آریا بانو
لباس کودک را شما انتخاب می‌کنید یا خودش؟
چهارشنبه 15 اسفند 1397 - 22:19:06
آریا بانو -
لباس کودک را شما انتخاب می‌کنید یا خودش؟
١٦٨
٠
کودک و بازی / اگر از پدر و مادرهایی هستید که تا حالا به‌راحتی لباس بچه انتخاب می‌کردید و به‌تازگی درگیر جنگی اشک‌آلود با فرزندتان بر سر انتخاب لباس بچه شده‌اید، تبریک می‌گوییم چون این معضل به آن معنی است که رشد اجتماعی کودک شما به‌خوبی صورت گرفته‌است.
کودکان 3 سال به بالا به‌تدریج به مرحله‌ای می‌رسند که تمایل دارند استقلالشان را به‌نمایش بگذارند و خط قرمزهای تعیین‌شده توسط والدینشان را به‌چالش بکشند. این موضوع کار انتخاب و خرید لباس بچه را بسیار دشوار می‌کند. در این شرایط چگونه خرید کنیم؟
به بچه‌ها حق انتخاب بدهید:
بچه‌ها در این سن علاقه خاصی به زورگویی و لجبازی دارند. برای اشباع این حس کودکتان تا جایی که می‌توانید در مسائلی که اهمیت ویژه‌ای ندارند و امنیت و سلامت او را به خطر نمی‌اندازند، به فرزندتان حق انتخاب بدهید.
به کودکتان اجازه بدهید سلیقه خودش را داشته باشد:
همان‌طور که خود شما سلیقه به‌خصوصی در انتخاب رنگ و جنس لباس دارید، این حق را به‌فرزندتان بدهید که او هم همچون یک انسان بالغ برای خود سلیقه‌ای داشته باشد. اهمیت خوش‌تیپی کمتر از احترام به شخصیت و اراده کودک شما است. بگذارید انتخاب کند چه رنگی را با چه رنگی ست کند، دامن بپوشد یا شلوار. در جایی که نگرانی شما سرما خوردن و بیمار شدن او است، با اضافه کردن کت، ژاکت و کاپشن انتخاب او را تکمیل کنید.
به فرزندتان فرصت تمرین بدهید:
اگر پروسه انتخاب و خرید لباس به سلیقه فرزندتان تبدیل به پروژه‌ای زمان‌بر و خسته‌کننده شده‌است، گاهی برای بازی «فروشگاه لباس» را انتخاب‌کنید؛ شما فروشنده شوید و فرزندتان خریدار. فرزندتان را تشویق‌کنید از کشو و کمدش لباس انتخاب‌کند و آن را در یک اتاق پرو فرضی به‌سرعت بپوشد و نظرش را درباره انتخاب آن بگوید.
خرید را به مسابقه تبدیل کنید:
از راه‌حل‌های دیگری که می‌توانید برای تسریع روند خرید لباس بچه در پیش بگیرید این است که خرید را به مسابقه تبدیل کنید. به او دو گزینه بدهید: بلوز آبی را می‌خواهی یا قرمز؟ تا سه می شمارم تا انتخاب کنی. در پایان روند خرید سریع‌السیر به او جایزه خوشمزه‌ای بدهید.
خرید اینترنتی لباس بچه را دست‌کم نگیرید:
وقتی اینترنتی خرید می‌کنید، می‌توانید گوشه‌ای با آرامش بنشینید و لباس‌های کاربردی که کودکتان معمولا حضوری انتخاب نمی‌کند را خریداری کنید. به‌این شکل هم به کودکتان آزادی انتخاب لباس خودش را می‌دهید و هم فرصتی دارید که آیتم‌های مناسب و به‌دردبخور با جنس مناسب و دوام خوب را هم تهیه‌کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/134733/لباس-کودک-را-شما-انتخاب-می‌کنید-یا-خودش؟
بستن   چاپ