آریا بانو
اصول ترکیب رنگ لباس ها در استایل بهاره
جمعه 24 اسفند 1397 - 00:13:44
آریا بانو -
اصول ترکیب رنگ لباس ها در استایل بهاره 6
k ٢.٦
١
منودلیار / امروز قصد دارم در مورد اصول ترکیب رنگ ها لباس ها و استایل بهاره صحبت کنم. درست است که رنگ های خنثی و استایل مونوکرومیک همیشه شیک و زیبا به نظر می رسند و با انتخاب این لباس ها امکان اشتباه کردن بسیار پایین می آید؛ اما بهار فصل طراوت و تازگی است و خوب است این شادابی در استایل بهاره تو هم جلوه کند. می توانی با توجه به سلیقه و روحیه ای که داری از رنگ ها و طرح های مختلف در استایلت استفاده کنی. اگر سلیقه ات در انتخاب رنگ ها را بشناسی و با چرخه رنگ آشنا باشی، کار برای تو ساده تر خواهد بود.
اولین ایده این است طیف ها و سایه ها را در استایلت به کار بگیری. اگر فکر می کنی استایل تک رنگ و مونوکرومیک برای تو زیادی خشک و ساده است، بهتر است از طیف های سایه ای استفاده کنی. اگر می خواهی استایلی سایه ای داشته باشی، بهتر است از 2 یا 3 رنگ با طیف های مختلف استفاده کنی و آن ها را با هم جفت و جور کنی. به عنوان مثال تو می توانی یک پیراهن بی آستین کرم رنگ را با یک کت چرم قهوه ای ترکیب کنی و یک کفش قهوه ای تیره را برای تکمیل این ترکیب انتخاب کنی. اگر هم دوست داری محافظه کاری را کنار بگذاری، می توانی از یک بلوز گوجه ای به همراه شلوار جین قرمز استفاده کنی.
باید بدانی که پوشیدن لباس های رنگی و استفاده از قوانین ترکیب رنگ در انتخاب لباس ها باعث می شود استایلی شاد، سرزنده و خیره کننده داشته باشی. هرچه تعداد رنگ های به کار رفته در استایل تو بیشتر باشد، ظاهر تو شادتر و خیره کننده تر خواهد بود. در این صورت تنها چیزی که تو به آن نیاز داری، استفاده از چند رنگ درخشان و خالص، برای لباس های مختلفی است که قرار است استایل روزانه ات را تشکیل دهند. می توانی یک شومیز حریر ساده را به همراه یک سوییشرت اورسایز خوشرنگ، مثل ارغوانی، ست کنی و این ترکیب را با یک شلوار جین چسبان تکمیل کنی. کفش های عروسکی تخت با رنگ ارغوانی برای این استایل فوق العاده اند و این ترکیب را یک شال گردن آبی فیروزه ای ساده تکمیل می کند. استفاده از اکسسوری ها مثل کمربند، دستبند و عینک آفتابی هم به این ترکیب روح تازه ای می دهد.
در فصل بهار هوا حالتی معتدل دارد و هنوز می توان از روپوش ها و ژآکت ها در روزهای خنک استفاده کرد. می توانی از یک سوییشرت رنگی مثل بنفش استفاده کنی و این ترکیب را با یک دامن خوشرنگ تکمیل کنی. هیچ چیز مثل رنگ های خنثی با سایر رنگ ها هم نشین نمی شوند! برای تکمیل این استایل از یک کت یا ژاکت خاکستری استفاده کن.
یک راهکار خوب برای استفاده از ترکیب رنگ ها در استایل بهاره این است که رنگ های به کار رفته در پیراهن و کت تو یکسان باشند یا برای آن ها از یک رنگ و طرح پارچه استفاده کنی. این پیشنهاد یکی از ترندهای فشن 2019 است و در استایل خیابانی امسال زیاد دیده می شود.
انتخاب یک استایل رسمی به ظاهر تو رنگ و بوی تازه ای می دهد و می توانی این استایل شیک را در ظاهر روزمره ات هم امتحان کنی. برای انتخاب یک استایل رسمی متفاوت، ترکیب رنگ ها را فراموش نکن. می توانی هرکدام از استایل های قدیمی دهه های 20، 30 یا 40 میلادی را برای ظاهر شیک و متفاوتت انتخاب کنی؛ اما برای اینکه قدیمی و از مد افتاده به نظر نرسی، مهم است که سبک ویژه خودت را داشته باشی و بتوانی ویژگی های منحصر به فرد سبک های گوناگون را با توجه به سلیقه ات با هم تلفیق کنی. ترکیب یک ژاکت سبز رنگ با شومیز گلدار و شلوار جین، یک استایل شیک و زیباست که در هر موقعیتی خوب و متناسب به نظر می رسد و نه چندان رسمی و نه آنقدر خودمانی و راحت است. همچنین یک کت نارنجی ساده و کوتاه، با یک پیراهن کرم رنگ بدون طرح، انتخاب خوبی برای استایل رسمی رنگی است.
اگر طرفدار لباس های طرحدار هستی بهتر است از آن ها در استایل بهاره ات استفاده کنی. رنگ خاکستری یکی از بهترین انتخاب ها برای ترکیب شدن با سایر رنگ ها و طرح ها است. می توانی از یک بلوز راه راه سفید و خاکستری به همراه یک شلوار چهارخانه طوسی و مشکی استفاده کنی و این ترکیب را با یک کفش پاشنه بلند قرمز تکمیل کنی.
یک راهکار خوب برای استفاده از رنگ های خنثی در استایل بهاره این است که کل استایلت را مشکی در نظر بگیری و با یک رنگ جلوه گر و درخشان، این سادگی را بشکنی. یک بلوز سبز فسفری، ترکیب رنگ جالبی با استایل سر تا پا مشکی به وجود می آورد.
پیشنهاد من به تو این است که مرزها را بشکنی و به ترکیب رنگ های جلوه گر و درخشان با هم فکر کنی. چرا به استایل سر تا پا قرمز یا آبی فکر نمی کنی؟ چرا تلاش نمی کنی ظاهری شاد و متفاوت داشته باشی؟ نظرت در مورد ترکیب رنگ های قرمز و آبی، سبز و زرد، نارنجی و بنفش و قرمز و مشکی چیست؟ این نوع استایل کردن، با در نظر گرفتن ترکیب رنگ ها در چرخه رنگ، با توجه به رنگ های متضاد یا مکمل یا هم خانواده، انتخابی است که هرکسی توان اجرای آن را ندارد و همین تو را متفاوت نشان می دهد.

http://www.banounews.ir/fa/News/137868/اصول-ترکیب-رنگ-لباس-ها-در-استایل-بهاره
بستن   چاپ