آریا بانو
درمان ماه‌گرفتگي‌ با دارو، ليزر و جراحي
يکشنبه 13 مهر 1393 - 2:00:27 PM
فارس
fiogf49gjkf0d
 

حبيب انصاري متخصص پوست و مو  تصريح کرد: همانژيوم‌ يا ماه‌گرفتگي‌ها خال‌هاي مادرزادي هستند که به شکل توده‌‌اي در اندازه‌هاي کوچک و بزرگ و طيف رنگي کمرنگ و پررنگ رشد مي‌کنند تا حدي که يک سمت صورت را مي‌گيرند و گردن، دهان و ناحيه تناسلي را در بر مي‌گيرند.

وي افزود: برخي از ماه گرفتگي‌ها تا 7 سالگي يا 10 سالگي پس‌رفت مي‌کنند و از بين مي‌روند و برخي ديگر که يک سمت از صورت، چشم‌ها و بدن را در بر مي گيرد که مي‌تواند مغز و چشم را نيز درگير کند و براي طولاني مدت حتي تا پايان عمر فرد را درگير ‌کند که رنگي متمايل به بنفش تند است و به مرور زمان تندتر مي‌شود.

اين متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: از آنجا که اين ماه‌گرفتگي‌ها همراه با مشکلات چشمي است فرد مبتلا به ماه گرفتگي بايد توسط چشم پزشک و متخصص اعصاب نيز معاينه شود تا مشکلات داخلي نداشته باشد.

انصاري تأکيد کرد: برخي ماه‌گرفتگي‌ها را مي‌توان با استفاده از ليزر تا حدي درمان و کنترل کرد و در کودکان نوع خاصي از ماه‌گرفتگي هاي بزرگ و پيش‌رونده با داروهايي خاص قابل کنترل هستند و باعث پسرفت اين ماه‌گرفتگي‌ها مي‌شوند.

وي افزود: علل ماه‌گرفتگي تا کنون مشخص نشده است تنها تا اين حد اطلاع وجود دارد که طي فعل و انفعالاتي خال‌ها بيش از حد فعال شده و رشد مي‌کنند و بخش زيادي از پوست را در بر مي‌گيرند.

اين متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: ماه‌گرفتگي معمولاً ربطي به ارث و ژنتيک ندارد و در خانم‌ها و آقايان نيز به يک اندازه ديده مي‌شود.

انصاري گفت: ممکن است اين‌ ماه‌گرفتگي‌ها خونريزي کنند يا اينکه دور چشم، دهان، گوش و ناحيه تناسلي را بگيرند که در اين صورت بايد هر چه سريعتر اقدام کنند تا از پيشروي جلوگيري شود.

اين متخصص پوست و مو درباره بروز خال در نژادهاي مختلف گفت: بين نژادها تفاوتي وجود ندارد بلکه ديده شدن خال در برخي نژادها بيشتر است يعني در سفيدپوستان به علت رنگ روشن پوست بيشتر ديده مي‌شود زيرا رنگ سياه در زمينه سفيد خود را نشان مي‌دهد.

انصاري تصريح کرد: خال‌ها همانند موجودات زنده به دنيا مي‌آيند، پير مي‌شوند و مي‌ميرند يعني بسياري از خال‌هاي رنگي و ساده در سنين بعد از 80 سال از بين مي‌روند. 


http://www.banounews.ir/fa/News/1315/درمان-ماه‌گرفتگي‌-با-دارو،-ليزر-و-جراحي
بستن   چاپ