آریا بانو
آشنایی با دیدنی های پایتخت فنلاند
پنجشنبه 23 اسفند 1397 - 16:53:31
آریا بانو -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

١٠٣
٠
کارناوال / این بار می خواهیم ویدیویی از سفر به هلسینکی را تماشا کنیم و اینگونه با پایتخت فنلاند آشنا شویم. ببینیم که اصلا شهر هلسینکی کجاست و چه ویژگی هایی دارد. با ما همراه شوید تا در ابتدا، این شهر را به شما معرفی کنیم و سپس به سراغ دیدنی های هلسینکی برویم.
شهر هلسینکی در جنوب فنلاند قرار گرفته است و علاوه بر پایتختی، عنوان پرجمعیت ترین شهر این کشور را نیز از آن خود دارد. هلسینکی یک شهر بندری ست و از جنوب به آب های خلیج فنلاند می رسد.
در این شهر جاذبه های بسیاری به چشم می خورد که از جمله شان می توان جزیره سوملینا (Suomenlinna) را نام برد؛ این جزیره که از میراث جهانی یونسکو شمرده می شود، در فاصله خیلی کمی از بخش اصلی شهر قرار گرفته است. در این جزیره یک قلعه متعلق به قرن 18 میلادی و طبیعتی تماشایی وجود دارد؛ همچنین در این جا توپخانه ای با چندین قرن قدمت و دیواره های دفاعی هم دیده می شوند.
یکی دیگر از جاذبه های هلسینکی، کلیسای تمپلیاکیو (Temppeliaukio) است که در همسایگی شهر قرار گرفته است و هرکس با سفرش به پایتخت، حتما بازدیدی هم از این کلیسای منحصر به فرد می کند؛ کلیسایی که با تراشیدن سنگ ها ساخته شده است و معماری جالبی دارد. این کلیسا در سال 1969 افتتاح شد و از آن پس، به عنوان عبادتگاهی برای یکی از فرقه های مسیحیت به نام لوتریانیسم شناخته شد.
کلیسای جامع هلسینکی (Helsinki Cathedral) هم از دیگر مکان های مذهبی فرقه لوتریانیسم است که اولین بار در سال 1852 افتتاح شد. این بنا به سبک نئوکلاسیک ساخته شده است و گنجایش هزار و سیصد نفر را دارد.
تعدادی از برترین دیدنی های هلسینکی و محدوده اطرافش را نام بردیم، در ادامه با تماشای این ویدیو، جاذبه های بیشتری را مرور خواهیم کرد؛ همراه ما بمانید.

http://www.banounews.ir/fa/News/137777/آشنایی-با-دیدنی-های-پایتخت-فنلاند
بستن   چاپ