آریا بانو
ترفندهای مرتب کردن کمد لباس
شنبه 18 اسفند 1397 - 17:39:03
آریا بانو -
ترفندهای مرتب کردن کمد لباس
٥٤٧
٠
زیبامون / یکی از نکات مهم خانه داری مرتب و تمیز بودن وسایل است. کمد لباس هم یکی از جاهایی است که باید همیشه نظم داشته باشد و ما در اینجا ترفندهای این کار را به شما می گوییم.خیلی از خانم ها نسبت به تمیز و مرتب کردن کمد لباس هاشون بی اهمیت هستند و درواقع نمی دونن که چگونه باید این کارو انجام بدن. زمانی که کمد لباس بیش از حد شلوغ بشه فرد دچار سردرگمی میشه و نمیتونه اون لباسی که مدنظرش هست رو به راحتی پیدا کنه. با مرتب کردن کمد لباس هم خودتون آرامش فکری پیدا می کنین و هم اینکه میتونین لباس هایی که چندین سال از جلوی دیدتون دور مونده رو دوباره استفاده کنید. همچنین میتونین لباس های کهنه و بلااستفاده رو دوربندازین و فضای خالی برای لباس های نو و جدید باز کنین. در این مطلب یکسری ترفند برای مرتب کردن کمد لباس رو به شما میگیم.
دل کندن از لباس های پر خاطره
خیلی از خانم ها نمیتونن از بعضی لباس هاشون دل بکنن و به قول خودشون با اونها کی خاطره دارن. اما بهتره بدونین کمد لباس شما کمد خاطره نیست و بهتره لباس های خاطره انگیزی که در کمد لباس هست رو جمع کنین و اگه قصد نگهداری از اونها رو دارین به جای دیگه ای انتقالشون بدین.
فکر کردن به زمان حال
شما باید با تغییر فصل محتویات کمدتون رو تغییر بدین و نباید بزارین لباس های زمستونی در فصل تابستون داخل کمد باقی بمونن چون جاگیر هستند و باعث سردرگمی میشن. همچنین دقت کنین اگه لباسی دارین که 1 ساله از اون استفاده نکردین بدونین که دیگه ازش استفاده نخواهید کرد و بهتره اونو به یک نیازمند ببخشید.
پاکسازی کمد
زمانی که دارین کمد لباس رو مرتب می کنین به یکسری لباس برمیخورین که اگه اونارو از کمد حذف کنین اصلا جای خالی اونارو حس نمیکنین و نیازی هم به اونا پیدا نمی کنین بنابراین بهتره این مدل لباس های بلااستفاده و بی اهمیت رو کنار بگذارین تا فضای کمد برای لباس های مهم باز بشه. دقت کنین لباس هاتون که غیر قابل استفاده هستند رو به دو بخش تقسیم کنین. یکی لباس هایی که پاره و غیر قابل استفاده هستد و باید اونهارو دور بریزین و بخش دیگر لباس هایی هستن که میتونین اونها رو به کسی ببخشین و قابل استفاده برای فرد دیگری هست. حتی میتونین لباس هایی که هدیه گرفتین و دوستشون ندارین رو به افراد نیازمند ببخشین.
نو کردن جا آویزی لباس
هنگام مرتب کردن کمد لباس دقت کنین که جاآویزی های کهنه و شکسته رو دوربریزین چون باعث پاره و نخ کش شدن لباس ها میشه و سعی کنین جاآویزی های ست و یک رنگ برای کمدتون تهیه کنین.
مرتب کردن لباس ها بر اساس رنگ
هنگام مرتب کردن کمد یادتون باشه برای جلوه زیبای کمد و استفاده راحتتر از لباس ها اونها رو بر اساس رنگبندی بچینید. مثلا لباس های مشکی رو کنار هم قرار بدین تا موقع استفاده دسترسی راحتتری به اونها داشته باشین یا لباس های سفید رو کنار هم و رنگی ها رو هم کنار هم قرار بدین.

http://www.banounews.ir/fa/News/135742/ترفندهای-مرتب-کردن-کمد-لباس
بستن   چاپ