آریا بانو
رییس سازمان بهزیستی کشور تشریح کرد
تلاش برای یکسان‌سازی «حقوق‌» مددجویان/ احتمال توزیع «بسته حمایتی» تا پایان سال
چهارشنبه 8 اسفند 1397 - 13:05:23
آریا بانو - رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره ارائه بسته حمایتی به مددجویان این سازمان گفت: تلاش می کنیم تا پایان سال یک بسته حمایتی به ارزش ٢٠٠ هزار تومان در اختیار این افراد قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، وحید قبادی دانا امروز (چهارشنبه) در نشستی خبری با بیان اینکه مددجویان سازمان بهزیستی در گذشته برای دریافت سبد کالایی خود در صف می‌ماندند گفت: اما در خال حاضر این سبد کالا تبدیل به مبلغی شده است که روی کارت مددجویان شارژ می‌شود و آنها با حفظ کرامت می‌توانند به مراکز خرید رسمی مراجعه کند.
وی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال یک نوبت سبد حمایتی دیگر در اختیار مددجویان سازمان بهزیستی قرار بگیرد افزود: سازمان بهزیستی در این حوزه بیشتر نقش مطالبه‌گری دارد و پرداخت این سبد کالایی بر عهده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است.
وی با اشاره به اینکه مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی از قبل به شکل الکترونیکی پرداخت می‌شود اظهار کرد: یک میلیون و پنجاه هزار نفر از افرادی که مستمری می‌گیرند، یارانه به حسابشان واریز می‌شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تا تیرماه سال 97، 500 هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار داشتند که از محل اعتبارات این سازمان مستمری دریافت می‌کردند تصریح کرد: به همت دولت افراد پشت نوبتی که تقریباً به همین تعداد بودند از تیرماه 97 به بعد وارد مجموعه سازمان بهزیستی شدند تا مستمری دریافت کنند اما این تعداد تنها از محل هدفمندی یارانه‌ها مستمری دریافت می‌کنند.
قبادی دانا افزود: این در حالیست که افراد تحت پوشش قبلی هم از محل بهزیستی و هم از محل هدفمندی یارانه‌ها مستمری دریافت می‌کنند، به همین دلیل مبالغ دریافتی این دو گروه متفاوت است و به نوعی تبعیض ناخواسته ایجاد شده است که تلاش می‌کنیم تا این یکسان‌سازی که البته همراه با بار مالی خواهد بود، انجام شود.
وی ادامه داد: مبلغ عیدی نیز برای گروه اولی که پیش از این هم از محل بهزیستی و هم از محل هدفمندی مستمری‌ها یارانه دریافت می‌کردند تخصیص داده می‌شود و برای گروه دوم اعتباری تعیین نشده است. به همین دلیل در تلاش هستیم تا تأمین اعتبار انجام شده و عیدی هر دو گروه به اندازه یک ماه مستمری پرداخت شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور در ارتباط با کمبود تخصیص بودجه نیز افزود: با همیاری و همکاری دولت و سازمان برنامه و بودجه این همکاری انجام شده و امیدواریم بتوانیم تخصیص بودجه سال 97 تا پایان سال به صد درصد برسد و کسری بودجه جبران شود.
قبادی دانا ادامه داد: برای تشکیل دولت الکترونیک نیز در 20 روز اخیر تلاش شده است و یارانه مراکز نگهداری شبانه روزی نیز به شکل الکترونیک پرداخت می‌شود تا هم زمان و هم دقت آن رعایت شود.
وی با بیان اینکه این پرداخت‌ها بر اساس تعرفه سال 97 خواهد بود اظهار کرد: مبلغ پرداختی این مراکز ٢٧ درصد افزایش خواهد داشت که به این ترتیب سرانه این مراکز از 64٠ هزار تومان برای مراکز درجه یک به ٧٧٠ هزار تومان افزایش خواهد یافت که برای بهمن ماه تأمین اعتبارانجام می‌گیرد.
قبادی دانا ادامه داد: مبلغ عیدی نیز برای گروه اولی که پیش از این هم از محل بهزیستی و هم از محل هدفمندی مستمری‌ها یارانه دریافت می‌کردند، تخصیص داده می‌شود و برای گروه دوم اعتباری تعیین نشده است. به همین دلیل در تلاش هستیم تا تأمین اعتبار انجام شده و عیدی هر دو گروه به اندازه یک ماه مستمری پرداخت شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشوردرباره کمبود تخصیص بودجه نیز گفت: با همیاری و همکاری دولت و سازمان برنامه و بودجه این همکاری انجام شده است و امیدواریم بتوانیم تخصیص بودجه سال 97 تا پایان سال به صد درصد برسد و کسری بودجه جبران شود.
قبادی دانا ادامه داد: برای تشکیل دولت الکترونیک نیز در 20 روز اخیر تلاش شده است و یارانه مراکز نگهداری شبانه‌روزی نیز به شکل الکترونیک پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه این پرداخت‌ها بر اساس تعرفه سال 97 خواهد بود، اظهار کرد: مبلغ پرداختی این مراکز ٢٧ درصد افزایش خواهد داشت که به این ترتیب سرانه این مراکز از 64٠ هزار تومان برای مراکز درجه یک به ٧٧٠ هزار تومان افزایش خواهد یافت که برای بهمن ماه تأمین اعتبار انجام می‌گیرد.
ادامه دارد

http://www.banounews.ir/fa/News/131630/تلاش-برای-یکسان‌سازی-«حقوق‌»-مددجویان--احتمال-توزیع-«بسته-حمایتی»-تا-پایان-سال
بستن   چاپ