آریا بانو
اختصاص بودجه خاص به مناسب‌سازی معابر برای معلولان و کم‌توانان
سه شنبه 14 اسفند 1397 - 08:20:16
آریا بانو - رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در دفاع از ارائه پیشنهاد اختصاص بودجه خاص به مناسب‌سازی معابر برای معلولان و کم‌توانان گفت: شهرداری تهران در راستای مناسب‌سازی فضاهای شهری برای توان‌یابان،سالمندان،کودکان و سایر اقشار آسیب‌پذیر جسمی،حرکتی و ذهنی به منظور تحقق شعار تهران شهری برای همه اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش ایسنا، زهرا صدراعظم نوری،رییس کمیسیون سلامت،محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه بودجه 98شهرداری تهران پیشنهاد داد که یک تبصره جدید در ارتباط به معلولان و کم‌توانان به بودجه اضافه شود.
او در توضیح دلیل اضافه شدن این تبصره گفت: 15درصد از جامعه شهری تهران دچار معلولیت هستند. برخی دیگر نیز اگرچه در ظاهر سالم‌اند اما در استفاده از امکانات شهری به دلیل کم‌توانی اندام حرکتی‌شان محدودیت دارند.
این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: یکی از وظایف مدیریت شهری مناسب‌سازی معابر است. در نتیجه پیشنهاد می‌دهم که شهرداری تهران در راستای مناسب‌سازی فضاهای شهری برای توان‌یابان،سالمندان،کودکان و سایر اقشار آسیب‌پذیر جسمی،حرکتی و ذهنی به منظور تحقق شعار تهران شهری برای همه به میزان 10درصد از سر جمع 4ردیف با عنوان‌های« بازپیرایی،ترمیم و تجهیز بوستان‌ها و فضای سبز»،«احداث و تکمیل پایانه‌ها و پارکینگ‌های مترو»،«بازسازی و تعمیرات اساسی ساختمان‌های اداری» و « احداث سرویس‌های بهداشتی در معابر» به ترتیب برای مناسب‌سازی بوستان‌ها،پیاده‌روها و تفرجگاه‌ها،مناسب‌سازی پایانه‌ها و ایستگاه‌ها با اولویت ایستگاه‌های پرتردد و مناسب‌سازی ساختمان‌های اداری و سرویس‌های بهداشتی هزینه کند.
این پیشنهاد با 16موافق و بدون مخالف به تصویب رسید.
همچنین محمدجواد حق شناس در نوبت عصر یکصدو بیست و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران به عنوان تبصره جدید الحاقی به تبصره های بودجه سال 98 شهرداری تهران با اشاره به وجود ایرادات اجرایی و بروکراتیک در عملکرد ردیف های مربوط به کمک به مدارس و مساجد پیشنهاد تنظیم دستورالعمل لازم برای عملکرد این ردیف ها ارائه داد.
بر اساس این پیشنهاد شهرداری موظف است ردیف های اعتباری و "کمک به ساخت و توسعه مساجد و اماکن مذهبی، شماره طبقه بندی 10702 و حمایت از توسعه و تجهیز مدارس"به شماره طبقه بندی 10720 را مطابق با دستور العملی که به تصویب کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران می رسد، هزینه کند.
این پیشنهاد با 13 رای موافق و 1 رای مخالف از حاضرین اعضاء به تصویب رسید.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/133978/اختصاص-بودجه-خاص-به-مناسب‌سازی-معابر-برای-معلولان-و-کم‌توانان
بستن   چاپ