آریا بانو
کدام مواد غذایی قبل از بارداری مفید هستند؟
شنبه 11 اسفند 1397 - 23:59:21
آریا بانو -
کدام مواد غذایی قبل از بارداری مفید هستند؟
٢٧٧
٠
نی نی سایت / با همسرتان درباره بارداری و بچه دار شدن حرف می زنید؟ اگر برای باردار شدن در ماه ها یا سال آینده برنامه ریزی می کنید باید روش زندگی تان را تغییر دهید و از رژیم غذایی سالم پیروی کنید.
دکتر وید پلانسکی، استاد مدرسه تغذیه دانشگاه مک گیل کانادا و نویسنده کتاب " تغذیه سالم و بارداری " معتقد است با مصرف پنج ماده غذایی زیر به راحتی می توان بدن را برای باردار شدن آماده کرد.
1- اسید فولیک
دکتر وید پلانسکی گفت:" اگر برای باردار شدن در سال آینده برنامه ریزی می کنید، باید رژیم غذایی تان سرشار از اسید فولیک باشد. "
برای تامین اسید فولیک مورد نیاز بدن تان می توانید مکمل یا مواد غذایی - سبزیجات، غلات سبوس دار، غلات غنی شده و مرکبات - حاوی این ماده مغذی را مصرف کنید. بدن تان باید پیش از باردار شدن روزانه 400 تا 600 میلی گرم و در دوران بارداری 800 میلی گرم دریافت کند تا از تندرستی فرزندتان اطمینان حاصل کنید.
2- پروتئین با کیفیت
نتایج بررسی دراز دامن دانشمندان بریتانیایی بر روی زوجین نابارور نشان داد، پیروی کردن از رژیم غذایی سرشار از پروتئین و عاری از کربوهیدرات احتمال باردار شدن زنان را افزایش می دهد. پیروی کردن از رژیم غذایی که حاوی 25 درصد پروتئین بیشتر و 40 درصد کربوهیدرات کمتر است کیفیت تخمک ها و احتمال بارداری در روش IVF را در مقایسه با افرادی که از رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات پیروی می کنند به شدت بالا می برد.
دکتر وید پلانسکی گفت:" وارد کردن پروتئین های با کیفیت به رژیم غذایی نقش اساسی در افزایش قدرت باروری ایفاء می کند. "
او افزود:" تخم مرغ های عادی و محلی، گوشت مرغ و ماکیان و ماهی سرشار از پروتئین و اسیدهای آمینه ضروری هستند. گیاه خواران نیز می توانند لوبیا، عدس، نخود، نخود فرنگی و ... که سرشار از پروتئین و ماده معدنی آهن هستند را به رژیم غذایی شان بیفزایند. "
3- اسیدهای چرب امگا 3
دکتر وید پلانسکی گفت:" وقتی باردار هستید، اسید های چرب امگا 3 نقش اساسی در رشد مغز جنین ایفاء می کنند. "
با مصرف اسیدهای چرب امگا 3 چربی های مورد نیاز بدن که نقش زیادی در حفظ عملکرد صحیح هورمون های بدن ایفاء می کنند تامین شده و آمادگی بدن تان برای بارداری حفظ می شود. برای تامین روزانه هزار تا دو هزار میلی گرم اسیدهای چرب امگا 3 مورد نیاز بدن باید دو قاشق غذا خوری گردو، 56 تا 83 گرم ماهی یا دو قاشق غذا خوری تخم شربتی مصرف کرد.
4- لبنیات کم چرب
با مصرف روزانه لبنیات که سرشار از پروتئین و ماده معدنی کلسیم هستند، آمادگی بدن تان برای بارداری حفظ می شود. نتایج پژوهش های محققان مدرسه تغذیه دانشگاه پاریس نشان می دهد، قدرت باروری بانوانی که روزانه دو لیوان شیر کم چرب می نوشیدند دو برابر بیشتر از زنانی است که دو لیوان شیر پر چرب می نوشیدند.
دکتر وید پلانسکی گفت:" نوشیدن شیر و مصرف کردن سایر محصولات لبنی کم چرب که حاوی مواد مغذی ضروری هستند نقش زیادی در حفظ آمادگی بدن برای باردار شدن ایفاء می کنند. "
5- میوه و سبزیجات
برای این که آمادگی بدن تان برای باردار شدن را حفظ کنید باید میوه و سبزیجات را به رژیم غذایی تان بیفزایید.
وید پلانسکی گفت:" مصرف روزانه میوه و سبزیجات که سرشار از آنتی اکسیدان هستند و خطر بروز التهاب را کاهش می دهند اهمیت زیادی دارد. باید میوه و سبزیجات را جایگزین هله هوله - سرشار از شکر، نمک و چربی های اشباع هستند - کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/133128/کدام-مواد-غذایی-قبل-از-بارداری-مفید-هستند؟
بستن   چاپ