آریا بانو
علی اصغر کاراندیش: اعتبارات حوزه سینما، یارانه کتاب و مطبوعات سال آینده افزایش می‌یابد
جمعه 24 اسفند 1397 - 12:09:39
آریا بانو - ​معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 10 درصد درآمد فروش بلیت کنسرت در کلان‌شهر‌ها به خزانه دولت واریز می‌شود.


به گزارش هنرآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر کاراندیش مروستی معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر روزگذشته 23 اسفندماه در حاشیه اختتامیه دهمین هفته فیلم و عکس سمنان در جمع خبرنگاران سمنانی با اشاره به افزایش مطلوب بودجه وزارت ارشاد اظهار کرد: برای سال آینده نیز علاوه بر افزایش بودجه الحاقیه‌ای به تبصره ماده هفت افزوده شده است.
وی افزود: به موجب آن الحاقیه وزارت ارشاد می‌بایست 10 از بهای بلیت کنسرت‌ها را در کلان شهر‌ها دریافت و به حساب خزانه واریز کند و معادل آن را دریافت و صرف امور فرهنگی کند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در سال آینده بر اساس برآورد‌های انجام شده اعتبار خوبی از این طریق به حساب وزارت ارشاد واریز می‌شود که صرف امور فرهنگی به‌ویژه مراکز فرهنگی غیر از مراکز استان‌ها خواهد شد.
کاراندیش مروستی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود 150 میلیارد تومان از محل وصول این اعتبارات به دست آید.
وی با اشاره به اینکه باید محاسبه شود که 10 درصد اخذ وجه بلیت‌ها در کنسرت‌های برگزار شده کلان شهر‌ها چه میزان می‌شود گفت: پیش‌بینی می‌شود رقم ملاحظه‌ای از این محل به دست آید که این میزان اعتبار برای صرف امور فرهنگی در شهرستان‌ها هزینه می‌شود.
معاون پارلمانی وزیر ارشاد بیان کرد: در سال آینده اعتبارات حوزه سینما، یارانه کتاب و مطبوعات نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهند داشت.

http://www.banounews.ir/fa/News/137995/علی-اصغر-کاراندیش--اعتبارات-حوزه-سینما،-یارانه-کتاب-و-مطبوعات-سال-آینده-افزایش-می‌یابد
بستن   چاپ