آریا بانو
عیدانه/ تمیز کردن شیشه ها در خانه تکانی
پنجشنبه 23 اسفند 1397 - 16:53:02
آریا بانو -
عیدانه/ تمیز کردن شیشه ها در خانه تکانی
١٨
٠
ایده شات / از بین فعالیت های تمیزکاری خانه همیشه تمیز کردن شیشه ها به صورتی که کاملاً شفاف باشند و هیچ گونه پرز و لکه ای ناشی از روش تمیز کردن روی آن باقی نماند، دغدغه ی کدبانو هاست. شیشه های تمیز پنجره برای اهالی خانه این امکان را فراهم می کنند که که در روز و شب منظره ی بیرون از خانه را به وضوح ببینند و این کار تاثیر مثبت زیادی بر روحیه ی آن ها دارد.
حتی نور خورشید نیز از شیشه های تمیز راحت تر عبور می کند به داخل خانه قدم می گذارد. برای تمیز کردن شیشه ی پنجره ها چند گام مهم وجود دارد:
دما
هیچوقت زیر نور مستقیم آفتاب شیشه ها را پاک نکنید. دمای زیاد شیشه در اثر نور خورشید باعث می شود که پنجره ها زود خشک شوند و نتوانید به راحتی آن ها را تمیز کنید و یا مجبور به صرف انرژی مضاعف باید. نبود نور خورشید به شما کمک می کند لکه های روی شیشه را نیز بهتر ببینید و تمیزکاری بهتر انجام شود.
شستن شیشه
بهتر است قبل از استفاده از مواد شوینده شیشه از شستن شیشه با بخار شوی یا آب خالی کمک بگیرید. در غیر اینصورت در صورت وجود آلودگی زیاد تمیز کردن شیشه ها پس از استفاده از مواد شوینده سخت تر خواهد شد.
پاک کردن سمت بیرونی شیشه ها
بسیاری از مردم به علت دشواری، پاک کردن سمت بیرونی شیشه ها را رها می کنند. برای تمیز کردن شیشه های بیرونی در صورتی که در طبقه ی اول زندگی می کنید می توانید شیشه ها را محکم ببندید و از شلنگ آب حیاط کمک بگیرید. البته دقت کنید باعث هدر رفتن آب نشوید.
البته باز شدن پنجره و نوع قاب آن به تمیز کردن سمت بیرونی شیشه ها کمک می کند. اگر پنجره به نوعی است که دسترسی به سمت بیرونی وجود دارد از داخل خانه آن ها را تمیز کنید.
خشک کردن شیشه
خشک کردن شیشه ها پس از استفاده از مواد شوینده مرحله ی مهمی است. از دستمال بدون پرز مثل دستمال میکروفایبر برای خشک کردن شیشه ها استفاده کنید. استفاده از روزنامه تنها باعث کثیف شدن شیشه ها با جوهر می شود و در صورت شدت تر شدن پرز نیز به جای می گذارد.
تمیز کردن شیشه با سرکه
دستورهای زیادی برای درست کردن شوینده خانگی برای شیشه ها وجود دارد. دسته ای از این مواد با پایه سرکه درست می شوند. برای مثال می توانید یا مخلوط کردن یک چهارم پیمانه الکل، یک سوم پیمانه سرکه با آب مقطر درخشش را به شیشه ها هدیه دهید.
برخی از افراد به مواد شوینده شیمیایی حساسیت دارند و می توانند برای تمیز کردن شیشه ها از دستور های خانگی استفاده کنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/137749/عیدانه--تمیز-کردن-شیشه-ها-در-خانه-تکانی
بستن   چاپ