آریا بانو
ازدواج می کنم تا پدر و مادرم به آرزویشان برسند!
پنجشنبه 23 اسفند 1397 - 16:53:05
آریا بانو -
ازدواج می کنم تا پدر و مادرم به آرزویشان برسند!
٧٦٦
١
خراسان / یکی دیگر از باور های اشتباهی که درباره ازدواج وجود دارد، این است که جوانان با این که هنوز در خود آمادگی لازم را برای ازدواج احساس نمی کنند و واقعا هنوز نمی توانند برای این مرحله مهم زندگی شان تصمیم بگیرند، یا فرد مناسبی که تناسب لازم برای ازدواج با آن ها را داشته باشد، نیافته اند با این استدلال که پدر و مادرشان دوست دارند زودتر ازدواج آن ها را ببینند، تن به ازدواج می دهند، ازدواجی که چون با میل و انتخاب درستی همراه نبوده است، موجب مشکلاتی می شود که آثار تلخ آن دامن والدین را هم می گیرد و آن ها را بیشتر عذاب می دهد!
فراموش نکنید حتی اگر به اجبار تن به ازدواج بدهید، مسئولیت انتخاب همسرتان با خود شماست نه با دیگران؛ حتی نه با پدر و مادری که به علت رضایت و آرامش خاطر آن ها ازدواج کرده اید. این که شما به دغدغه های والدین آگاه باشید، به آن ها توجه کنید و به فکر رفع آن ها باشید، بسیار عالی است و نباید این ویژگی را از دست بدهید؛ اما ایفا کردن نقش قربانی، توجیه به ایثارگری و مسایلی از این دست به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و نشان از نبود بلوغ فکری و روانی لازم در فرد برای انجام امر ازدواج دارد.ازدواج باید آگاهانه، مسئولانه، متعهدانه، بالغانه و بهنگام باشد ولی اگر به هر دلیلی یکی از این شرایط فراهم نیست یا فرد مناسب هنوز شناخته نشده است.
صبر کردن تا فرارسیدن زمان مناسب به عقل و منطق نزدیک تر است، زمانی که شما بدانید قطعا آمادگی پذیرفتن مسئولیت زندگی مشترک با فرد دیگری را دارید و زمانی که کسی را یافتید که بیشترین تناسب را با شما دارد و از معیار های اساسی و مهم مورد نظرتان برخوردار است، مطمئن باشید در چنین شرایطی پدر و مادر شما خیال آسوده تری خواهند داشت و از خوشبختی شما بیشتر اطمینان حاصل می کنند.
انتخاب عجولانه به هیچ بهانه ای پذیرفتنی نیست و اگر خدای ناکرده با این تصور و باور اشتباه ازدواج ناموفقی داشته باشید، کسی شما را به دلیل باوری که مطرح می کنید (تحقق آرزوی والدین) تحسین نخواهد کرد. پس با پد رو مادرتان گفت و گو کنید، آن ها را مطمئن سازید که قصد ازدواج دارید ولی در زمان مناسب با فرد مناسب.
آن ها هم با شما همراه خواهند بود و کمکتان خواهند کرد.به طور کلی ازدواج کردن بر اساس نظر دیگران، امری مردود است.
در کنار این باور اشتباه که به آن اشاره کردیم، اشتباه رایج دیگری نیز وجود دارد که برخی جوان ها با آ ن دست به گریبان هستند و آن انتخاب همسرشان از سوی دیگران یا اعضای خانواده شان است. بی هیچ تردیدی خانواده به ویژه پدر و مادر نقش بسیار حساس و تعیین کننده ای در انتخاب درست همسر دارند؛ ولی نقش آن ها ارائه مشاوره و راهنمایی، انتقال تجربیات، رضایت قلبی ،روشن کردن مسیر و همراهی شما برای این انتخاب حساس زندگی تان است ولی این که برخی افراد پس از ازدواج می گویند همسرم را دوست ندارم، چون انتخاب من نیست و انتخاب پدر و مادر یا خانواده ام است، باز هم حکایت از فرورفتن در نقش قربانی و نپذیرفتن مسئولیت انتخاب همسر دارد که مقبول و منطقی نیست. انتخاب نهایی با شماست ولی در سایه راهنمایی ها، مشورت ها، تحقیقات لازم و حرکت معقول و منطقی در مسیر درست.

http://www.banounews.ir/fa/News/137755/ازدواج-می کنم-تا-پدر-و-مادرم-به-آرزویشان-برسند!
بستن   چاپ