آریا بانو
استاد فیده زنان ایران مدرس فدراسیون جهانی شطرنج شد
دوشنبه 20 اسفند 1397 - 14:14:39
آریا بانو - تهران - با تصمیم هیات رئیسه فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) دبیر پیشین فدراسیون شطرنج ایران به مدرس داوری فیده ارتقاء پیدا کرد.

به گزارش ایرنا از فدارسیون شطرنج، بر اساس مصوبات جدید هیات رئیسه فیده، «شهره بیات» که پیش از این عضویتش در کمیته داوران این فدراسیون پذیرفته شده بود به عنوان مدرس داوری فیده انتخاب شد.
بیات سابقه سال‌ها فعالیت اجرایی در رویدادهای مختلف داخلی و خارجی از جمله المپیادهای جهانی شطرنج، مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان، مسابقات مدارس آسیا، آماتورهای آسیا، مسابقات بین‌المللی ابوظبی، مسابقات بین‌المللی خزر را در کارنامه خود دارد.
او عنوان استاد فیده زنان را در کارنامه خود دارد؛ آخرین سمت بیات در فدراسیون شطرنج پست دبیری فدراسیون بود که چندی پیش از آن استعفا کرد.
همچنین در نشست فیده که در قزاقستان برگزار شد عنوان داوری بین المللی نگین رمضانپور به تصویب رسید و مهرنوش انصاری، زاهده قرائی تفتی، شهلا قیصریه و بهاره قربانی به عنوان داور فیده معرفی شدند.
عرفان هاشمی داور بین المللی ایران نیز از گروه D داوری ها به گروه A آن ارتقا یافت.
مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج ایران که دبیر کمیته قوانین فیده و خزانه دار کنفدراسیون شطرنج آسیا است، در جلسه هیات رئیسه فدراسیون جهانی شطرنج حضور داشت.
نشست فدراسیون جهانی شطرنج در آستانه قزاقستان همزمان با رقابت های شطرنج تیمی قهرمانی جهان برگزار می شود. این رقابت ها بین 10 تیم برتر جهان در حال برگزاری است و تیم ملی شطرنج ایران به عنوان نماینده آسیا در این دوره از مسابقات حضور دارد. این تیم در پنج رقابت دو پیروزی، یک تساوی و دو شکست را در کارنامه دارد.
ورزشی**2052**2024

http://www.banounews.ir/fa/News/136587/استاد-فیده-زنان-ایران-مدرس-فدراسیون-جهانی-شطرنج-شد
بستن   چاپ