوعی فراموش شده است و کسی دیگر پیگیر آن نخواهد بود.
وی افزود: حضور دو تیم سکان جوانان تهران و آوش نیلگون خلیج فارس موجب جذابیت بیشتر رقابت های لیگ برتر شد و به نوعی مسابقات جنبه انتخابی برای تیم ملی داشت. تیم سکان در این دوره از رقابت ها برای اثبات شایستگی، تمام تلاش خود را به کار گرفت و در هر 2 مسافت 200 و 500 متر عنوان قهرمانی را کسب کرد.
پس از مسابقات جهانی 2018 دراگون بوت چین که با کسب عنوان پنجمی بانوان ایران به پایان رسید، فدراسیون تصمیم گرفت تا تیم آوش را به رقابت های قهرمانی آسیا اعزام کند که این تصمیم با اعتراض ملی پوشان عضو باشگاه سکان همراه بود.
احمد گواری سرپرست فدراسیون در واکنش به این اعتراض اعلام کرد که تصمیم اعزام تیم آوش به رقابت های قهرمانی آسیا توافقی بوده و در دوره ریاست پیشین این فدراسیون اتخاذ شده است.
عضو باشگاه سکان جوانان تهران در ادامه گفت وگوی خود، عنوان کرد: با قهرمانی تیم سکان در 2 مسافت 200 و 500 متر رقابت های لیگ و طبق نظر فدراسیون، نیمی از تیم ملی از باشگاه سکان جوانان تهران است.
عرش یعقوب تصریح کرد: برای تکمیل شش نفر بعدی تیم ملی، در اردیبهشت ماه 98 رقابت انتخابی برگزار می شود تا 12 نفر تیم ملی دراگون بوت زنان کامل شود. مهمترین مسابقه بین المللی دراگون بوت بانوان مسابقات جهانی تایلند است که شهریور ماه سال 1398 برگزار خواهد شد.
نخستین دوره رقابت های لیگ برتر دراگون بوت بانون یکم اسفند ماه به میزبانی بندر بوشهر در 2 مسافت 200 و 500 متر با حضور 14 تیم برگزار شد و تیم های سکان جوان تهران، تیم‌های آوش نیلگون خلیج فارس و ملوان بندر انزلی به ترتیب در جایگاه های اول، دوم و سوم قرار گرفتند.
ورزشی** 2052**3783**

http://www.banounews.ir/fa/News/130706/قهرمانی-در-لیگ-ملاک-رسیدن-به-تیم-ملی-است
بستن   چاپ