آریا بانو
علائم بارداری پسر چیست؟
يکشنبه 19 اسفند 1397 - 21:13:05
آریا بانو -
علائم بارداری پسر چیست؟
k ٤.٤
٥
نی نی سایت / اگر دوست دارید زودتر از سونوگرافی تعیین جنسیت، جنسیت فرزندتان را تشخیص دهید، این مقاله کمکتان خواهد کرد.
علائم بارداری پسر و زمان لقاح والدین
قبل از اینکه بتوانید بین علائم بارداری و جنسیت جنین رابطه برقرار کنید، خوب است به تاریخ اقدام به بارداری‌تان دقت کنید.
اگر در روز تخمک گذاری با همسرتان نزدیکی داشته‌اید، احتمال اینکه چند وقت بعد علائم بارداری پسر را تجربه کنید، زیاد است.
کروموزوم Y سرعت بسیار زیادی در رسیدن به تخمک دارد و به همین دلیل اگر هنگام تخمک گذاری، لقاح انجام شود، احتمال بارداری پسر بیشتر خواهد بود.
علایم واضح جنین پسر
بعضی اعتقاد دارند با استفاده از علایم واضح جنین پسر می‌توان قبل از سونوگرافی از جنسیت او مطمئن شد. علائم جنین پسر در نظر این عده کاملا واضح است؛ آنقدر که قبل از به دنیا آمدن جنین با اطمینان خبر از جنسیت پسر می‌دهند و به مادر تبریک می‌گویند. این وضعیت بین افراد مسن بیشتر دیده می‌شود؛ اما آیا می‌توان این علائم را واضح و قطعی دانست؟ خیر.
واقعیت این است که بسیاری از مادرانی که به اصطلاح علائم بارداری پسر را تجربه کرده‌اند، در سونوگرافی تعیین جنسیت متوجه شده‌اند فرزندشان دختر است و این حالت برای کسی که چشم انتظار پسر است، ناراحت کننده خواهد بود؛ چون به یکباره متوجه می‌شود امیدهایی که بر اساس پیش بینی بقیه داشته، از بین رفته است. به همین دلیل به هیچ وجه روی تشخیص جنسیت دیگران از فرزندتان حساب باز نکنید و تشخیص نهایی را به عهده پزشک بگذارید.
اگر جنین پسر باشد
با وجود قطعی نبودن پیش بینی دیگران از جنسیت جنین، بعضی‌ها دوست دارند برای سرگرمی هم که شده با استفاده از علائم بارداری پسر از جنسیت فرزندشان مطمئن شوند. یکی از کارهایی که این افراد می‌توانند انجام دهند، توجه به فرم شکم است.
اگر جنین پسر باشد فرم شکم مادر متفاوت با زمانی است که جنین دختر باشد؛ البته این نظر قدماست و پایه علمی ندارد.
به گفته متخصصان طب چینی زمانی که جنین پسر است، فرم شکم مادر شبیه یک دیگ خواهد بود.
تیر کشیدن سمت راست شکم در بارداری یکی دیگر از علائم بارداری پسر است، البته به صورت احتمالی. اگر وضعیتتان مشکوک است و تیر کشیدن حالت عادی ندارد، بهتر است سریعتر به پزشک مراجعه کنید.
جنین پسر در قسمت پایین شکم قرار می‌گیرد.
در بارداری پسر فرم شکم مادر شبیه بیضی است.
علائم بارداری پسر در ماه سوم
به باور قدما علائم بارداری پسر در ماه‌های مختلف متفاوت خواهد بود. برای مثال آن‌ها می‌گویند علائم بارداری جنین پسر در ماه سوم با ماه‌های بعد از خود متفاوت خواهد بود.
یکی از حالت‌های آزار دهنده ماه‌های اول بارداری تهوع است؛ جالب است بدانید قدما معتقدند اگر مادر تا سه ماه اول بارداری تهوع را تجربه نکند، فرزند او پسر خواهد بود.
ویار یکی دیگر از وضعیت‌هایی است که ممکن است نشان دهنده جنسیت جنین باشد. اگر قبل از بارداری علاقه‌ای به خوراکی‌های شور یا ترش نداشتید؛ اما در سه ماهه اول نسبت به خوردن خوراکی‌های ترش و شور علاقمند شده‌اید، احتمالا در حال تجربه علائم بارداری پسر هستید.
احساس سرما می‌کنید یا گرما؟
از دیگر علائم بارداری پسر احساس متفاوت مادر نسبت به دمای هواست. اگر هوا متعادل است؛ اما به خصوص در بخش پاها احساس سرما می‌کنید، احتمال دارد فرزندتان پسر باشد. البته دلیل این اتفاق می‌تواند به کارکرد تیروئیدتان هم مربوط باشد، بنابراین بهتر است وضعیت عمومی‌تان را چک کنید.
