آریا بانو
طنز/ اگر مشتری مال تو باشد، خودش برمی‌گردد!
شنبه 18 اسفند 1397 - 17:39:38
آریا بانو -
طنز/ اگر مشتری مال تو باشد، خودش برمی‌گردد!
١٢
٠
خراسان / بارها پیش آمده درباره کیفیت خودروهای داخلی مطلب نوشته‌ایم، درباره قیمت‌های تخیلی‌شان حرف‌ها زده‌ایم، اصلا در باب آپشن زه‌بغل قلم‌‌فرسایی‌ها کرده‌ایم اما تنها چیزی که تا حالا پیش نیامده بود از آن حرف بزنیم، درباره کتک خوردن مشتری از خودروساز بود. اما ظاهرا درباره آن هم باید بنویسیم.
اگر دوستان از این‌که به عنوان یک شهرستانی این مطلب را می‌خواهم تحلیل کنم ناراحت نشوند، امروز به این موضوع می‌پردازم. شما ببینید این‌که آن مدیر در نمایندگی شرکت خودروسازی اقدام به این کار کرده است چند دلیل می‌تواند داشته باشد. دلیل اول این است که بالا رفتن قیمت خودروها ظرف یک شب خوابیدن و پا شدن این عزیزان راضی‌کننده نبوده است. یعنی خودروسازی را می‌توانم تصور کنم که صبح بلند شده حین صبحانه خوردن و مالیدن مربا روی نان، تصمیم داشته 5 میلیون روی قیمت خودرو بگذارد اما در اثر خواب‌آلودگی یک صفر کم گذاشته و فقط 500 هزار تومان روی قیمت آورده است. خب طبیعتا این موضوع نمایندگی را که اول صبح بیدار می‌شود و قیمت خودرو را چک می‌کند، عصبانی‌ کرده و تصمیم می گیرد این را روی مشتری خالی کند. عجیب تر این که یکی از مدیران این خودروسازی گفته با این نمایندگی برخورد کردند!
جنبه دیگر قضیه این است که اگر به ویدئوی منتشر شده توجه کنید، آن خانم می‌‌گوید: «ماشین من کو؟ من ماشینم را می‌‌خواهم». لازم است این خواهر گرامی ما بداند که خودروسازان ما قرار نیست به شما توضیح بدهند کی می‌‌خواهند خودرو را بدهند. شما ثبت نام می‌کنید، این بزرگواران هر وقت صلاح دیدند خودروی شما را می‌دهند. شش ماه دیگر، یک سال یا دو سال دیگر. حالا مثلا دو سال دیگر هم خودرو نداشته باشید چه می‌شود؟ مردم چقدر بی‌فرهنگ شده‌اند. شهروند عزیز از خودروهای عمومی استفاده کن. چرا مثل بختک افتادی روی آلوده کردن هوای این شهر؟ لابد دو روز دیگر موقع ثبت نام، نوع خودرو را هم می‌خواهی خودت انتخاب کنی؟ مگر این‌جا خانه خاله است؟ می‌بینید ما هرچی یک قدم عقب برویم این‌ها دو قدم جلو می‌آیند. حالا وقتی فرمان و دنده و کلاج را هم آپشن کردیم می‌فهمید نباید این‌قدر به حقوق خودروسازان جسارت کنید.
خب ببخشید بنده لحظاتی توی جلد خودروساز رفتم وعصبانی شدم. من واقعا همه عزیزان را به صبر و بردباری بیشتر دعوت می‌کنم. بگذارید این قضیه را با این اصل مدیریتی مهم تمام کنم. یک اصل مدیریتی در شرکت‌های خودروسازی داخلی وجود دارد که می‌گوید: «به جای پاسخ گو بودن، یک مشت به مشتری خودت بزن، اگر اون مشتری مال تو باشه خودش برمی‌گرده».
محمدعلی محمدپور

http://www.banounews.ir/fa/News/135775/طنز--اگر-مشتری-مال-تو-باشد،-خودش-برمی‌گردد!
بستن   چاپ