آریا بانو
نکات مهم و کاربردی برای شستن ملحفه ها
پنجشنبه 23 اسفند 1397 - 10:11:30
آریا بانو -
نکات مهم و کاربردی برای شستن ملحفه ها
٧٥
٠
نمناک / انتخاب ملحفه و روتختی مناسب در بهداشت و آرامش خواب تأثیری غیرقابل انکار دارد.برای جلوگیری از تبدیل رختخوابتان به باغچه ای از باکتری و قارچ، هفته ای یک بار ملحفه ها را بشویید.
تنها چیزی که به هنگام استراحت و خواب می تواند بهترین گزینه ی ما باشد، چیزی جز یک رختخواب گرم، بزرگ، دنج و البته پاکیزه نیست. فراموش کردن شستن ملحفه ها اصلا کار سختی نیست اما به هیچ عنوان اجازه ندهید این از ذهنتان هم گذر کند؛ این را ما نمی گوییم که یک میکروبیولوژیست متخصص می گوید.
شستن روتختی ها و روبالشتی ها همیشه مایه ی عذاب است؛ اما این حقیقتی است که باید این کار بیشتر در اولویت روزانه ما باشد.
بنابر این گزارش، میکروبیولوژیست دانشگاه نیویورک توصیه می کند، برای جلوگیری از تبدیل رختخوابتان به باغچه ای از باکتری و قارچ، هفته ای یک بار ملحفه ها را بشویید. شاید سنگین به نظر برسد اما در نظر داشته باشید که محل خواب شما یک خانه ی مجانی و بدون رهن و اجاره برای قارچ ها و باکتری های موجود در عرق، آب دهان و دیگر مایعات بدن شماست.شستن ملحفه
بدن ما سالانه 26 گالون عرق هنگام خواب پس می دهد که این میزان می تواند تمدنی از قارچ و انگل مابین ملحفه هایتان به وجود بیاورد. بالشت شما به تنهایی میتواند میزبان 16 انگل متفاوت باشد.
اگر شستن هفتگی ملحفه ها لرزه بر اندامتان می اندازد، باید بگوییم که شما تنها نیستید. در یک نظرسنجی مشخص شد که بیشتر شرکت کنندگان، هر دو هفته یک بار این کار را انجام می دهند. بسیاری نیز سه یا حتی چهار هفته بین این شستشوی حیاتی فاصله می اندازند. تعداد توصیه شده اما هفته ای یک بار است.

http://www.banounews.ir/fa/News/137680/نکات-مهم-و-کاربردی-برای-شستن-ملحفه-ها
بستن   چاپ