وضعیت رشد موهای زائد
رشد موهای زائد و جنسیت جنین از مواردی است که به شدت مورد بحث است. عده‌ای باور دارند اگر رشد موهای زائد مادر در دوران بارداری بیشتر شود، احتمالا مربوط به هورمون‌های جنین و از علائم بارداری پسر است. دانشمندان می‌گویند چنین چیزی صحت ندارد و این تغییرات آنقدر نیست که بتواند بدن مادر را تا این حد تحت تاثیر قرار دهد.
ضربان قلب جنین پسر چقدر است؟
کسانی که به دنبال کشف علائم بارداری پسر هستند، اغلب به تعداد ضربان قلب جنین در یک دقیقه اشاره می‌کنند. آن‌ها معتقدند اگر ضربان قلب جنین در هر دقیقه زیر 140 ضربه باشد، احتمال پسر بودن او خیلی بیشتر از دختر بودنش است.
رنگ ادرار و جنسیت جنین
بسیاری از مادرها تحت تاثیر صحبت افراد مسن‌تر برای پیدا کردن رابطه بین علائم بارداری و جنسیت جنین به رنگ ادرارشان توجه می‌کنند. آن‌ها معتقدند اگر رنگ ادرارشان روشن باشد و به تیرگی نزند، فرزندشان پسر خواهد شد؛ در حالی که پزشکان اعتقاد دارند روشن بودن یا تیرگی ادرار مربوط به میزان مصرف آب یا داروهای مورد مصرف مادر در دوران بارداری است.
علائم بارداری پسر در طب چینی
دوران بارداری با افزایش فشار خون و همچنین افزایش ضربان قلب همراه است و همین مسئله دستمایه متخصصان طب سنتی چین است. آن‌ها با استفاده از قرار دادن سه انگشت اشاره، حلقه و انگشت میانی بر سه ناحیه مچ دست به نام‌های «چان»، «گوان» و «چی» متوجه دختر بودن، پسر بودن یا حتی دوقلو بودن فرزندان می‌شوند؛ البته باز هم نه به صورت قطعی.
در طب چینی جنین پسر است اگر نبض در موقعیت چان دست چپ مادر سریع بزند و لغزنده باشد.
وضعیت پوست مادر در بارداری
از دیگر موارد احتمالی علائم بارداری پسر توجه به وضعیت پوست مادر است. اگر پوست مادر در گذشته لک نداشته؛ اما بعد از بارداری دچار لکه شده است، احتمال پسر بودن جنین زیاد است. البته دلیل علمی این قضیه هنوز خیلی مشخص نیست و بعضی دلیل آن را به تغییرات هورمونی ربط می‌دهند.
زیبا شدن مادر در بارداری پسر
قدیمی‌ها می‌گویند از علائم بارداری پسر این است که مادر زیباتر از زمانی می‌شود که باردار نبوده است. بنابراین اگر به دنبال نظر قدیمی‌ها هستید و بعد از بارداری احساس می‌کنید از همیشه زیباتر شده‌اید و بقیه هم همین را به شما می‌گویند، شاید فرزندتان پسر باشد.
خشکی دست مادر در بارداری
در میان علائم بارداری، خشکی دست مادر یکی دیگر از علائم بارداری پسر است. در بارداری پسر دست مادر به شدت خشک می‌شود، طوری که ممکن است به اصطلاح سفیدک بزند و کش بیاید. در بارداری پسر پوست دست به سرعت چربی کرم را جذب می‌کند. دقت داشته باشید کرم و لوسیونی که در بارداری استفاده می‌کنید، باید مورد تایید پزشک قرار گرفته باشد تا مبادا دارای مواد مضر برای بارداری باشد.
جنین پسر در سونوگرافی
جنین پسر در سونوگرافی هم علائم مخصوص به خودش را دارد.
بعضی‌ها می‌گویند جهت پخش شدن ادرار جنین به سمت بالا یکی از علائم بارداری پسر است.
راحتترین کار تشخیص جنین پسر در رحم با استفاده از ناحیه تناسلی او است که اغلب بین هفته 18 بارداری تا هفته 20 بارداری قابل رویت است.
به خاطر داشته باشید بعضی موارد مثل سونوگرافی زودتر از موعد می‌تواند باعث اشتباه شدن نتیجه تشخیص جنسیت جنین شود. بنابراین سونوگرافی را طبق نظر پزشک و به موقع انجام دهید.
span id="footercontent">همراهان عزیز، آخرین خبر را بر روی بسترهای زیر دنبال کنید:
آخرین خبر در سروش
http://sapp.ir/akharinkhabar
آخرین خبر در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/88211456C878f9966e5
آخرین خبر در بله
https://bale.ai/invite/#/join/MTIwZmMyZT
آخرین خبر در گپ
https://gap.im/akharinkhabar /

http://www.banounews.ir/fa/News/136225/علائم-بارداری-پسر-چیست؟
بستن   چاپ