آریا بانو
شام/ نان مغزدار اسپانیایی؛ به خوشمزگی پیراشکی
جمعه 24 اسفند 1397 - 00:14:14
آریا بانو -
شام/ نان مغزدار اسپانیایی؛ به خوشمزگی پیراشکی
٦١٥
١
منودلیار / امروز طرز تهیه یک غذای خوشمزه و هیجان انگیز را داریم به اسم امپاندا یا نان مغزدار اسپانیایی. می دانم اسم این غذا خیلی جینگیلی فتینا است اما درواقع شبیه همان پیراشکی گوشت خودمان است. این غذای خوشمزه و کامل اگر در تعداد کم باشد می تواند به عنوان پیش غذا و اگر به تعداد زیاد باشد می تواند به عنوان غذای اصلی استفاده شود. این نان های مغزدار یا همان پیراشکی ها با مواد مختلفی پر می شوند از مواد پیتزا و گوشت چرخ کرده گرفته تا مرغ یا حتی ترکیبی از سبزیجات. امروز می خواهیم با هم مدل گوشت چرخ کرده آن را یاد بگیریم؛ پس اگر موافقی برویم ببینیم برای تهیه این نان مغزدار اسپانیایی به چه موادی نیاز داریم.
چی لازم دارم:
600 گرم گوشت چرخ کرده
1 عدد گوجه فرنگی بزرگ
2 عدد پیاز متوسط رنده شده
کمی نمک و فلفل سیاه
1/2 قاشق چای خوری گرانول فلفل قرمز
3 پیمانه آب
5 پیمانه آرد ذرت
100 میلی لیتر عصاره سبزیجات
25 گرم کره (1 قالب کوچک تک نفره)
2 قاشق چای خوری زیره
چطور بپزم:
خب برای شروع کار ابتدا پیاز ها را رنده یا در مخلوط کن حسابی ساطوری کن. گوجه فرنگی ها را هم خرد کرده و سپس آن ها را داخل کره ای که در ماهیتابه ذوب کرده ای تفت بده. حرارت را روی متوسط بگذار و بعد از نرم شدن پیاز ها و پختن گوجه فرنگی، فلفل قرمز را به آن اضافه کن. نمک و زیره را به گوشت چرخ کرده اضافه کن و آن را به مخلوط پیاز داغ و گوجه فرنگی اضافه کن. در این مرحله سریع به کمک یک کفگیر چوبی گوشت چرخ کرده را از هم باز کن تا گلوله نشود. گوشت را به مدت 5 دقیقه تفت بده.
حالا برویم سراغ درست کردن خمیر ماجرا. برای این کار آب را به همراه آرد ذرت و کمی نمک در یک کاسه متوسط خوب مخلوط کن و با دست آن را ورز بده. خوبی این خمیر این است که نیازی به استراحت کردن ندارد. هر بار یک مشت از خمیر را بردار، با وردنه صاف کن و یک قاشق از مخلوط گوشتی در مرکز آن بریز. دقیقا مانند پیراشکی گوشت آن را تا کن، لبه هایش را کمی مرطوب کن و آن را با دست فرم بده. اگر فرم دادن لبه نان ها برایت سخت است می توانی از یک چنگال کمک بگیری و آن ها را به هم بچسبانی.
یک قابلمه متوسط بردار آن را روی حرارت بگذار تا گرم شود. بعد اندازه 1 الی 2 بند انگشت روغن در آن بریز و بگذار روغن هم داغ شود. پیراشکی ها را یکی یکی داخل روغن بریز و یک بار آن را زیر و رو کن. برای سرخ شدن امپاندا ها حدود 2 الی 3 دقیقه کافیست در حدی که طلایی شوند.
حالا این نان های مغزدار اسپانیایی را روی یک دستمال حوله ای قرار بده تا روغن اضافی آن گرفته شود و سپس در ظرف سرو مورد علاقه ات قرار بده. می توانی این پیراشکی های خوشمزه را همراه کمی جعفری و سس تند و شیرین یا سس کچاپ نوش جان کنی.

http://www.banounews.ir/fa/News/137879/شام--نان-مغزدار-اسپانیایی؛-به-خوشمزگی-پیراشکی
بستن   چاپ